Zakres stosowania przepisów ustawy o kolejach do kolei rozrywkowych i linowych.
M.P.1972.6.40
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 4 stycznia 1972 r.
w sprawie zakresu stosowania przepisów ustawy o kolejach do kolei rozrywkowych i linowych. *
Załącznik
Stanowiska na kolejach linowych według nomenklatury obowiązującej w Państwowych Kolejach Linowych oraz warunki, jakim powinni odpowiadać pracownicy zatrudnieni na tych stanowiskach
Stanowiska na kolejach linowych według nomenklatury obowiązującej w Państwowych Kolejach Linowych oraz warunki, jakim powinni odpowiadać pracownicy zatrudnieni na tych stanowiskach
Lp. | Nazwa stanowiska według nomenklatury obowiązującej w Państwowych Kolejach Linowych przedsiębiorstwa Polskie Koleje Państwowe | Stopień zdolności do pracy | Wykształcenie | Ramowy program służby przygotowawczej oraz staż pracy | Wymagany egzamin na: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Toromistrz kolei linowych | II | szkoła podstawowa | 2 lata pracy na stanowisku robotnika kolei linowo-terenowej oraz szkolenie do czynności toromistrza kolei linowo-terenowej, obejmujące 2-miesięczne zajęcia praktyczne przy utrzymaniu i naprawie trasy kolei linowo-terenowej, 1-miesięczne zajęcia praktyczne przy utrzymaniu i naprawie torów i urządzeń drogowo-kolejowych i 2-miesięczne zajęcia próbne pod nadzorem na stanowisku toromistrza kolei linowo-terenowej. | toromistrza kolei linowych |
2 | Konduktor- konserwator kolei linowych | I | szkoła podstawowa | 2-miesięczne przyuczenie do czynności konduktora-konserwatora kolei linowych obejmujące 1-miesięczne szkolenie praktyczne przy konserwacji i naprawie taboru kolei linowych (wagonu, kabiny, krzesełka), uzupełnione teoretycznym przeszkoleniem, oraz 1-miesięczne zajęcia próbne pod nadzorem przy czynnościach konduktora-konserwatora kolei linowych. | konduktora konserwatora kolei linowych |
3 | Maszynista kolei linowych | II | 1) średnia szkoła zawodowa o kie- runku mecha- nicznym lub elektry- cznym | 2-miesięczne szkolenie praktyczne do czynności konduktora-konserwatora kolei linowych, w tym 1 miesiąc pracy przy konserwacji i naprawie taboru kolei linowych (wagonu, kabiny, krzesełka), oraz 3-miesięczne szkolenie praktyczne przy czynnościach maszynisty kolei linowych, w tym 1-miesięczne zajęcia próbne pod nadzorem na tym stanowisku. | maszynistę kolei linowych |
2) zasadni- cza szkoła zawodowa o kie- runku mechani- cznym lub elektry- cznym | służba przygotowawcza według programu przewidzianego dla stanowiska konduktora-konserwatora kolei linowych oraz co najmniej 1 rok pracy na tym stanowisku, 2-miesięczne szkolenie praktyczne przy czynnościach maszynisty kolei linowych oraz 1-miesięczne zajęcia próbne pod nadzorem na stanowisku maszynisty kolei linowych. | ||||
4 | Mechanik kolei linowych | II | 1) średnia szkoła zawodowa o kie- runku mechani- cznym lub elektry- cznym | służba przygotowawcza według programu przewidzianego dla stanowiska maszynisty kolei linowych dla kandydatów ze średnim technicznym wykształceniem, zakończona egzaminem kwalifikacyjnym na maszynistę kolei linowych, 1 rok pracy na stanowisku maszynisty kolei linowych oraz 3-miesięczne szkolenie praktyczne i zajęcia próbne na stanowisku mechanika kolei linowych pod nadzorem. | mechanika kolei linowych |
2) zasadni- cza szkoła zawodowa o kie- runku mechani- cznym lub elektry- cznym | służba przygotowawcza według programu przewidzianego dla stanowiska konduktora-konserwatora kolei linowych oraz 1 rok pracy na tym stanowisku; służba przygotowawcza według programu przewidzianego dla stanowiska maszynisty kolei linowych oraz 3 lata pracy na tym stanowisku; 3-miesięczne praktyczne szkolenie i zajęcia próbne pod nadzorem na stanowisku mechanika kolei linowych. | ||||
5 | Zastępca kierownika kolei linowych | II | 1) wyższa szkoła techni- czna o kie- runku mechani- cznym lub elektry- cznym | służba przygotowawcza według programu przewidzianego dla stanowiska inspektora technicznego kolei linowych oraz 2 lata pracy na stanowiskach technicznych, w tym 1 rok pracy na stanowisku (przy czynnościach) inspektora technicznego kolei linowych. | mechanika kolei linowych |
2) średnia szkoła zawodowa o kie- runku mechani- cznym lub elektry- cznym | służba przygotowawcza według programu przewidzianego dla stanowiska mechanika kolei linowych oraz 7 lat pracy na stanowiskach technicznych kolei linowych, w tym co najmniej 3 lata pracy na stanowisku mechanika kolei linowych. | ||||
6 | Kierownik kolei linowych | II | 1) wyższa szkoła techni- czna o kie- runku mechani- cznym lub elektry- cznym | służba przygotowawcza według programu przewidzianego dla stanowiska inspektora technicznego kolei linowych oraz 3 lata pracy na stanowiskach technicznych, w tym 1 rok pracy na stanowisku (przy czynnościach) inspektora technicznego kolei linowych. | mechanika kolei linowych |
2) średnia szkoła zawodowa o kie- runku mechani- cznym lub elektry- cznym | służba przygotowawcza według programu przewidzianego dla stanowiska mechanika kolei linowych oraz 8 lat pracy na stanowiskach technicznych kolei linowych, w tym co najmniej 3 lata pracy na stanowisku mechanika kolei linowych. | ||||
7 | Inspektor techniczny kolei linowych | II | wyższa szkoła techniczna o kierunku mechanicz- nym lub elektrycz- nym | 2-miesięczne zajęcia praktyczne przy utrzymaniu i naprawie trasy kolei linowych, torów kolejowych i urządzeń drogowo-kolejowych, 1-miesięczne szkolenie praktyczne przy konserwacji i naprawie taboru kolei linowych (wagonu, kabiny, krzesełka), w tym 6 dni pracy przy czynnościach konduktora-konserwatora kolei linowych, 2-miesięczne szkolenie praktyczne na stanowisku maszynisty kolei linowych pod nadzorem, 2-miesięczne szkolenie praktyczne na stanowisku mechanika kolei linowych pod nadzorem oraz 2 lata pracy na stanowiskach technicznych kolei linowych. | mechanika kolei linowych |
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »