§ 3. - Zasady bezpłatnego dostępu do telewizji publicznej i publicznego radia kandydatów na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

Monitor Polski

M.P.1995.45.513

Akt utracił moc
Wersja od: 13 listopada 1995 r.
§  3.
1.
Audycje wyborcze, o których mowa w § 2, są rozpowszechniane w specjalnych blokach audycji wyborczych. Każdemu kandydatowi przysługuje jednakowy czas antenowy w każdym z telewizyjnych lub radiowych bloków audycji wyborczych.
2.
Zarządy spółek "Telewizji Polskiej S.A." i "Polskiego Radia S.A." po konsultacji z pełnomocnikami podmiotów, które zgłosiły kandydatów, ustalają:
1)
łączny czas przeznaczony na emisję bloków audycji wyborczych w każdym z telewizyjnych i radiowych programów,
2)
ramowy podział czasu, o którym mowa w pkt 1, w poszczególnych dniach w okresie rozpowszechniania audycji wyborczych oraz porę ich emisji w danym dniu,
3)
czas przysługujący każdemu kandydatowi w ramach każdego bloku audycji wyborczych.
3.
Ustalenia, o których mowa w ust. 2, przekazuje się niezwłocznie na piśmie pełnomocnikom, Państwowej Komisji Wyborczej i Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji.
4.
Informację o ustaleniach, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, podaje się do publicznej wiadomości przed rozpoczęciem rozpowszechniania audycji wyborczych w formie komunikatu ogłoszonego w programach informacyjnych "Telewizji Polskiej S.A." i "Polskiego Radia S.A." oraz w dzienniku prasowym (drukowanym) o zasięgu ogólnokrajowym, najpóźniej w ciągu 2 dni od dnia ogłoszenia przez Państwową Komisję Wyborczą listy kandydatów.