Zasady i tryb akumulacji przeznaczonej na inwestycje części funduszu amortyzacyjnego przedsiębiorstw państwowych działających według zasad rozrachunku gospodarczego.
M.P.1954.A-27.429
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 8 marca 1954 r.
w sprawie zasad i trybu akumulacji przeznaczonej na inwestycje części funduszu amortyzacyjnego przedsiębiorstw państwowych działających według zasad rozrachunku gospodarczego.
Przepisy wstępne.
Przepisy wstępne.
Wpłaty i rozliczenia przedsiębiorstw.
Wpłaty i rozliczenia przedsiębiorstw.
Dokonywanie przelewów z rachunków amortyzacji scentralizowanej i rozliczenia amortyzacji scentralizowanej.
Dokonywanie przelewów z rachunków amortyzacji scentralizowanej i rozliczenia amortyzacji scentralizowanej.
Przepisy końcowe.
Przepisy końcowe.
ZAŁĄCZNIK Nr 1 2
.........................................................
.........................................................
...................., dnia .................... 195 ... r.
Rachunek rozliczeniowy nr ………………………................ w ….............................................
(nazwa i siedziba banku)
Do ....................
w ....................
ROZLICZENIE AMORTYZACJI
za okres od dnia 1 stycznia do dnia .................... 195 ... r.
Treść | Amortyzacja ogółem (rubryki 3+6+7) | W tym: | |||||
na inwestycje | |||||||
amortyzacja przeznaczona na sfinansowanie inwestycji razem (rubryki 4+5) | amortyzacja indywidualna | amortyzacja scentralizowana (na dochód budżetu) | amortyzacja na kapitalne remonty | amortyzacja na rezerwę awaryjną | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
1. | Planowana akumulacja według planu sfinansowania inwestycji i planu sfinansowania kapitalnych remontów (bilansu dochodów i wydatków) za okres od 1.I. do .......... 195 ... r. | ||||||
2. | Odpisy amortyzacyjne według bilansu za okres od 1.I. do .......... 195 ... r.: | ||||||
a) odpisy własne przedsiębiorstwa | x | x | |||||
b) odpisy OZR2) | x | x | |||||
c) odpisy razem (a+b) | x | x | |||||
3. | Amortyzacja nie dopłacona w ubiegłym roku (+): | ||||||
a) przez przedsiębiorstwo | x | x | |||||
b) przez OZR2) | x | x | |||||
c) razem (a+b) | x | x | |||||
4. | Amortyzacja nadpłacona w ubiegłym roku (-): | ||||||
a) przez przedsiębiorstwo | x | x | |||||
b) przez OZR2) | x | x | |||||
c) razem (a+b) | x | x | |||||
5. | Razem (poz. 2 lit. c + poz. 3 lit. c - poz. 4 lit. c) | ||||||
6. | Przekazano od 1.I. do .......... 195 ... r.3) | ||||||
7. | Różnica (poz. 5 i 6): | ||||||
a) nie dopłacona kwota (5-6) | |||||||
b) nadpłata (6-5) |
8. Z wykazanych w poz. 7 lit. a) nie dopłaconych kwot amortyzacji przekazano:
Główny księgowy Dyrektor
............................... ...........................
(podpis) (podpis)
______
1) Niepotrzebne skreślić.
2) Pozycje dotyczące oddziału zaopatrzenia robotniczego (OZR) są wypełniane jedynie wówczas, gdy działający przy przedsiębiorstwie oddział zaopatrzenia robotniczego nie jest inwestorem bezpośrednim w zakresie inwestycji scentralizowanych.
3) Należy podać wyłącznie sumę przelewów, którymi rachunek rozliczeniowy przedsiębiorstwa został faktycznie obciążony w okresie objętym rozliczeniem.
4) Podać datę złożenia do banku finansującego eksploatację tych poleceń przelewu, które przez ten bank nie zostały wykonane w okresie objętym rozliczeniem. Do kwot podanych w poz. 8 nie mogą być włączane kwoty przekazywane tytułem zaliczkowych rat miesięcznych przypadających do odprowadzenia za okres po upływie ubiegłego kwartału.
______
Uwaga:
Kwota wykazana w rubryce 4 poz. 5 nie może być większa niż kwota wykazana w rubryce 4 poz. 1.
Jeżeli łączna kwota amortyzacji wykazana w rubryce 3 poz. 5 jest niższa od kwoty wykazanej w rubryce 3 poz. 1, a plan sfinansowania inwestycji przewiduje odprowadzenie amortyzacji zarówno na rachunek środków własnych (amortyzacja indywidualna), jak i na rachunek amortyzacji scentralizowanej lub na dochód budżetu, należy w rubrykach 4 i 5 poz. 5 sumę z rubryki 3 poz. 5 podzielić proporcjonalnie do wpłat na wymienione rachunki, przewidzianych do końca ubiegłego kwartału w planie sfinansowania inwestycji (poz. 1).
ZAŁĄCZNIK Nr 2
(nazwa i adres centralnego
(terenowego) zarządu)
Dotyczy rachunku amortyzacji
scentralizowanej nr ...... (dział
narodowego planu gospodarczego .....)
Do
Banku ...................................
Oddział ................................
ROZLICZENIE AMORTYZACJI SCENTRALIZOWANEJ PRZEZNACZONEJ NA SFINANSOWANIE INWESTYCJI
za okres od dnia 1 stycznia do dnia ........ 195 ... r.
1 | Łączna suma odpisów amortyzacyjnych na inwestycje za okres od 1.I do ....... 195 .. r.: | |
a) przedsiębiorstw objętych zbiorczym bilansem1) | .................................. | |
b) działających przy tych przedsiębiorstwach OZR2) | .................................. | |
c) razem (a+b) | ................................. | |
2 | Amortyzacja na inwestycje, nie dopłacona w ubiegłym roku: | |
a) przedsiębiorstw objętych zbiorczym bilansem3) | .................................. | |
b) działających przy tych przedsiębiorstwach OZR2) | .................................. | |
c) razem (a+b) | .................................. | |
3 | Amortyzacja na inwestycje nadpłacona w ubiegłym roku: | |
a) przedsiębiorstw objętych zbiorczym bilansem3) | ................................. | |
b) działających przy tych przedsiębiorstwach OZR2) | .................................. | |
c) razem (a+b) | ||
4 | Razem (poz. 1 lit. c + 2 lit. c - 3 lit. c) | .................................. |
5 | Amortyzacja podlegająca odprowadzeniu na rachunki środków własnych inwestorów (amortyzacja indywidualna)4) | .................................. |
6 | Należało wpłacić na rachunek amortyzacji scentralizowanej (poz. 4-5) | .................................. |
7 | Przekazano na rachunek amortyzacji scentralizowanej w okresie objętym rozliczeniem5) | .................................. |
8 | Suma kwot nie dopłaconych przez poszczególne przedsiębiorstwa | .................................. |
9 | Suma kwot nadpłaconych przez poszczególne przedsiębiorstwa | .................................. |
10 | Łączna suma (6-7) = (8-9): | |
a) nie dopłaconej amortyzacji (+) | .................................. | |
b) nadpłaconej amortyzacji (-) | .................................. | |
11 | Z sumy wykazanej w pozycji 8 nie wpłynęły do dnia sporządzenia rozliczenia kwoty nie dopłacone przez następujące przedsiębiorstwa: |
Lp. | Nazwa i siedziba przedsiębiorstwa | Kwota | Wyjaśnienia przyczyn i kroków przedsięwziętych dla ściągnięcia zaległości |
................... | ............. | ................................................. | |
................... | ............. | ................................................. | |
Główny księgowy
Dyrektor
Uwaga:
Centralne zarządy oddziałów zaopatrzenia robotniczego nie wypełniają pozycji 1 lit. b), 2 lit. b) i 3 lit. b), ponieważ pozycje te dotyczą wyłącznie amortyzacji tych OZR, które nie będąc inwestorami bezpośrednimi w zakresie inwestycji scentralizowanych odprowadzają całość swej amortyzacji na rachunki rozliczeniowe przedsiębiorstw, przy których działają. Centralne zarządy oddziałów zaopatrzenia robotniczego wypełniają pozostałe pozycje kwartalnego rozliczenia amortyzacji wyłącznie na podstawie kwartalnych rozliczeń tych OZR, które są inwestorami bezpośrednimi w zakresie inwestycji scentralizowanych. Dotyczy to również tych pozycji, które przez inne centralne zarządy są wypełniane na podstawie zbiorczego bilansu okresowego lub rocznego.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
(nazwa i adres jednostki wydającej polecenie)
Data .......................................................................
Do
Oddziału Banku .................................
w .............................................
Dotyczy przymusowego odprowadzenia amortyzacji.
Powołując się na zarządzenie Ministra Finansów z dnia 8 marca 1954 r. w sprawie zasad i trybu akumulacji przeznaczonej na inwestycje części funduszu amortyzacyjnego przedsiębiorstw państwowych działających według zasad rozrachunku gospodarczego (Monitor Polski Nr A-27, poz. 429) prosimy o przymusowe ściągnięcie z rachunku rozliczeniowego przedsiębiorstwa ...............................................................................................
z tytułu zaległych wpłat amortyzacji za okres od ............... do ............... kwoty zł ....................
(słownie złotych .................................................) i odprowadzenie tej kwoty na rachunek ....................................................................................................................
(nazwa i nr konta oraz nazwa oddziału banku prowadzącego to konto)
Podpis i pieczęć
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »