Rozdział 7 - Wykorzystanie danych o gruntach, zawartych w operacie ewidencji gruntów. - Zakładanie i prowadzenie ewidencji gruntów, zasady sporządzania wykazów gruntów oraz opłaty za odrysy z map i za odpisy i wyciągi z rejestrów i dokumentów stanowiących część operatu ewidencyjnego na obszarze m.st. Warszawy, m. Łodzi i miast stanowiących powiaty.

Monitor Polski

M.P.1956.98.1135

Akt utracił moc
Wersja od: 29 listopada 1956 r.

VII.

Wykorzystanie danych o gruntach, zawartych w operacie ewidencji gruntów.

§  110.
1.
Władze, urzędy i instytucje państwowe mogą korzystać w celach służbowych z danych o gruntach, zawartych w operacie ewidencji gruntów, oraz sporządzać odrysy i wyrysy oraz wypisy bezpłatnie, o ile wykonują je przez własny, każdorazowo do tego celu upoważniony personel.
2.
Sporządzanie odrysów i wyrysów oraz odpisów i wypisów z operatów ewidencji gruntów przez organy prowadzące ewidencje gruntów na zamówienie jednostek wymienionych w ust. 1 podlega opłacie przewidzianej w obowiązującej tabeli opłat (§ 111).
§  111.
Do czasu wydania przepisów wykonawczych na podstawie art. 8 ust. 3 dekretu z dnia 2 lutego 1955 r. o ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. Nr 6, poz. 32) w sprawie wysokości opłat za odrysy i wyrysy z map oraz za odpisy i wypisy z rejestrów i dokumentów stanowiących składową część operatu ewidencyjnego należy stosować przepisy zarządzenia Ministrów Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej z dnia 9 czerwca 1953 r. w sprawie opłat za czynności urzędowe organów terenowych państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej (Monitor Polski Nr A.-57, poz. 725).
§  112.
1.
Odrysy i wyrysy oraz odpisy i wypisy z operatu ewidencji gruntów mogą być wydawane na zamówienie osób prywatnych tylko w odniesieniu do gruntów stanowiących własność lub pozostających we władaniu tych osób, na warunkach podanych w § 110 ust. 2.
2.
Dane o gruntach prywatnych, znajdujących się w użytkowaniu jednostek administracji państwowej i przedsiębiorstw państwowych, mogą być wydawane tylko za zgodą użytkowników.
§  113.
1.
Odpisy i wypisy należy sporządzać na formularzach według wzoru stanowiącego załącznik nr 9, a odrysy i wyrysy - na formularzach według wzoru stanowiącego załącznik nr 10.
2.
Dla mniejszych jednostek rejestrowych dokumenty wymienione w ust. 1 sporządza się na formularzu według wzoru stanowiącego załącznik nr 11.