Rozdział 2 - Obowiązek odbycia aplikacji - Zasady i tryb odbywania aplikacji administracyjnej w Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, wykaz stanowisk objętych aplikacją oraz zasady i wypadki dopuszczających zaliczenie aplikacji oraz zwolnienie od jej odbywania.

Monitor Polski

M.P.2016.155

Akt utracił moc
Wersja od: 26 stycznia 2016 r.

Rozdział  2

Obowiązek odbycia aplikacji

§  3.
Szef Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, zwany dalej "Szefem Kancelarii", kieruje na aplikację pracownika, który spełnia łącznie poniższe kryteria:
1)
podjął po raz pierwszy zatrudnienie w urzędzie państwowym;
2)
przepracował w Kancelarii 3 miesiące;
3)
wykonuje pracę na stanowisku określonym w załączniku nr 1 do zarządzenia.
§  4.
1.
Kierujący komórką organizacyjną, w której pracownik świadczy pracę, sporządza wniosek o skierowanie pracownika na aplikację. Wzór wniosku o skierowanie na aplikację określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
2.
Termin rozpoczęcia aplikacji określa kierownik aplikacji. Aplikacja rozpoczyna się nie później niż po upływie czterech miesięcy od dnia nawiązania z pracownikiem stosunku pracy.
§  5.
Na wniosek kierującego komórką organizacyjną, w której pracownik świadczy pracę, Szef Kancelarii może zaliczyć na poczet aplikacji uprzednie zatrudnienie pracownika - o ile gwarantuje ono posiadanie przez pracownika odpowiedniej wiedzy i kompetencji - i skrócić mu okres aplikacji do sześciu miesięcy.
§  6.
1.
W przypadku zaistnienia istotnych okoliczności uniemożliwiających aplikantowi odbywanie aplikacji, Szef Kancelarii może podjąć decyzję o zawieszeniu jego aplikacji, a tym samym zawieszeniu wykonywania obowiązków przez opiekuna tego aplikanta, do czasu ustania okoliczności uniemożliwiających odbywanie aplikacji.
2.
Po ustaniu przyczyny zawieszenia aplikacji, Szef Kancelarii decyduje o podjęciu aplikacji oraz sposobie i harmonogramie jej kontynuowania.
§  7.
1.
Z obowiązku odbycia aplikacji może być zwolniona osoba, która wykaże się wymaganą zakresem teoretycznym aplikacji wiedzą, umiejętnościami stosowania tej wiedzy w praktyce oraz znajomością organizacji i funkcjonowania Kancelarii.
2.
Decyzję w sprawie zwolnienia z obowiązku odbycia aplikacji podejmuje Szef Kancelarii na wniosek kierującego komórką organizacyjną, w której pracownik świadczy pracę. Wzór wniosku o zwolnienie z odbycia aplikacji określa załącznik nr 3 do zarządzenia.
3.
Decyzja odmowna w sprawie zwolnienia z obowiązku odbycia aplikacji stanowi podstawę do niezwłocznego złożenia wniosku o skierowanie pracownika na aplikację przez kierującego komórką organizacyjną, w której pracownik świadczy pracę.
§  8.
Wnioski, o których mowa w zarządzeniu, kierujący komórką organizacyjną kieruje do Szefa Kancelarii za pośrednictwem kierownika aplikacji.