Rozdział 2 - Załatwianie odwołań, zażaleń i listów ludności we władzach terenowych nie podporządkowanych radom narodowym i we władzach centralnych. - Wykonanie uchwały Rady Państwa i Rady Ministrów w sprawie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania odwołań, zażaleń i listów ludności oraz krytyki prasowej.

Monitor Polski

M.P.1951.A-2.16

Akt utracił moc
Wersja od: 13 stycznia 1951 r.

Rozdział  2.

Załatwianie odwołań, zażaleń i listów ludności we władzach terenowych nie podporządkowanych radom narodowym i we władzach centralnych.

10.
Przepisy rozdziału 1 niniejszej instrukcji stosuje się odpowiednio do przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania odwołań i zażaleń we władzach terenowych nie podporządkowanych radom narodowym i we władzach centralnych (ministerstwach, urzędach centralnych, centralnych zarządach) - z tym, że:
a)
dniem przyjęć (pkt 1) w ministerstwach i urzędach centralnych jest poniedziałek, a jeśli na poniedziałek przypada w danym tygodniu dzień wolny od pracy - najbliższy dzień powszedni,
b)
odwołania i zażalenia przyjmuje kierownik terenowej władzy lub jego zastępca, a we władzach centralnych - minister lub kierownik centralnego urzędu, ich zastępcy albo wyznaczony przez ministra odpowiedzialny pracownik na szczeblu dyrektora departamentu lub biura,
c)
odwołania i zażalenia winny być załatwiane we władzach centralnych najdalej w ciągu 1 miesiąca od chwili ich złożenia,
d)
kolegia ministerstw i urzędów centralnych obowiązane są systematycznie rozpatrywać sprawozdania o całokształcie działalności władzy centralnej w zakresie załatwiania odwołań i zażaleń.