Zasady i stawki wynagradzania oraz umowy wzorcowe o prace literackie i pomocnicze prace literackie do filmu.
M.P.1982.23.197
Akt utracił mocUCHWAŁA Nr 194
RADY MINISTRÓW
z dnia 3 września 1982 r.
w sprawie zasad i stawek wynagradzania oraz umów wzorcowych o prace literackie i pomocnicze prace literackie do filmu.
Lp. | Rodzaj utworu literackiego lub pomocniczej pracy literackiej | W ciągu 14 dni od dnia | Po upływie miesiąca od dnia przyjęcia recenzji | ||
podpisania umowy | złożenia utworu | przyjęcia utworu | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Temat | - | - | 100% | - |
2 | Szkic scenariusza, nowela | 25% | 25% | 50% | - |
3 | Scenariusz, teksty słowne | 25% | 25% | 50% | - |
4 | Dokumentacja | 25% | 25% | 50% | - |
5 | Recenzja: | ||||
1) jednorazowa | - | 100% | - | - | |
2) ciągła | - | - | - | 100% | |
6 | Konsultacja | 25% | - | 75% | - |
7 | Zezwolenie na wykorzystanie istniejącego utworu napisanego nie dla filmu | 100% | - | - | - |
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
8 TABELA WYNAGRODZEŃ ZA UTWORY LITERACKIE I POMOCNICZE PRACE LITERACKIE DO FILMU
8 TABELA WYNAGRODZEŃ ZA UTWORY LITERACKIE I POMOCNICZE PRACE LITERACKIE DO FILMU
Lp. | Przedmiot umowy | Stawki wynagrodzeń w złotych | |||||||||||||||||
filmy pełnometrażowe | filmy średniometrażowe | filmy krótkometrażowe | |||||||||||||||||
fabularne ponad 2.100 m | pozostałe gatunki ponad 2.100 m | fabularne od 1.351 m do 2.100 m | Dokumentalne, popularnonaukowe i estradowe od 1.351 m do 2.100 m | fabularne od 676 m do 1.350 m | Dokumentalne, popularnonaukowe i estradowe od 676 m do 1.350 m | dydaktyczne od 676 m do 1.350 m | relacje od 676 m do 1.350 m | reportaże od 676 m do 1.350 m | fabularne od 150 m do 675 m | dokumentalne, PKF-monotematyczne, popularnonaukowe, estradowe od 150 m do 675 m | dydaktyczne od 150 m do 675 m | relacje od 150 m do 675 m | reportaże od 150 m do 675 m | animowane od 451 m do 700 m | animowane od 150 m do 450 m | reklamowe | plakaty i inne krótkie formy filmowe do 150 m | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
1 | Temat | - | 600-2.600 | - | 500-2.600 | - | 500-2.600 | - | 500-2.600 | 500-2.600 | - | 500*)-2.600*) | - | 500-2.600 | 500-2.600 | 1.200-6.600 | 1.000-5.300 | 500-4.000 | 500-2.600 |
2 | Szkic scenariusza | 6.000-22.000 | 12.000-74.000 | 3.600-15.000 | 8.400-55.000 | 1.500-5.400 | 3.000-20.000 | 1.500-6.600 | - | 3.000-13.000 | 1.000-3.500 | 3.000-16.000 | 1.200-5.200 | - | 2.400-10.500 | - | - | - | - |
3 | Nowela filmowa | 15.000-75.000 | - | 9.600-52.000 | - | 3.600-22.000 | - | - | - | - | 2.400-13.000 | - | - | - | - | 3.600-21.000 | 3.000-13.000 | - | - |
4 | Scenariusz | 60.000-350.000 | 24.000-160.000 | 18.000-108.000 | 18.000-108.000 | 10.000-54.000 | 7.200-53.000 | 5.400-40.000 | 5.400-40.000 | 5.400-40.000 | 7.200-43.000 | 7.200-47.000 | 5.000-36.000 | 5.000-36.000 | 5.000-36.000 | 9.000-60.000 | 6.000-43.000 | 2.400-32.000 | 2.000-20.000 |
5 | Dokumentacja | 4.500-16.000 | 4.500-16.000 | 3.600-13.000 | 2.400-13.000 | 2.400-10.000 | 2.400-12.000 | 2.200-12.000 | 2.200-10.000 | 2.200-10.000 | 1.500-5.500 | 2.000*)-10.000*) | 2.000-10.000 | 2.000-8.000 | 1.800-6.600 | - | - | 800-4.000 | 400-2.000 |
6 | Testy słowne: | ||||||||||||||||||
1) pieśni, piosenki, wiersze | |||||||||||||||||||
- do 30 linijek | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | |
- za każdą dalszą linijkę | do 400 | do 400 | do 400 | do 400 | do 400 | do 400 | do 400 | do 400 | do 400 | do 400 | do 400 | do 400 | do 400 | do 400 | do 400 | do 400 | do 400 | do 400 | |
2) dialogi, komentarze | 18.000-86.000 | 9.000-52.000 | 8.500-43.000 | 5.200-33.000 | 4.200-20.000 | 3.000-17.000 | 1.800-10.000 | 2.400-12.000 | 2.400-13.000 | 3.000-13.000 | 2.400*)-13.000*) | 1.800-9.000 | 1.800-9.000 | 1.800-8.000 | 2.400-13.000 | 1.500-9.500 | 600-4.000 | 300-2.000 | |
7 | Zezwolenie na wykorzystanie istniejącego utworu napisanego nie dla filmu | 36.000-130.000 | - | 15.000-78.000 | - | 9.600-32.000 | - | - | - | - | 4.800-20.000 | - | - | - | - | - | - | - | - |
8 | Konsultacja przy: | ||||||||||||||||||
1) tekstach słownych | 2.400-15.000 | 2.400-15.000 | 1.800-10.000 | 1.200-8.000 | 720-4.200 | 600-4.000 | 600-4.000 | 600-4.000 | 600-4.000 | 720-4.200 | 600-4.000 | 600-4.000 | 600-4.000 | 600-4.000 | 720-4.200 | 600-4.000 | - | - | |
2) noweli lub szkicu scenariusza do filmu niefabularnego | 2.400-20.000 | 2.400-20.000 | 1.800-10.000 | 1.200-8.000 | 720-4.200 | 600-4.000 | - | - | 600-4.000 | 720-4.200 | 600-4.000 | - | - | 600-4.000 | 720-4.200 | 600-4.000 | - | - | |
3) Scenariusza | 3.000-20.000 | 3.000-20.000 | 2.400-13.000 | 1.800-12.000 | 1.500-8.500 | 1500-9.500 | 1.200-6.600 | 1.200-6.600 | 1.200-6.600 | 1.500-6.300 | 1.500-9.000 | 1.200-6.600 | 1.200-6.600 | 1.200-6.600 | 1.200-6.600 | 1.000-6.300 | 1.000-6.300 | - | |
9 | Recenzja jednorazowa: | ||||||||||||||||||
1) szkicu filmu fabularnego | do 800 | - | do 800 | - | do 800 | - | - | - | - | do 800 | - | - | - | - | - | - | - | - | |
2) noweli filmowej lub szkicu scenariusza do filmu niefabularnego | do 1.600 | do 1.600 | do 1.300 | do 1.600 | do 800 | do 1.000 | - | - | - | do 800 | - | - | - | - | - | - | - | - | |
3) scenariusza | do 4.000 | do 4.000 | do 3.200 | do 4.000 | do 2.100 | do 3.200 | do 3.700 | do 2.600 | do 2.600 | do 2.100 | do 2.100 | do 2.100 | do 2.100 | do 2.100 | do 2.100 | 2.100 | - | - | |
10 | Recenzja ciągła | miesięcznie do 10.000 zł (z wyjątkiem filmów reklamowych) |
*)W odniesieniu do pojedynczego tematu Polskiej Kroniki Filmowej stawka wynosi 1/5 stawek z kolumny 13.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
9 TABELA WYNAGRODZEŃ ZA UTWORY LITERACKIE I POMOCNICZE PRACE LITERACKIE DO FABULARNYCH FILMÓW TELEWIZYJNYCH
9 TABELA WYNAGRODZEŃ ZA UTWORY LITERACKIE I POMOCNICZE PRACE LITERACKIE DO FABULARNYCH FILMÓW TELEWIZYJNYCH
Lp. | Przedmiot umowy | Stawki wynagrodzeń w złotych za obliczeniowy odcinek filmu o czasie emisji około 30 minut | |
filmy do 1,5 godziny emisji (1-3 odcinków obliczeniowych) | serie powyżej 3 odcinków obliczeniowych (ponad 1,5 godziny emisji) | ||
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | Szkic scenariusza | 2.500-8.100 | 1.900-6.700 |
2 | Nowela filmowa | 6.000-32.000 | 4.500-27.000 |
3 | Scenariusz | 12.000-86.000 | 9.000-65.000 |
4 | Dokumentacja | 1.500-5.400 | 1.200-4.300 |
5 | Teksty słowne: | ||
1) pieśni, piosenki wiersze: | |||
- do 30 linijek | 3.000-15.000 | 3.000-15.000 | |
- za każdą dalszą linijkę | do 400 | do 400 | |
2) dialogi, komentarze | 6.000-32.000 | 4.800-25.000 | |
6 | Zezwolenie na wykorzystanie istniejącego utworu napisanego nie dla filmu: | ||
1) za całość utworu | 15.000-100.000 | 15.000-100.000 | |
2) dodatkowo za każdy odcinek | 4.500-20.000 | 3.600-15.000 | |
7 | Konsultacja przy: | ||
1) noweli filmowej | 1.100-6.600 | 900-5.300 | |
2) scenariuszu | 1.200-8.200 | 1.100-6.600 | |
3) tekstach słownych | 1.100-6.600 | 900-5.300 | |
8 | Recenzja jednorazowa: | ||
1) szkicu scenariusza | do 330 | do 270 | |
2) noweli filmowej | do 660 | do 530 | |
3) scenariusza | do 2.000 | do 1.600 |
ZAŁĄCZNIK Nr 3
10 TABELA WYNAGRODZEŃ ZA SKIEROWANIE SCENARIUSZA DO PRODUKCJI
10 TABELA WYNAGRODZEŃ ZA SKIEROWANIE SCENARIUSZA DO PRODUKCJI
Lp. | Rodzaj filmu | Stawki wynagrodzeń w złotych |
1 | 2 | 3 |
1 | Film fabularny pełnometrażowy ponad 2.100 m | 100.000 |
2 | Fabularny film telewizyjny do 1,5 godziny (1-3 odcinków obliczeniowych) - za każdy odcinek | 20.000 |
3 | Fabularny film telewizyjny - seria powyżej 3 odcinków obliczeniowych (ponad 1,5 godziny) - za każdy odcinek | 16.000 |
4 | Film pełnometrażowy ponad 2.100 m, z wyjątkiem fabularnego | 40.000 |
5 | Film fabularny średniometrażowy od 1.351 do 2.100 m | 40.000 |
6 | Film średniometrażowy od 1.351 do 2.100 m | 25.000 |
7 | Film fabularny średniometrażowy od 676 do 1.350 m | 15.000 |
8 | Film średniometrażowy od 676 do 1.350 m, z wyjątkiem dydaktycznego, reportażowego, relacji | 11.000 |
9 | Film średniometrażowy dydaktyczny, reportażowy, relacja od 676 do 1.350 m | 8.000 |
10 | Film krótkometrażowy fabularny od 150 do 675 m | 10.000 |
11 | Film krótkometrażowy animowany od 451 do 900 m | 15.000 |
12 | Film krótkometrażowy od 150 do 675 m, z wyjątkiem dydaktycznego, reportażowego, relacji | 8.000 |
13 | Film krótkometrażowy dydaktyczny, reportażowy, relacja od 150 do 675 m | 5.000 |
14 | Film krótkometrażowy animowany od 150 do 450 m | 10.000 |
15 | Film reklamowy | 8.000 |
ZAŁĄCZNIK Nr 4
11 UMOWA
O NAPISANIE I PRZENIESIENIE PRAWA DO WYKORZYSTANIA UTWORU LITERACKIEGO W FILMIE
11 UMOWA
O NAPISANIE I PRZENIESIENIE PRAWA DO WYKORZYSTANIA UTWORU LITERACKIEGO W FILMIE
..............................................................
zwanym w dalszym ciągu "Zamawiającym", w imieniu którego
działają:
1. ................................
2. ................................
a Ob. ........................... zamieszkałym w .............
......................... przy ul. ...........................
zwanym w dalszym ciągu "Autorem", została zawarta umowa
następującej treści:
§ 1. 1. Autor zobowiązuje się napisać utwór ...............
..............................................................
(wymienić rodzaj utworu, tytuł, objętość)
2. Autor zobowiązuje się dostarczyć w terminie do dnia ....
................... maszynopis utworu w trzech egzemplarzach.
§ 2. Autor oświadcza, że:
1) utwór będzie dziełem oryginalnym i nie będzie naruszać
praw autorskich innych osób,
2) prawami, o których mowa w § 4, dysponuje bez żadnych
ograniczeń.
§ 3. Autor zobowiązuje się dostarczyć utwór w formie
odpowiadającej wymaganiom artystycznym, produkcyjnym i
technicznym filmu, stosując się w tym zakresie do wskazówek
zamawiającego.
§ 4.1. Autor przenosi na zamawiającego wyłączne prawo
autorskie do:
1) przeniesienia utworu literackiego na taśmę filmową lub
inny materialny nośnik audiowizualny (obrazu i dźwięku) w
2) sporządzania wersji obcojęzycznych filmu bądź
dostosowanych do wymagań kontrahentów zagranicznych,
3) wykonywania kopii filmu w zakresie, o którym mowa w pkt 1
i 2,
4) obrotu kopiami filmu, o których mowa w pkt 3,
5) publicznego wyświetlania oraz innych form eksploatacji
filmu w kraju i za granicą w wersji oryginalnej,
obcojęzycznej bądź dostosowanej do wymagań kontrahentów
zagranicznych,
6) nadawania przewodowego i bezprzewodowego oraz
retransmitowania filmu w całości lub w części stanowiącej
zamkniętą całość lub w ramach innego filmu albo programu
telewizyjnego,
7) wykorzystania filmu w całości lub części do wytworzenia
innych filmów o charakterze oświatowym, kronikarskim,
przeglądowym lub monograficznym oraz korzystania z tych
filmów w zakresie ustalonym w pkt 1-5,
8) wykorzystania części filmu do jego reklamy lub w celach
informacyjnych.
2. Prawo, o którym mowa w ust. 1, Zamawiający może przenieść
na inne osoby.
§ 5. 1. Wynagrodzenie Autora ustala się w wysokości zł .....
(słownie: ....................................................)
zgodnie z poz. ............. tabeli ............... stanowiącej
załącznik nr ............... do uchwały nr 194 Rady Ministrów z
dnia 3 września 1982 r. w sprawie zasad i stawek wynagradzania
oraz umów wzorcowych o prace literackie i pomocnicze prace
literackie do filmu (Monitor Polski Nr 23, poz. 197).
2. Wynagrodzenie wypłacone zostanie autorowi w sposób
następujący:
1) 25%, tj. kwota zł .............. (słownie: ..............
.....................) w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy,
2) 75%, tj. kwota zł ................ (słownie: ............
.....................) w ciągu 14 dni od dnia przyjęcia utworu.
§ 6. Autor ma prawo, bez odrębnego wynagrodzenia poza
przewidzianym w § 5, uczestniczyć w organizowanych przez
zamawiającego zebraniach i konferencjach związanych z
literackim opracowaniem jego utworów do filmu.
§ 7. Jeżeli zebrania i konferencje, o których mowa w § 6,
odbywają się poza miejscem stałego zamieszkania Autora,
przysługują mu zwrot kosztów przejazdów i noclegów oraz diety w
wysokości obowiązującej pracowników twórczych Zamawiającego.
§ 8. 1. Zamawiający zobowiązany jest zawiadomić Autora
listem poleconym wysłanym w ciągu 3 miesięcy, licząc od dnia
dostarczenia utworu:
1) o przyjęciu lub nieprzyjęciu utworu,
2) o uzależnieniu przyjęcia utworu od dokonania przez Autora
zmian albo uzupełnień, określonych przez Zamawiającego, w
terminie wyznaczonym w tym samym piśmie.
2. Niewysłanie takiego zawiadomienia w terminie określonym w
ust. 1 uważa się za przyjęcie utworu.
§ 9. 1. Jeżeli Autor nie dostarczy utworu w umówionym
terminie, Zamawiający może odstąpić od umowy bądź wyznaczyć
Autorowi na piśmie dodatkowy termin dostarczenia utworu, z
zastrzeżeniem odstąpienia od umowy po bezskutecznym jego
upływie.
2. W razie odstąpienia od umowy z powodu niedostarczenia
utworu w umówionym terminie, Autor obowiązany jest zwrócić
Zamawiającemu otrzymaną zaliczkę.
§ 10. 1. Jeżeli Zamawiający uzależni przyjęcie utworu od
wprowadzenia przez Autora określonych zmian, Autor obowiązany
jest w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia
wypowiedzieć się na piśmie, czy zmian dokona. Niewysłanie
takiej odpowiedzi w powyższym terminie uważa się za wyrażenie
zgody przez Autora na dokonanie zmian.
2. Zamawiający powinien dokonać oceny zmienionego utworu i
zawiadomić Autora na piśmie o przyjęciu lub nieprzyjęciu utworu
w ciągu dwóch miesięcy od dnia dostarczenia poprawionego
utworu. Niewysłanie zawiadomienia w powyższym terminie uważa
się za przyjęcie utworu.
§ 11. 1. W razie nieprzyjęcia utworu przez Zamawiającego,
odmowy przez Autora dokonania określonych przez Zamawiającego
zmian utworu lub niewykonania ich w wyznaczonym terminie -
umowa ulega rozwiązaniu.
2. Na żądanie Autora Zamawiający obowiązany jest uzasadnić
nieprzyjęcie utworu.
3. W razie rozwiązania umowy, pierwsza zaliczka w wysokości
nie przekraczającej 25% wynagrodzenia ustalonego w umowie nie
podlega zwrotowi.
§ 12. 1. Zamawiający może wprowadzić w toku dalszych prac
nad filmem konieczne zmiany w utworze, uzasadnione wymaganiami
artystycznymi lub produkcyjnymi filmu.
2. Zamawiający na żądanie Autora obowiązany jest udostępnić
mu do wglądu scenopis filmu opracowany na podstawie jego utworu
oraz umożliwić mu obejrzenie materiału filmowego na pierwszej
kolaudacji.
§ 13. Zamawiający zobowiązuje się do umieszczenia nazwiska
Autora w napisach czołowych lub końcowych oraz w reklamie
filmu. Autorowi przysługuje prawo sprzeciwienia się wymienianiu
jego nazwiska w napisach filmu. Z prawa tego może on skorzystać
najpóźniej w terminie 3 dni od dnia umożliwienia mu obejrzenia
filmu, które powinno nastąpić przed wyprodukowaniem kopii
filmu.
§ 14. Wykorzystanie utworu przez Autora do innego celu
(wydanie drukiem) lub do innego utworu w całości lub części
albo przerobienie utworu na inną formę artystyczną (powieść,
sztuka teatralna, słuchowisko radiowe itp.) przed pierwszym
publicznym wyświetleniem filmu w kinach lub pierwszym nadaniem
w telewizji może nastąpić wyłącznie za pisemną zgodą
Zamawiającego. Zgoda taka nie jest wymagana, jeżeli w ciągu 5
lat od przyjęcia utworu film, do którego utwór został napisany,
nie zostanie wyświetlony w kinach ani nadany przez telewizję.
§ 15. W razie niewykorzystania utworu w filmie autorowi nie
przysługuje z tego tytułu żadne odszkodowanie.
§ 16. W razie powstania sporu w związku z wykonaniem
niniejszej umowy strony postanawiają poddać go postępowaniu
pojednawczemu. W tym celu strony wyznaczą po jednym
przedstawicielu, którzy dążyć będą do ugodowego załatwienia
sporu.
§ 17. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej.
§ 18. Postanowienia dodatkowe .............................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
§ 19. Umowa sporządzona zostaje w .......... jednobrzmiących
egzemplarzach.
Autor Zamawiający
.................. .....................
ZAŁĄCZNIK Nr 5
12 UMOWA
O UDZIELENIE ZEZWOLENIA NA WYKORZYSTANIE W FILMIE ISTNIEJĄCEGO UTWORU LITERACKIEGO NAPISANEGO NIE DLA FILMU
12 UMOWA
O UDZIELENIE ZEZWOLENIA NA WYKORZYSTANIE W FILMIE ISTNIEJĄCEGO UTWORU LITERACKIEGO NAPISANEGO NIE DLA FILMU
...............................................................
z siedzibą w ................... przy ul. .....................
w dalszym ciągu zwanym "Zamawiającym", w imieniu i na rzecz
którego działają:
1. ............................................................
2. ............................................................
- z jednej strony a
Ob. ........................... zamieszkałym w ................
............................. przy ul. ........................
w dalszym ciągu zwanym "Autorem" - z drugiej strony - zawarta
została umowa treści następującej:
§ 1. Autor oświadcza, że:
1) jest autorem utworu pt. .................................
który jest jego utworem oryginalnym i nie narusza praw
autorskich innych osób,
2) dysponuje bez żadnych ograniczeń prawami, o których mowa
w § 2.
§ 2. 1. Autor udziela zezwolenia na:
1) wykorzystanie utworu do produkcji filmu i przeniesienie
na taśmę filmową lub inny materialny nośnik audiowizualny
(obrazu i dźwięku)
2) sporządzanie wersji obcojęzycznych filmu bądź
dostosowanych do wymagań kontrahentów zagranicznych,
3) wykonanie kopii filmu w zakresie, o którym mowa w pkt 1 i
2,
4) obrót kopiami filmu, o których mowa w pkt 3,
5) publiczne wyświetlanie oraz inne formy eksploatacji filmu
w kraju i za granicą w wersji oryginalnej, obcojęzycznej
bądź dostosowanej do wymagań kontrahentów zagranicznych,
6) nadawanie przewodowe i bezprzewodowe oraz
retransmitowanie filmu w całości lub części stanowiącej
zamkniętą całość lub w ramach innego filmu albo programu
telewizyjnego,
7) wykorzystanie filmu w całości lub części do wytworzenia
innych filmów o charakterze oświatowym, kronikarskim,
przeglądowym lub monograficznym oraz korzystanie z tych
filmów w zakresie ustalonym w pkt 1-5,
8) wykorzystanie części filmu do jego reklamy lub w celach
informacyjnych.
2. Prawo, o którym mowa w ust. 1, Zamawiający może przenieść
na inne osoby.
3. Zezwolenie na wykorzystanie utworu do produkcji filmu
udzielone jest Zamawiającemu na zasadzie wyłączności na okres
.......... lat (nie mniej jednak niż 10 lat).
4. Zezwolenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2-8, udzielone
jest Zamawiającemu na zasadzie wyłączności i bezterminowo.
§ 3. Tytułem wynagrodzenia za udzielenie zezwolenia
określonego w § 2 umowy Autor otrzyma na podstawie ............
.................... wynagrodzenie w wysokości zł .............
(słownie złotych: ...........................................),
płatne w ciągu 14 dni po podpisaniu umowy.
§ 4. 1. Zamawiający może wprowadzić w utworze zmiany
uzasadnione wymaganiami artystycznymi lub produkcyjnymi filmu.
2. Zamawiający, na żądanie Autora, obowiązany jest
udostępnić mu do wglądu scenopis filmu, opracowany na podstawie
jego utworu, oraz umożliwić mu obejrzenie materiału filmowego
na pierwszej kolaudacji.
§ 5. Autor ma prawo, bez osobnego wynagrodzenia poza
przewidzianym w umowie, uczestniczyć w organizowanych przez
Zamawiającego zebraniach i konferencjach, związanych z
literackim opracowaniem utworów do filmu.
§ 6. Jeżeli zebrania i konferencje, o których mowa w § 5,
odbywają się poza miejscem stałego zamieszkania Autora,
przysługują mu zwrot kosztów przejazdów i noclegów oraz diety w
wysokości obowiązującej pracowników twórczych Zamawiającego.
§ 7. Zamawiający zobowiązuje się do umieszczenia nazwiska
Autora w napisach oraz reklamach filmu. Autorowi przysługuje
prawo sprzeciwienia się wymienianiu jego nazwiska w napisach
filmu. Z prawa tego może on skorzystać najpóźniej w terminie 3
dni od chwili umożliwienia mu obejrzenia filmu, które powinno
nastąpić przed skierowaniem filmu do rozpowszechniania lub
przed przekazaniem zleceniodawcy.
§ 8. W razie powstania sporu w związku z wykonaniem
niniejszej umowy, strony postanawiają poddać go postępowaniu
pojednawczemu; w tym celu strony wyznaczą po jednym
przedstawicielu, którzy dążyć będą do ugodowego załatwienia
sprawy.
§ 9. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej.
§ 10. Umowa niniejsza sporządzona zostaje w ..............
jednobrzmiących egzemplarzach.
Autor Zamawiający
.......... ...................
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »