§ 1. - Zakres działania Ministra Oświaty i Szkolnictwa Wyższego z tytułu koordynacji międzyresortowej.
Monitor Polski
M.P.1969.52.405
Akt utracił moc Wersja od: 19 grudnia 1969 r.
§ 1.
Minister Oświaty i Szkolnictwa Wyższego sprawuje koordynację międzyresortową następujących zagadnień dotyczących oświaty i szkolnictwa wyższego: 1)
ustala - w oparciu o wytyczne Rady Ministrów, prognozy demograficzne oraz ustalone przez Komisję Planowania przy Radzie Ministrów zapotrzebowanie na kadry kwalifikowane - szczegółowe wytyczne do opracowania rocznych i dwuletnich planów w zakresie oświaty, placówek opiekuńczo-wychowawczych i szkolnictwa wyższego, 2)
ustala w porozumieniu z zainteresowanymi ministrami (kierownikami urzędów centralnych) zasady tworzenia sieci szkolnej, 3)
ustala w porozumieniu z zainteresowanymi ministrami (kierownikami urzędów centralnych) limity i zasady przyjęć uczniów i studentów według typów szkół i kierunków kształcenia, 4)
opiniuje zgłaszane przez właściwych ministrów (kierowników urzędów centralnych) zamierzenia inwestycyjne i lokalizacje szkół, 5)
opiniuje projekty zmian organizacyjnych w szkołach, 6)
opracowuje w porozumieniu z właściwymi ministrami (kierownikami urzędów centralnych) zapotrzebowania na kadry pracowników naukowo-dydaktycznych oraz pracowników pedagogicznych szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych, 7)
opracowuje zbiorcze kompleksowe projekty planów rocznych i wieloletnich w zakresie wszystkich resortów prowadzących działalność w dziedzinie oświaty, placówek opiekuńczo-wychowawczych i szkolnictwa wyższego, 8)
opracowuje w porozumieniu z Komitetem Pracy i Płac oraz właściwymi ministrami zbiorczo i w układzie resortowym projekty planów kształcenia i funduszu płac uczniów szkół przyzakładowych i międzyzakładowych, 9)
tworzy, w ramach ustalonego funduszu płac dla uczniów, nierozdzielną rezerwę, z której za jego zgodą mogą korzystać resorty, dysponując funduszem płac dla uczniów,10)
dokonuje okresowych analiz sytuacji w szkolnictwie oraz inicjuje środki zapewniające realizację planowanych zadań, 11)
określa w porozumieniu z zainteresowanymi ministrami (kierownikami urzędów centralnych) zasady dokształcania i doskonalenia kadr pedagogicznych, 12)
ustala nomenklatury zawodów i specjalności szkolnictwa zawodowego w porozumieniu z Komitetem Pracy i Płac.