Art. 5. - Wykonanie dekretu z dnia 3 lutego 1947 o rejestracji i umarzaniu niektórych dokumentów na okaziciela emitowanych przed dniem 1 września 1939 r.
Monitor Polski
M.P.1947.137.849
Akt jednorazowy
Wersja od: 14 listopada 1947 r.
Art. 5.
Oświadczenie przewidziane w ust. 1. art. 5, winien złożyć każdy zgłaszający dokument do rejestracji. Jeżeli nie może podać, kiedy i od kogo dokument nabył, winien w każdym razie podać powód, dla którego tych danych nie może zeznać, oraz okoliczności, na podstawie których jest w posiadaniu dokumentu.
Protokół o zarejestrowaniu winien zawierać wszystkie dane podlegające zamieszczeniu w myśl ust. 1 art. 5.
Przez określanie "każdy rodzaj dokumentów" w ust. 2, art. 5, rozumieć należy nie tylko poszczególne emisje dokumentów, ale i poszczególne serie w obrębie jednej emisji, dla której organ przeprowadzający rejestrację jest obowiązany prowadzić oddzielny wykaz.
Minister Skarbu może sprawować nadzór nad należytym prowadzeniem rejestracji i wykazów (ust. 4, art. 5) za pośrednictwem instytucji kredytowej, która wykonywać będzie powierzone czynności na podstawie osobnego zarządzenia i zgodnie z wydaną przez Ministra Skarbu instrukcją.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .