Zakres i tryb koordynowania działalności organów kontroli, rewizji i inspekcji z działalnością Najwyższej Izby Kontroli.

Monitor Polski

M.P.1958.95.517

Akt utracił moc
Wersja od: 12 grudnia 1958 r.

UCHWAŁA
RADY PAŃSTWA
z dnia 20 listopada 1958 r.
w sprawie zakresu i trybu koordynowania działalności organów kontroli, rewizji i inspekcji z działalnością Najwyższej Izby Kontroli.

W celu skoordynowania działalności organów kontroli, rewizji i inspekcji z działalnością Najwyższej Izby Kontroli, należytego wykorzystania wyników kontroli oraz uniknięcia zbiegu kontroli Rada Państwa na podstawie art. 9 ustawy z dnia 13 grudnia 1957 r. o Najwyższej Izbie Kontroli (Dz. U. Nr 61, poz. 330) postanawia, co następuje:
Następujące organy kontroli, rewizji i inspekcji obowiązane są do koordynowania swojej działalności z działalnością Najwyższej Izby Kontroli, zwanej w dalszych przepisach "NIK":

- księgowi-rewidenci we wszystkich resortach,

- Główny Inspektorat Kontrolno-Rewizyjny Ministerstwa Finansów oraz inspektoraty kontrolno-rewizyjne przy prezydiach wojewódzkich rad narodowych w zakresie kontroli finansowo-ekonomicznych,

- organy kontroli, rewizji i inspekcji Ministerstwa Finansów oraz instytucji kredytowych i finansowych, podległych Ministerstwu Finansów,

- Państwowa Inspekcja Handlowa,

- Główna Kontrola Wojskowa,

-Wydział Kontroli Zużycia Drewna Ministerstwa Leśnictwa i Przemysłu Drzewnego,

- Inspekcja Centralnego Zarządu Ubezpieczeń Społecznych.

Organy, o których mowa w § 1, zwane dalej "organami kontroli", obowiązane są:
a)
uzgadniać z NIK kwartalne plany kontroli,
b)
przeprowadzać w przypadkach szczególnie uzasadnionych niektóre kontrole wspólnie z NIK pod jej kierownictwem,
c)
wykonywać kontrole doraźne zlecone przez NIK,
d)
przesyłać do NIK wyniki ważniejszych kontroli oraz okresowe sprawozdania.
1.
Organy kontroli uzgadniają, w zależności od swojego zakresu i zasięgu działania, swoje kwartalne plany kontroli odpowiednio z NIK lub z właściwą delegaturą.
2.
Kwartalne plany kontroli wymieniają tematy kontroli, a w miarę potrzeby - jednostki objęte kontrolą i czasokres kontroli.
1.
Kontrole wspólne polegają na uczestnictwie inspektorów NIK i inspektorów innych organów kontroli w łącznej ekipie kontrolnej; w tych przypadkach kierownictwo kontrolą i kierowanie wystąpień zawierających uwagi i wnioski należy do NIK.
2.
Wspólne przeprowadzenie kontroli może również polegać na uzgodnieniu organizacji kontroli oraz wspólnym ustaleniu tematów kontroli, jednostek, czasokresu, a w miarę potrzeby - również składu ekip kontrolnych i postępowania pokontrolnego.
Zlecenia w przedmiocie wykonania kontroli doraźnych powinny określać temat i jednostki podlegające kontroli oraz w miarę potrzeby - termin przeprowadzenia kontroli i wskazówki metodyczne.
1.
Organy kontroli przesyłają do NIK wyniki ważniejszych kontroli bezzwłocznie po ich zakończeniu.
2.
Organy kontroli przesyłają do NIK odpisy sprawozdań kwartalnych ze swej działalności.
NIK i jej delegatury mogą zwoływać narady z organami kontroli w celu wymiany doświadczeń w zakresie metod, techniki i organizacji kontroli.
1.
Organy kontroli wymienione w § 1 oraz wszelkie inne organy kontroli, rewizji i inspekcji są obowiązane do wykonywania kontroli doraźnych na zlecenie NIK.
2.
Prezes Najwyższej Izby Kontroli w porozumieniu z Prezesem Rady Ministrów może zobowiązać organy kontroli, rewizji i inspekcji nie wymienione w § 1 do koordynowania swojej działalności z działalnością NIK w zakresie nie wykraczającym poza postanowienia niniejszej uchwały.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1959 r.