Wynagrodzenia kompozytorskie.
M.P.1975.26.159
Akt utracił mocUCHWAŁA Nr 136
RADY MINISTRÓW
z dnia 10 lipca 1975 r.
w sprawie wynagrodzeń kompozytorskich.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1. 1
TABELA WYNAGRODZEŃ KOMPOZYTORSKICH ZA NAPISANIE I PIERWSZE PUBLICZNE WYKONANIE UTWORU MUZYCZNEGO
TABELA WYNAGRODZEŃ KOMPOZYTORSKICH ZA NAPISANIE I PIERWSZE PUBLICZNE WYKONANIE UTWORU MUZYCZNEGO
Obsada faktura Forma | 1-3 głosów bez fortepianu, organów i harfy Faktura niekameralna | 1-3 głosów z fortepianem, organami lub harfą Faktura niekameralna * 4-9 głosów bez fortepianu, organów i harfy Faktura niekameralna * Fortepian, organy lub harfa solo Faktura solowa niekoncertowa | 4-9 głosów z fortepianem, organami lub harfą Faktura niekamerlana * Od 9 głosów do małej orkiestry symfonicznej bez fortepianu, organów lub harfy Mała orkiestra dęta (do 23 głosów) Faktura niekameralna i niesymfoniczna | Od 9 głosów do małej orkiestry symfonicznej z fortepianem, organami lub harfą Średnia orkiestra dęta (do 28 głosów) Faktura niekameralna i niesymfoniczna | Mała orkiestra symfoniczna, tzn. 14-24 głosów Wielka orkiestra dęta (do 39 głosów) Faktura niesymfoniczna | ||||||
a | b | c | d | e | |||||||
min. | takt | min. | takt | min. | takt | min. | takt | min. | takt | ||
1. | Małe utwory o charakterze użytkowo-rozrywkowym. Forma artystycznie nie ustalona | 60.- 90.- 120.- | 1,50 2,25 3,00 | 72.- 108.- 144.- | 1,80 2,70 3,60 | 84.- 126.- 168.- | 2,10 3,15 4,20 | 96.- 144.- 192.- | 2,40 3,60 4,80 | 108.- 162.- 216.- | 2,70 4,05 5,40 |
2. | Większe utwory o charakterze użytkowo-rozrywkowym. Forma artystycznie nie ustalona | 76.-114.- 152.- | 1,90 2,85 3,80 | 92.- 138.- 184.- | 2,30 3,45 4,60 | 104.- 156.- 208.- | 2,60 3,90 5,20 | 116.- 174.- 232.- | 2,90 4,35 5,80 | 132.- 198.- 264.- | 3,30 4,95 6,60 |
3. | Ilustracja muzyczna powstała w drodze improwizacji | 160.- 240.- 320.- | - - - | 180.- 270.- 360.- | - - - | 200.- 300.- 400.- | - - - | 220.- 330.- 440.- | - - - | 240.- 360.- 480.- | - - - |
4. | Ilustracja muzyczna swobodna | 96.- 144.- 192.- | 2,40 3,60 4,80 | 112.- 168.- 224.- | 2,80 4,20 5,60 | 124.- 186.- 248.- | 3,10 4,15 6,20 | 140.- 210.- 280.- | 3,50 5,25 7,00 | 156.- 234.- 312.- | 3,90 5,85 7,00 |
5. | Utwory o charakterze użytkowo-rozrywkowym. Forma artystycznie ustalona. Utwory o charakterze typowo pedagogicznym w formach artystycznie ustalonych. Małe utwory w małych formach artystycznie ustalonych. Ilustracja muzyczna częściowo ograniczona elementami akcji - półsynchron | 124.- 186.- 248.- | 3,00 4,65 6,20 | 144.- 216.- 288.- | 3,60 5,20 7,20 | 156.- 234.- 312.- | 3,90 5,70 7,80 | 172.- 258.- 344.- | 4,30 6,45 8,60 | 188.- 282.- 376.- | 4,70 7,05 9,40 |
6. | Większe utwory w małych formach ustalonych artystycznie, ale rozwiniętych. Ilustracja muzyczna ściśle ograniczona elementami akcji - synchron | 160.- 240.- 320.- | 4,00 6,00 8,00 | 176.- 264.- 352.- | 4,40 6,60 8,80 | 192.- 288.- 384.- | 4,80 7,20 9,60 | 208.- 312.- 416.- | 5,20 7,80 10,40 | 224.- 336.- 448.- | 5,60 8,40 11,20 |
7. | Wielkie utwory w wielkich formach artystycznie ustalonych z wyjątkiem wielkich form cyklicznych i sonatowych | ||||||||||
8. | Formy cykliczne (estradowe i sceniczne), z wyjątkiem wielkich form sonatowych | ||||||||||
9. | Wielkie formy sontowe nie mieszczące się w tradycyjnej nomenklaturze, zamknięte formy estradowe i sceniczne | ||||||||||
10. | Piosenka w formie typowej - głos z fortepianem | 900.- 1.350.- 1.800.- | ryczałt za cały utwór |
Obsada i faktura Forma | Wielka orkiestra symfoniczna, tzn. od 25 głosów wzwyż Wielka orkiestra dęta (od 40 głosów) Faktura niesymfoniczna * 1-3 głosów z fortepianem, organami lub harfą albo bez Faktura kameralna | 4-9 głosów z fortepianem, organami lub harfą albo bez Faktura kameralna * Mała orkiestra dęta (do 23 głosów) Faktura kameralna * Fortepian, organy lub harfa solo Faktura solowa koncertowa | Od 9 głosów do małej orkiestry symfonicznej Średnia orkiestra dęta (do 28 głosów) Faktura kameralna lub symfoniczna | Mała orkiestra symfoniczna, tzn. 14-24 głosów Wielka orkiestra dęta (do 39 głosów) Faktura symfoniczna | Wielka orkiestra symfoniczna, tzn. od 25 głosów wzwyż Wielka orkiestra dęta (od 40 głosów wzwyż) Faktura symfoniczna | ||||||
f | g | h | i | j | |||||||
min. | takt | min. | takt | min. | takt | min. | takt | min. | takt | ||
1. | Małe utwory o charakterze użytkowo-rozrywkowym. Forma artystycznie nie ustalona | 120.- 180.- 240.- | 3,00 4,50 6,00 | ||||||||
2. | Większe utwory o charakterze użytkowo-rozrywkowym. Form artystycznie nie ustalona | 144.- 216.- 288.- | 3,60 5,40 7,20 | ||||||||
3. | Ilustracja muzyczna powstała w drodze improwizacji | 260.- 390.- 520.- | - - - | ||||||||
4. | Ilustracja muzyczna swobodna | 168.- 252.- 336.- | 4,20 6,30 8,40 | 180.- 270.- 360.- | 4,50 6,75 9,00 | 212.- 318.- 424.- | 5,30 7,95 10,60 | 244.- 366.- 488.- | 6,10 9,15 12,20 | 280.- 420.- 560.- | 7,00 10,50 14,00 |
5. | Utwory o charakterze użytkowo-rozrywkowym. Forma artystycznie ustalona. Utwory o charakterze typowo pedagogicznym w formach artystycznie ustalonych. Małe utwory w małych formach artystycznie ustalonych. Ilustracja muzyczna częściowo ograniczona elementami akcji - półsynchron | 200.- 300.- 400.- | 5,00 7,50 10,00 | 224.- 336.- 448.- | 5,60 8,15 11,20 | 264.- 396.- 528.- | 6,60 9,90 13,20 | 300.- 450.- 600.- | 7,50 11,25 14,00 | 336.- 504.- 672.- | 8,40 12,60 16,80 |
6. | Większe utwory w małych formach ustalonych artystycznie, ale rozwiniętych. Ilustracja muzyczna ściśle ograniczona elementami akcji - synchron | 240.- 360.- 480.- | 6,00 9,00 12,00 | 250.- 390.- 520.- | 6,50 9,75 13,00 | 304.- 456.- 608.- | 7,60 11,40 15,20 | 352.- 528.- 704.- | 8,30 12,45 16,60 | 400.- 600.- 800.- | 10,00 15,00 20,00 |
