§ 8. - Zasady eksploatacji statków powietrznych.

Monitor Polski

M.P.1964.5.25

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lipca 1968 r.
§  8.
1.
Użytkownik powinien zapewnić, aby jego statki powietrzne w zależności od typu danego statku oraz warunków, w jakich lot ma się odbywać, były wyposażone w:
1)
ważne i wypełnione dokumenty pokładowe,
2)
niezbędną ilość paliwa i oleju, z uwzględnieniem odpowiedniego zapasu,
3)
pokładowe przyrządy nawigacyjne, kontroli płatowca i silników oraz przepisowe oświetlenie,
4)
urządzenia radiołączności zapewniające podczas lotu ciągłą łączność z organami kontroli ruchu lotniczego,
5)
urządzenia radionawigacji zapewniające prawidłowe prowadzenie nawigacji podczas startu, lotu i lądowania,
6)
urządzenia tlenowe dostarczające osobom znajdującym się na pokładzie statku powietrznego dostateczną ilość tlenu do oddychania, jeżeli lot ma się odbywać na wysokościach, na których korzystanie z tlenu jest niezbędne,
7)
sprzęt ratowniczy niezbędny w razie konieczności opuszczenia statku powietrznego podczas lotu, po jego awaryjnym lądowaniu lub wodowaniu.
2.
Przepisu ust. 1 pkt 4 i 5 nie stosuje się do:
1)
spadochronów,
2)
szybowców i balonów w lotach dziennych w przestrzeniach powietrznych poza przestrzeniami kontrolowanymi,
3)
samolotów i śmigłowców o ciężarze do startu mniejszym niż 2.000 kG w lotach dziennych w przestrzeniach powietrznych poza przestrzeniami kontrolowanymi i mających wykonywać lot inny niż przewóz lotniczy.
3.
Przepisu ust. 1 pkt 4 nie stosuje się w zakresie wymagań posiadania ciągłej łączności z organami kontroli ruchu lotniczego do statków powietrznych w lotach nocnych w przestrzeniach powietrznych poza przestrzeniami kontrolowanymi i nie służących do przewozu lotniczego. W tym przypadku użytkownik powinien wyposażyć swe statki powietrzne w urządzenia zapewniające łączność radiową między statkiem powietrznym a kierownictwem lotów lotniska startu i lądowania.