Rozdział 2 - Opis stanowiska pracy - Zasady dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej.

Monitor Polski

M.P.2011.5.61

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 sierpnia 2015 r.

Rozdział  2

Opis stanowiska pracy

§  11.  4
1. 
Za sporządzanie opisu stanowiska pracy niebędącego wyższym stanowiskiem w służbie cywilnej w urzędzie odpowiada reprezentujący pracodawcę.
2. 
Za sporządzanie opisu stanowiska pracy, na którym jest zatrudniony reprezentujący pracodawcę, jeżeli nie jest to wyższe stanowisko w służbie cywilnej, odpowiada podmiot, który nawiązał stosunek pracy z osobą zatrudnioną na tym stanowisku pracy.
3. 
Do sporządzania opisu stanowiska pracy, na którym jest zatrudniona osoba, o której mowa w ust. 2, stosuje się odpowiednio przepisy zarządzenia.
4. 
Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust. 1, zatwierdza reprezentujący pracodawcę albo osoba przez niego upoważniona.
5. 
Kierujący komórką organizacyjną przedkłada do zatwierdzenia osobie, o której mowa w ust. 4, zweryfikowany pod względem poprawności sporządzenia projekt opisu nadzorowanego przez niego stanowiska pracy.
6. 
Za weryfikację projektu opisu stanowiska pracy pod względem poprawności jego sporządzenia odpowiada komórka organizacyjna albo osoba wyznaczona przez reprezentującego pracodawcę.
7. 
Reprezentujący pracodawcę odpowiada za zapoznanie pracownika zatrudnionego na danym stanowisku pracy z zatwierdzonym opisem tego stanowiska.
8. 
W przypadku aktualizacji opisu stanowiska pracy, o której mowa w § 2 ust. 2, stosuje się ust. 4-7.
§  12. 
1. 
Za sporządzanie opisu stanowiska pracy będącego wyższym stanowiskiem w służbie cywilnej, z wyłączeniem opisu stanowiska dyrektora generalnego urzędu, odpowiada reprezentujący pracodawcę.
2. 
Opis, o którym mowa w ust. 1, zatwierdza reprezentujący pracodawcę po zasięgnięciu opinii:
1)
osoby merytorycznie nadzorującej dane stanowisko pracy - w przypadku stanowiska pracy, na którym jest zatrudniona osoba kierująca komórką organizacyjną;
2)
osoby kierującej komórką organizacyjną - w przypadku stanowiska pracy, na którym jest zatrudniona osoba będąca zastępcą osoby kierującej komórką organizacyjną.
3. 
Reprezentujący pracodawcę odpowiada za zapoznanie pracownika zatrudnionego na danym stanowisku pracy z zatwierdzonym opisem stanowiska pracy.
4. 
W przypadku aktualizacji opisu stanowiska pracy, o której mowa w § 2 ust. 2, stosuje się ust. 2 i 3.
§  13. 
1. 
Za sporządzanie opisu stanowiska dyrektora generalnego urzędu odpowiada kierownik urzędu.
2. 
Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust. 1, zatwierdza kierownik urzędu w porozumieniu z Szefem Służby Cywilnej.
3. 
Kierownik urzędu odpowiada za zapoznanie dyrektora generalnego urzędu z zatwierdzonym opisem stanowiska pracy.
4. 
W przypadku aktualizacji opisu stanowiska pracy, o której mowa w § 2 ust. 2, stosuje się ust. 2 i 3.
§  14. 
1. 
Ministrowie czuwają nad sporządzaniem opisów stanowisk pracy w urzędach podległych i nadzorowanych, z wyłączeniem urzędów centralnych.
2. 
Wojewodowie oraz kierownicy urzędów centralnych czuwają nad sporządzaniem opisów stanowisk pracy w urzędach podległych i nadzorowanych.
4 § 11 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 57 z dnia 24 lipca 2015 r. (M.P.2015.724) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 sierpnia 2015 r.