7. | Wielkie utwory w wielkich formach artystycznie ustalonych, z wyjątkiem wielkich form cyklicznych i sonatowych | 272.- 408.- 544.- | 6,80 10,20 13,60 | 296.- 444.- 592.- | 7,40 11,10 14,80 | 348.- 522.- 696.- | 8,70 13,05 17,40 | 408.- 612.- 816.- | 10,20 15,30 20,40 | 468.- 702.- 936.- | 11,70 17,55 23,40 |
8. | Formy cykliczne (estradowe i sceniczne), z wyjątkiem wielkich form sonatowych | 304.- 456.- 608.- | 7,60 11,40 15,20 | 336.- 504.- 672.- | 8,40 12,60 16,80 | 396.- 594.- 792.- | 9,90 14,85 19,80 | 460.- 690.- 920.- | 11,50 17,25 23,00 | 516.- 774.- 1.032.- | 12,90 19,35 25,80 |
9. | Wielkie formy sonatowe nie mieszczące się w tradycyjnej nomenklaturze, zamknięte formy estradowe i sceniczne | 360.- 540.- 720.- | 9,00 13,50 18,00 | 400.- 600.- 800.- | 10,00 15,00 20,00 | 508.- 762.- 1.016.- | 12,70 19,05 25,40 | 540.- 810.- 1.080.- | 13,50 20,25 27,00 | 600.- 900.- 1.200.- | 15,00 22,50 30,00 |
10. | Piosenka w formie typowej - głos z fortepianem |
ZAŁĄCZNIK Nr 2. 2
TABELA WYNAGRODZEŃ KOMPOZYTORSKICH ZA WYDANIE I ROZPOWSZECHNIANIE UTWORU MUZYCZNEGO
TABELA WYNAGRODZEŃ KOMPOZYTORSKICH ZA WYDANIE I ROZPOWSZECHNIANIE UTWORU MUZYCZNEGO
Obsada i faktura Forma | 1-3 głosów bez fortepianu, organów i harfy Faktura niekameralna | 1-3 głosów z fortepianem, organami lub harfą Faktura niekameralna * 4-9 głosów bez fortepianu, organów i harfy Faktura niekameralna * Fortepian, organy lub harfa solo Faktura niekoncertowa | 4-9 głosów z fortepianem, organami lub harfą Faktura niekamerlana * Od 9 głosów do małej orkiestry symfonicznej bez fortepianu, organów lub harfy Faktura niekameralna i niesymfoniczna * Mała orkiestra dęta | Od 9 głosów do małej orkiestry symfonicznej z fortepianem, organami lub harfą Faktura niekameralna i niesymfoniczna | Mała orkiestra symfoniczna, tzn. 14-24 głosów Faktura niesymfoniczna * Wielka orkiestra dęta | ||||||
a | b | c | d | e | |||||||
min. | takt | min. | takt | min. | takt | min. | takt | min. | takt | ||
1. | Małe utwory o charakterze użytkowo-rozrywkowym. Forma artystycznie nie ustalona | 600.- 900.- 1.200.- | ryczałt za cały utwór | 800.- 1.200.- 1.500.- | ryczałt za cały utwór | 1.000.- 1.400.- 1.800.- | ryczałt za cały utwór | 96.- 160.- 230.- | 2,40 4,00 5,80 | 108.- 180.- 260.- | 2,70 4,50 6,50 |
2. | Większe utwory o charakterze użytkowo-rozrywkowym. Form artystycznie nie ustalona | 76.- 125.- 180.- | 1,90 3,15 4,60 | 92.- 155.- 220.- | 2,30 3,80 5,60 | 104.- 175.- 250.- | 2,60 4,30 6,30 | 116.- 195.- 280.- | 2,90 4,80 7,00 | 132.- 220.- 320.- | 3,30 5,50 8,00 |
3. | Ilustracja muzyczna swobodna | 96.- 160.- 230.- | 2,40 4,00 5,80 | 112.- 185.- 270.- | 2,80 4,65 6,80 | 124.- 205.- 300.- | 3,10 4,60 7,50 | 140.- 235.- 340.- | 3,50 5,80 8,40 | 156.- 260.- 380.- | 3,90 6,45 8,40 |
4. | Utwory o charakterze użytkowo-rozrywkowym. Forma artystycznie nie ustalona. Utwory o charakterze typowo pedagogicznym w formach ustalonych artystycznie. Małe utwory w małych formach ustalonych artystycznie. Ilustracja muzyczna częściowo ograniczona elementami akcji - półsynchron | 600.- 900.- 1.200.- | ryczałt za cały utwór | 1.000.- 2.000.- 3.600.- | ryczałt za cały utwór | 156.- 260.- 380.- | 3,90 6,30 9,40 | 172.- 285.- 420.- | 4,30 7,10 10,40 | 188.- 310.- 455.- | 4,70 7,80 11,30 |
5. | Większe utwory w małych formach ustalonych artystycznie, ale rozwinętych. Ilustracja muzyczna ściśle ograniczona elementami akcji - synchron | 160.- 265.- 390.- | 4,00 6,60 9,60 | 176.- 290.- 410.- | 4,40 7,20 10,60 | 192.- 320.- 460.- | 4,00 8,00 11,60 | 208.- 345.- 500.- | 5,20 8,60 12,50 | 224.- 370.- 540.- | 5,60 9,30 13,50 |
6. | Wielkie utwory w wielkich formach ustalonych artystycznie, z wyjątkiem wielkich form cyklicznych i sonatowych | 200.- 300.- 400.- | 4,80 6,40 8,20 | 220.- 320.- 420.- | 5,20 7,20 9,20 | 230.- 340.- 460.- | 5,60 8,00 10,60 | 240.- 360.- 500.- | 6,80 9,20 12,00 | 250.- 400.- 540.- | 6,40 10,20 13,60 |
7. | Formy cykliczne (estradowe i sceniczne), z wyjątkiem wielkich form sonatowych | 250.- 350.- 450.- | 5,20 7,00 8,80 | 270.- 380.- 480.- | 5,60 8,00 10,20 | 280.- 420.- 520.- | 6,20 9,00 11,60 | 290.- 440.- 580.- | 6,80 10,00 13,40 | 300.- 400.- 620.- | 7,20 11,20 15,30 |
8. | Wielkie formy sontowe oraz nie mieszczące się w tradycyjnej nomenklaturze zamknięte formy estradowe i sceniczne | 300.- 400.- 500.- | 6,00 9,00 12,20 | 310.- 420.- 540.- | 6,60 10,80 13,60 | 320.- 450.- 600.- | 7,20 11,20 15,00 | 330.- 480.- 660.- | 7,80 12,20 16,50 | 340.- 520.- 720.- | 8,40 13,40 18,50 |
Obsada i faktura Forma | Wielka orkiestra symfoniczna, tzn. od 25 głosów wzwyż Faktura niesymfoniczna * 1-3 głosów z fortepianem, organami lub harfą albo bez Faktura kameralna | 4-9 głosów z fortepianem, organami lub harfą albo bez Faktura niekameralna * Fortepian, organy lub harfa solo Faktura solowa koncertowa | Od 9 głosów do małej orkiestry symfonicznej Faktura kameralna lub symfoniczna | Mała orkiestra symfoniczna, tzn. 14-24 głosów Faktura symfoniczna | Wielka orkiestra symfoniczna, tzn. od 25 głosów wzwyż Faktura symfoniczna | ||||||
f | g | h | i | j | |||||||
min. | takt | min. | takt | min. | takt | min. | takt | min. | takt | ||
1. | Małe utwory o charakterze użytkowo-rozrywkowym. Forma artystycznie nie ustalona | 120.- 200.- 290.- | 3,00 5,00 7,50 | ||||||||
2. | Większe utwory o charakterze użytkowo-rozrywkowym. Forma artystycznie nie ustalona | 144.- 240.- 340.- | 3,60 6,00 8,70 | ||||||||
3. | Ilustracja muzyczna swobodna | 168.- 280.- 400.- | 4,20 7,00 10,10 | 180.- 300.- 430.- | 4,50 7,45 10,80 | 212.- 350.- 510.- | 8,30 8,75 12,75 | 244.- 370.- 590.- | 6,10 10,10 14,70 | 280.- 460.- 670.- | 7,80 11,60 16,80 |
4. | Utwory o charakterze użytkowo-rozrywkowym. Forma artystycznie nie ustalona. Utwory o charakterze typowo pedagogicznym w formach ustalonych artystycznie. Małe utwory w małych formach ustalonych artystycznie. Ilustracja muzyczna częściowo ograniczona elementami akcji - półsynchron | 200.- 330.- 480.- | 5,00 8,30 12,00 | 224.- 370.- 540.- | 5,60 9,00 13,50 | 264.- 435.- 635.- | 6,60 10,90 15,90 | 300.- 495.- 720.- | 7,50 12,40 16,80 | 336.- 555.- 810.- | 8,40 13,80 20,20 |
5. | Większe utwory w małych formach ustalonych artystycznie, ale rozwiniętych. Ilustracja muzyczna ściśle ograniczona elementami akcji - synchron | 240.- 400.- 580.- | 6,00 9,90 14,40 | 250.- 430.- 620.- | 6,50 10,75 15,60 | 304.- 500.- 730.- | 7,60 12,50 18,30 | 352.- 580.- 840.- | 8,30 13,70 20,00 | 400.- 660.- 960.- | 10,00 16,50 24,00 |
6. | Wielkie utwory w wielkich formach ustalonych artystycznie, z wyjątkiem wielkich form cyklicznych i sonatowych | 272.- 450.- 655.- | 6,80 11,25 16,40 | 296.- 490.- 710.- | 7,40 12,20 17,80 | 348.- 570.- 840.- | 8,70 13,40 20,90 | 408.- 670.- 980.- | 10,20 16,85 24,50 | 468.- 770.- 1.120.- | 11,70 19,30 28,00 |
7. | Formy cykliczne (estradowe i sceniczne), z wyjątkiem wielkich form sonatowych | 304.- 505.- 730.- | 7,60 12,60 18,50 | 336.- 610.- 810.- | 8,40 13,90 20,20 | 396.- 650.- 950.- | 9,90 16,30 23,80 | 460.- 760.- 1.110.- | 11,50 19,00 27,60 | 516.- 850.- 1.240.- | 12,90 21,30 31,00 |
8. | Wielkie formy sontowe oraz nie mieszczące się w tradycyjnej nomenklaturze zamknięte formy estradowe i sceniczne | 360.- 595.- 860.- | 9,00 14,90 21,60 | 400.- 660.- 960.- | 10,00 16,50 24,00 | 508.- 840.- 1.200.- | 12,70 16,35 30,50 | 540.- 890.- 1.300.- | 13,50 22,30 32,40 | 600.- 990.- 1.400.- | 15,00 24,80 36,00 |
(załączniki nr 1 i nr 2)
1) Przez określenie "głos" należy rozumieć każdy samodzielnie występujący instrument w danym zespole. Fortepian, harfę, celestę, akordeon, fisharmonię, klawesyn uważa się za 2 głosy, organy za 3 głosy. W grupie instrumentów perkusyjnych za "głos" uważa się każdego wykonawcę. Kwintet smyczkowy w orkiestrze symfonicznej liczy się za 5 głosów, z wyjątkiem utworów, w których istnieje uzasadniony artystycznie inny podział zespołu smyczkowego. W tym ostatnim wypadku za "głos" liczy się, każdą samodzielnie występującą partię. W muzyce wokalnej za "głos" uważa się każdy głos solowy, jak również każdą partię chóralną. W muzyce wokalno-instrumentalnej sumuje się ilość głosów wokalnych i instrumentalnych.
2) Przez określenie "faktura solowa koncertowa" należy rozumieć utwory muzyczne, które mogą być samodzielnie wykonywane na estradzie koncertowej.
3) Przez określenie "faktura solowa niekoncertowa" należy rozumieć utwory muzyczne, które nie są pisane dla ich samodzielnego wykonywania na estradzie koncertowej, np. akompaniament do gimnastyki i ćwiczeń rytmicznych, niektóre łatwe utwory pedagogiczne, placówki itp.
4) Przez określenie "faktura kameralna" (małe zespoły wymienione w rubrykach f, g, h) należy rozumieć utwory muzyczne, w których poszczególne instrumenty lub głosy traktowane są samodzielnie. Należą tu również utwory chóralne polifoniczne lub polifonizujące w całości lub części.
5) Przez określenie "faktura niekameralna" (małe zespoły wymienione w rubrykach a, b, c, d) należy rozumieć utwory muzyczne, w których jeden instrument lub głos odgrywa rolę "prowadzącą", a pozostałe instrumenty me mają samodzielnych zadań muzycznych; należą tu również utwory chóralne, utrzymane w całości w typowo homofonicznym charakterze.
6) Przez określenie "faktura symfoniczna" (duże zespoły wymienione w rubrykach h, i, j) należy rozumieć utwory muzyczne, w których poszczególne partie instrumentalne lub wokalne traktowane są samodzielnie.
7) Przez określenie "faktura niesymfoniczna" (duże zespoły wymienione w rubrykach c, d, e, f) należy rozumieć utwory muzyczne, w których poszczególne partie instrumentalne lub wokalne - z wyjątkiem głosu prowadzącego - nie są traktowane samodzielnie (np. pieśni popularne na chór z orkiestrą, hymny, sygnały itp.). Należą tu także zespoły typu "odeonowskiego".
8) Za "instrumentację" uważa się przeniesienie istniejącego tekstu muzycznego na określony zespół instrumentalny bez wprowadzenia istotnych zmian.
9) Za "aranżację" uważa się przystosowanie tekstu muzycznego z zakresu muzyki rozrywkowej do wykonania przez określony zespół wykonawczy lub na określonym instrumencie.
10) za "opracowanie twórcze" uważa się przetworzenie istniejącego tekstu muzycznego w taki sposób, który nie naruszając jego istoty wprowadza do niego nowe elementy artystyczne będące indywidualnym wkładem twórczym.
ZAŁĄCZNIK Nr 3. 3
TABELA WYNAGRODZEŃ ZA OPRACOWANIA EDYTORSKIE
TABELA WYNAGRODZEŃ ZA OPRACOWANIA EDYTORSKIE
I.
Opracowania edytorskie o charakterze naukowym
Opracowania edytorskie o charakterze naukowym
A.
Edycje historyczno-muzykologiczne
Edycje historyczno-muzykologiczne
Faktura utworu | ||||||
1 głos | 2-4 głosów | 5-9 głosów | 10-24 głosów | pow 24 głosów | ||
instrument akordowy = 2 głosy; organy= 3 głosy; instrument melodyczny o fakturze akordowej lub polifonicznej = 2 glosy | ||||||
płatne w złotych za 1 takt bieżący utworu (przy melodii beztaktowej liczy się 8 nut za 1 takt) | ||||||
1) Opracowania naukowe źródłowo- krytyczne | 6-9 | 9-19 | 12-21 | 14-24 | 17-28 | |
a) za każde ponad 2 źródła*) | zwyżka 20-40% | *) uwzględnione w nutach lub komentarzu rewizyjnym | ||||
b) za specjalne trudności z podłożeniem tekstu | zwyżka 10-40% | dotyczy także trudności związanych z językami obcymi | ||||
2) Transkrypcja notacyjna: a) z notacji neumatycznych | 1-5 | - | - | - | - | |
b)z notacji modalnej | - | 8-16 | 10-18 | - | - | |
c) z notacji menzuralnej do XV w. włącznie | - | 5-14 | 7-16 | - | - | |
d) z notacji menzuralnej - XVI i pocz. XVII w. | - | 2-6 | 3-7 | 4-8 | - | |
e) z tabulatur lutniowych (metodą Schradego) oraz tabulatur organowych niemieckich i włoskich | - | 2-6 | 3-7 | - | - | |
f) z innych tabulatur | - | 5-14 | 7-16 | - | - | |
3) Realizacja historycznych konwencji wykonawczych: a) realizacja basso continuo | - | 10-24 | - | - | - | |
b) realizacja ozdobników w głosie traktowanym solowo | 3-8 | - | - | - | - | |
c) rekonstrukcja głosu zaginionego | 5-17 | - | - | - | - | |
d) sugestie wykonawcze | 2-6 | 4-9 | 4-11 | 6-13 | 8-15 | obsada, dynamika, agogika |
B.
Edycje etnomuzykologiczne
Edycje etnomuzykologiczne
Faktura utworu | |||
jednogłosowa | wielogłosowa | ||
płatne w złotych za 1 takt bieżący*) | |||
1) Opracowanie źródłowo-krytyczne na podstawie: a) materiałów publikowanych | 8-12 | 12-18 | |
b) materiałów archiwalnych pisanych | 10-14 | 14-22 | |
2) Transkrypcja i opracowanie źródłowo-krytyczne na podstawie nagrań | 15-25 | 20-35 | |
3) Dokonanie wyboru z Materiałów publikowanych | 50-150 zł za 1 utwór |
II.
Opracowania edytorskie o charakterze instruktywnym i użytkowym
Opracowania edytorskie o charakterze instruktywnym i użytkowym
A.
Szkoły, samouczki, zbiory ćwiczeń - płatne za arkusz wydawniczy
Szkoły, samouczki, zbiory ćwiczeń - płatne za arkusz wydawniczy
1) Opracowanie szkoły lub samouczka na instrument lub głos | 1.800-2.800 zł | 1 arkusz wydawniczy przeliczeniowy (= 3.000 cm2 przy pięciolinii 4 mm, 4.500 cm2 przy pięciolinii 6 mm) |
2) Zbiory ćwiczeń o charakterze pedagogicznym | 1.200-2.500 zł | jak wyżej |
B.
Antologie i wybory - płatne za utwór
Antologie i wybory - płatne za utwór
1) Dokonanie wyboru utworów z zakresu muzyki dawnej (do 1820 r.) lub utworów nowszych nie publikowanych a) jednego kompozytora | 50-120 zł | Łącznie z dostarczeniem materiału |
b) kilku kompozytorów | 75-200 zł | jak wyżej |
2) Dokonanie wyboru utworów nowszych (po 1820 r.) publikowanych a) jednego kompozytora | 25-75 zł | jak wyżej |
b) kilku kompozytorów | 50-100 zł | jak wyżej |
C.
Opracowania edytorskie utworów muzycznych - płatne w złotych za takt bieżący; przy muzyce beztaktowej 8 nut (liniowo) = 1 takt
Opracowania edytorskie utworów muzycznych - płatne w złotych za takt bieżący; przy muzyce beztaktowej 8 nut (liniowo) = 1 takt
Faktura utworu | ||||||
1 głos | 2-4 głosów | 5-9 głosów | 10-20 głosów | pow. 20 głosów | ||
instrument melodyczny o fakturze akordowej lub polifonicznej = 2 głosy; organy = 2-3 głosy | ||||||
1) opracowanie instruktywne utworów muzycznych | 3-8 | 4-9 | 4-10 | 6-12 | 7-14 | dynamika, agogika, artykulacja itp., frazowanie, palcowanie, pedalizacja |
2) oznakowanie głosu melodycznego funkcjami harmonicznymi | 3-5 | - | - | - | - | dla gitary, akordeonu itp. |
3) opracowanie wyciągu fortepianowego | - | 5-10 | 8-16 | 9-18 | 10-20 | liczy się według ilości głosów w utworze, z którego dokonuje się wyciągu |
4) transkrypcja instrumentalna | 6-9 | 9-18 | 12-21 | - | - | z instrumentu lub zespołu kameralnego na inny instrument lub zespół kameralny |
5) instrumentacja (orkiestracja) | - | - | - | 14-24 | 17-28 | z instrumentu lub zespołu kameralnego na zespół orkiestrowy |
6) aranżacja | - | - | 600-1.200 | 900-1.800 | 1.200-2.400 | stawka za cały utwór z zakresu muzyki rozrywkowej lub tanecznej |
ZAŁĄCZNIK Nr 4.
WYSOKOŚĆ NAKŁADÓW PODSTAWOWYCH WYDAWNICTW NUTOWYCH
WYSOKOŚĆ NAKŁADÓW PODSTAWOWYCH WYDAWNICTW NUTOWYCH
1. Fortepian
1) Szkoły, wprawki, ćwiczenia 15
2) Repertuar pedagogiczny i dziecięcy 10
3) Repertuar estradowy:
a) klasyczny 5
b) współczesny 2
4) Repertuar popularny, rozrywkowy, taneczny 10
2. Organy, fisharmonia, klawesyn
1) Szkoły, wprawki, ćwiczenia 5
2) Repertuar pedagogiczny 3
3) Repertuar estradowy:
a) klasyczny 3
b) współczesny 2
4) Repertuar popularny i rozrywkowy 3
3. Skrzypce
1) Szkoły, wprawki, ćwiczenia 10
2) Repertuar pedagogiczny i dziecięcy 5
3) Repertuar estradowy:
a) klasyczny 3
b) współczesny 1
4) Repertuar popularny i rozrywkowy 3
4. Inne instrumenty smyczkowe oraz harfa i lutnia
1) Szkoły, wprawki, ćwiczenia 5
2) Repertuar pedagogiczny 3
3) Repertuar estradowy:
a) klasyczny 2
b) współczesny 1
5. Instrumenty dęte i perkusyjne
1) Szkoły, wprawki, ćwiczenia 5
2) Repertuar pedagogiczny 3
3) Repertuar estradowy:
a) klasyczny 2
b) współczesny 1
6. Akordeon, gitara, mandolina
1) Szkoły, wprawki, ćwiczenia 15
2) Repertuar pedagogiczny i dziecięcy 10
3) Repertuar estradowy:
a) klasyczny 3
b) współczesny 2
4) Repertuar popularny, rozrywkowy, taneczny 10
7. Wokalistyka
1) Repertuar pedagogiczny 3
2) Solowy repertuar estradowy:
a) klasyczny 2
b) współczesny 1
3) Chóralny repertuar estradowy:
a) klasyczny 2
b) współczesny 1
4) Śpiewniki chóralne 5
8. Umuzykalnienie
1) Podręczniki, ćwiczenia i materiały 15
2) Repertuar dziecięcy 5
9. Partytury muzyki orkiestrowej, operowej, koncertowej i kameralnej
1) Repertuar klasyczny 2
2) Repertuar współczesny 1
ZAŁĄCZNIK Nr 5.
ZASADY OBLICZANIA WYNAGRODZENIA
ZASADY OBLICZANIA WYNAGRODZENIA
2. Wynagrodzenie za czas trwania utworu oblicza się mnożąc ilość minut przez stawkę minutową; stawka minutowa należy się za każdą rozpoczętą minutę.
3. Wynagrodzenie za ilość taktów oblicza się mnożąc ilość taktów w utworze przez stawkę za jeden takt.
4. Wynagrodzenie za ilustrację muzyczną powstałą w drodze improwizacji oblicza się wyłącznie na podstawie czasu trwania mnożąc podaną w tej rubryce stawkę za minutę przez ilość minut.
5. Wynagrodzenie za muzykę bez podziału taktowego oblicza się mnożąc należność za czas trwania utworu przez 2.
6. Za opracowanie twórcze przysługuje 50%-75% wynagrodzenia przypadającego za skomponowanie oryginalnego utworu tego samego rodzaju; wysokość procentowa ustalana jest w zależności od charakteru opracowania i jego wartości artystycznej.
7. Za instrumentację przysługuje 25%-50% wynagrodzenia przypadającego za skomponowanie oryginalnego utworu w tej samej instrumentacji; wysokość procentu ustalana jest w zależności od charakteru instrumentacji i jej wartości artystycznej.
8. Za sporządzenie wyciągu fortepianowego przysługuje 10%-20% wynagrodzenia przypadającego za skomponowanie utworu w jego oryginalnej instrumentacji; wysokość procentu ustalana jest w zależności od stopnia trudności sporządzenia wyciągu.
Z dniem 1 lipca 1985 r. stawki wynagrodzeń podane w niniejszym załączniku podwyższa się o 50% zgodnie z § 1 uchwały nr 125 z dnia 19 lipca 1985 r. (M.P.85.21.161).
Z dniem 1 lipca 1985 r. stawki wynagrodzeń podane w niniejszym załączniku podwyższa się o 50% zgodnie z § 1 uchwały nr 125 z dnia 19 lipca 1985 r. (M.P.85.21.161).
Z dniem 1 lipca 1985 r. stawki wynagrodzeń podane w niniejszym załączniku podwyższa się o 50% zgodnie z § 1 uchwały nr 125 z dnia 19 lipca 1985 r. (M.P.85.21.161).
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »