Wydanie instrukcji w sprawie sposobu pobierania i zarachowania opłat za czynności urzędowe organów podległych Głównemu Urzędowi Pomiarów Kraju.
M.P.1946.148.301
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU POMIARÓW KRAJU
z dnia 12 listopada 1946 r.
o wydaniu instrukcji w sprawie sposobu pobierania i zarachowywania opłat za czynności urzędowe organów podległych Głównemu Urzędowi Pomiarów w Kraju. (K. G. - S-2)
ZAŁĄCZNIK
Instrukcja
Instrukcja
Dział I.
Założenia ogólne.
Założenia ogólne.
Dział II.
Opłaty za czynności urzędowe techniczne lub pomiarowe.
Opłaty za czynności urzędowe techniczne lub pomiarowe.
Z dniem wejścia w życie niniejszej instrukcji bezpośrednie pobieranie jakichkolwiek opłat za czynności urzędowe referatów i wydziałów pomiarów jest niedozwolone.
Przypadające na podstawie obowiązujących taryf należności mają być wpłacane na konta czekowe P.K.O. właściwych referatów pomiarów Starostw Powiatowych (wydziałów pomiarów Urzędów Wojewódzkich) za pomocą blankietu nadawczego P.K.O., wypełnionego przez urzędnika referatu (wydziału) pomiarów.
W związku z tym winno być wywieszone w referacie (wydziale) pomiarów na widocznym i dostępnym dla interesantów miejscu ogłoszenie następującej treści:
"Bezpośrednie pobieranie jakichkolwiek opłat za czynności urzędowe referatu pomiarów (wydziału pomiarów) jest niedozwolone.
Wszelkie opłaty uiszcza się na konto czekowe P.K.O. numer ..... Referatu Pomiarów Starostwa Powiatowego (Wydziału Pomiarów Urzędu Wojewódzkiego) w .......... za pomocą blankietu nadawczego wypełnionego przez urzędnika.
Za wpłaty dokonane do rąk urzędnika wzgl. w sposób odmienny Referat (Wydział) Pomiarów nie odpowiada".
Przy przyjęciu zamówień zwolnionych od opłat taryfowych w rubr. C), "wpłaty" wzoru Nr. 1, należy wpisać podstawę zwolnienia od tych opłat.
Zawiadomienia sporządza się i wysyła w dwóch egzemplarzach, z których jedno (oryginał) referat pomiarów dokleja do zamówienia, drugi (kopię) z adnotacją "przypisano do pobrania należności w rubr. B (zamówienia Nr ....) rok", zwraca wydziałowi pomiarów celem doklejenia do jego zamówienia. Pobór należności z tytułu takiego zamówienia należy do obowiązków referatu pomiarów, na zlecenie którego wykonano zamówienie przez wydział.
Koszty przesyłki pocztowej wpisuje się do wzoru Nr 1. w rubr. B. "obliczenie należności" i pobiera się łącznie z pozostałymi należnościami taryfowymi.
Zwrócony przez Izbę Skarbową wyciąg z adnotacją przechowuje się w sposób wskazany w pkt. 2.
W terminie siedmiodniowym po upływie miesiąca sprawozdawczego referat (wydział) pomiarów przesyła Izbie Skarbowej sporządzone na wzorze Nr 2. zestawienie, celem potwierdzenia na nim zgodności księgowania a następnie zwrócenia referatowi (wydziałowi) pomiarów.
Każdy egzemplarz zamówienia w książce przed jej wydaniem prowadzącemu książkę zamówień, winien być kolejno numerowany, przy czym oryginał i kopia otrzymują ten sam numer. Numeracja biegnie nieprzerwanie w ciągu okresu budżetowego.
Na rachunkach kosztów podróży i innych wydatków związanych z wykonaniem zamówienia mierniczy powiatowy, prócz klauzuli sprawdzenia, winien stwierdzić adnotacją, że należności z tego tytułu zostały przypisane w zamówieniu numer .... w rubryce B, wzoru Nr 1.
Urząd Wojewódzki (Wydział Budżetowo-Gospodarczy) po odnotowaniu daty i numeru czeku zarówno na wykazie, jak na zamówieniach i rachunkach, zwraca jeden egzemplarz wykazu wzór Nr 3 (oryginał) z zamówieniami właściwym referatom i wydziałowi pomiarów, które po pobraniu od wykonawców na otrzymanym egzemplarzu wykazu wzór Nr 3, potwierdzenia odbioru przekazów, składają wykazy po ostatecznym ich zlikwidowaniu do osobnej teczki, a zamówienia do skoroszytu, celem przechowania w kolejnym, numerycznym porządku.
W dowodzie przychodowym winien być oznaczony okres budżetowy, w którym zaliczka została wypłacona. W zależności od tego kwoty nadpłaconych zaliczek podlegają zarachowaniu w całości bądź na dochód budżetu Skarbu Państwa (par. 3. p. 2.), bądź też - jeżeli zaliczka była udzielona w ciągu tego samego okresu budżetowego - w całości na rachunek funduszu specjalnego (par. 2.).
Kwoty do pobrania w drodze potrąceń z uposażeń służbowych, Urząd Wojewódzki (Wydział Budżetowo-Gospodarczy) przypisuje w kartach likwidacyjnych uposażeń pracowników, zaznaczając w przedziałce 8. "zestawienie" wzoru Nr 3, że przypisaną należność odnotowano w odnośnej karcie likwidacyjnej.
Zaliczki na koszty podróży, związane z wykonaniem zamówienia na pomiary asygnuje się na podstawie wniosku Wydziału Pomiarów z rachunku funduszu specjalnego p. t. "Urząd Wojewódzki - Pomiary Kraju".
O wyasygnowaniu zaliczki bezpośrednio do rąk wykonawcy Urząd Wojewódzki (Wydział Budżetowo-Gospodarczy) zawiadamia pisemnie w dwóch egzemplarzach referat (wydział) pomiarów, celem dopilnowania potrącenia jej przy sporządzaniu zestawienia należności wzór Nr 3.
W wypadku nadpłaty, różnicę należy potrącić przy najbliższej wypłacie uposażenia (par. 12, p. 5).
Na obu egzemplarzach pisma, o którym mowa, mierniczy powiatowy (urzędnik wydz.) dokonuje adnotację o zaliczeniu i wyrównaniu zaliczki, po czym jeden egzemplarz (oryginał), składa do teczki łącznie z wykazami wzór Nr 3, zaś drugi egzemplarz (kopię) zwraca Urzędowi Wojewódzkiemu (Wydziałowi Budżetowo-Gospodarczemu).
Wyasygnowanie zaliczki referat (wydział) pomiarów notuje w zamówieniu w rubryce D (wzór Nr 1).
W razie ujawnienia nadpłaty powstałej przez porównanie sumy wykazanej w rubr. C. z sumą w rubr. B. zamówienia wzór Nr 1. referat (wydział) pomiarów przesyła do Urzędu Wojewódzkiego podanie płatnika z wnioskiem o zwrot nadpłaconej należności i załączonym oryginałem zamówienia. Urząd Wojewódzki zarządza wyasygnowanie z rachunku funduszu specjalnego nadpłaconych kwot bezpośrednio wierzycielowi i po odnotowaniu zwrotu tychże w zamówieniu, zwraca zamówienie właściwemu referatowi (wydziałowi} pomiarów.
Ewidencję dochodów budżetowych i wpływów na fundusz specjalny prowadzi Urząd Wojewódzki (Wydział Budżetowo-Gospodarczy) na podstawie wykazów szczegółowych nadsyłanych przez Izbę Skarbową, zawierających sumy wpływów przelanych z kont czekowych referatów i wydziałów pomiarów na rachunek Izby Skarbowej a zarachowanych stosownie do postanowień przepisów par. 2 i par. 3 tej instrukcji.
Referat (wydział) pomiarów księgi dochodów budżetowych nie prowadzi.
W razie dostrzeżonych usterek dokonuje wpisów na podstawie wyciągów kontowych P.K.O.
Wydział pomiarów winien wdrożyć kroki, zamierzające do zlikwidowania zaległości.
Dział III.
Opłaty za czynności ewidencyjne
Opłaty za czynności ewidencyjne
Urząd wojewódzki po dokonaniu powyższych czynności zwraca wykazy referatom pomiarów z klauzulą o dokonaniu przypisu w księdze dochodów budżetowych.
Referat pomiarów po otrzymaniu wykazów sporządza drugie egzemplarze wykazów wzór Nr 4. oraz w dwóch egzemplarzach zestawienie wzór Nr 5, zawierające ogólne kwoty każdego wykazu i łączną sumę wszystkich wykazów i przesyła jeden egzemplarz wykazu wzór Nr 4 i oba egzemplarze zestawienia wzór Nr 5, właściwym zarządom gmin najpóźniej do dnia 15 drugiego miesiąca po upływie okresu budżetowego.
Drugi egzemplarz wykazu wzór Nr 4 oraz potwierdzone przez zarząd gminy zestawienie wzór Nr 5 referat pomiarów wszywa do teczki obejmującej cały powiat.
Dział IV.
Postanowienia końcowe.
Postanowienia końcowe.
Wzór Nr 1.
do Instrukcji o "sposobie pobierania i zarachowywania opłat za czynności urzędowe".
Strona przednia
Urząd Wojewódzki - Wydział Pomiarów ..........
Starostwo Powiatowe - Referat
A.
Zamówienie Nr ..........
Zamówienie Nr ..........
..........
(nazwisko i imię zamawiającego)
Przedmiot zamówienia: ..........
..........
..........
..........
przyjął: podpis
B.
Obliczenie należności
Obliczenie należności
Nr kol. | Wyszczególnienie kosztu prac potrzebnych do wykonania, oraz kosztu niezbędnych do tego materiałów, kosztów podróży i t. p. | Ilość | Poz. taryfy | Cena jedn. | Należność przybliżona | Należność ostateczna | Uwagi | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Razem należność |
C.
Wpłaty
Wpłaty
Dn. .......... 194... r. w Urzędzie Pocztowym w .......... zł .......... wyciąg kont. Nr .......... Podpis ..........
Dn. .......... 194... r. " " " w .......... zł .......... wyciąg kont. Nr .......... Podpis ..........
Ogółem wpłacono zł ..........
Uwaga: Zwolniono od opłat na podstawie: ..........
..........
Podpis: ..........
Strona tylna
D.
Należności akordowe, koszty podróży i zwroty.
Należności akordowe, koszty podróży i zwroty.
Komu (nazwisko imię, funkcja i adres) | Kwota należn. akord. | Kwota należn. w/g r-ku koszt. podr. | Wypłacono zaliczkę. | Kwota do asygn. | Kwota do pobrania | Uwagi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||||||
Wykonawcy | ||||||||||||
Zamawiającemu (zwrot, dopłata) Razem | ||||||||||||
..........
(urzędnik sporządz. zamówienie)
(...)
Uznano, dnia .......... 194... r.
Po wykonaniu zamówienia sprawdzono, dn. .......... 194... r.
Wzór Nr 2.
do Instrukcji o "sposobie pobierania i zarachowywania opłat za czynności urzędowe".
Urząd Wojewódzki - Wydział Pomiarów w ..........
Starostwo Powiatowe - Referat
ZESTAWIENIE
rachunkowo-kasowe
za miesiąc .......... 194... r.
Wyciąg | Sumy reklamowane w Izbie Skarb. | Kwota zarachowana ostatecznie | Uwagi | ||||||
data wyciągu | data otrzymania | Nr | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||
Razem zarachowano |
..........
(urzędnik sporządzający zamówienie)
..........
(Mierniczy Powiatowy)
.......... data .......... 194... r.
Wzór Nr 3.
do Instrukcji o "sposobie pobierania i zarachowywania opłat za czynności urzędowe".
Strona przednia
Urząd Wojewódzki - Wydział Pomiarów w ..........
Starostwo Powiatowe - Referat
WYKAZ
należności za m-c .......... 194... r.
L.p. | Nr zamówień | Nazwisko i imię wykonawcy | Kwota należn. akord. | Kwota należn. wg r-ku kosztów podróży | Wypłacono zaliczkę | Uwagi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||||
Strona tylna Wzoru Nr 3
Zestawienie
należności przypadających do asygnowania w miesiącu .......... 194... r.
L.p. | Nazwisko, imię i adres | Kwota należności akord. | Kwota należności wg r-ku kosztów podróży | Wypłacono zaliczkę | Kwota do wypłaty | Kwota do pobrania | Potwierdzenie odbioru przekazu | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |||||
Razem |
Załączniki: zamówień ..........
rachunków ..........
dok. pom. ..........
.........., dnia .......... 194... r.
Sprawdzono i uznano
.........., dn. .......... 194... r.
..........
(Podpis Naczelnika Wydz. Pom.)
..........
(Urzędn. sporządz. zestawienie)
..........
(Mierniczy powiatowy)
Wzór Nr 4.
do Instrukcji o "sposobie pobierania i zarachowywania opłat za czynności urzędowe".
Strona przednia
Starostwo Powiatowe
Referat Pomiarów w ..........
Wykaz należności
za przeprowadzenie zmian w posiadaniu w operatach katastralnych za okres budżetowy 19... r.
Gmina .......... Gromada wiejska ..........
Lp | Liczba porządkowa dziennika lub wykazu zmian | Nr Artykułu lub ark. posiadłości | Nr księgi budynkowej | Nazwisko, imię, zawód i miejsce zamieszkania płatnika | Należność za przeprowadzenie zmian z operacie od: | Data wpłaty i pozycja dziennika kasowego | Kwota wpłacona | Zaległość | Uwagi | ||||||||
gruntu | budynków | razem | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |||||
Strona tylna Wzoru Nr 4
Liczba porządkowa dziennika lub wykazu zmian | Nr artykułu lub ark. posiadłości | Nr księgi budynkowej | Nazwisko, imię, zawód i miejsce zamieszkania płatnika | Należność za przeprowadzenie zmian z operacie od: | Data wpłaty i pozycja dziennika kasowego | Kwota wpłacona | Zaległość | Uwagi | |||||||||
gruntu | budynków | razem | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |||||
Razem |
Po uzupełnieniu danymi Wydziału Pomiarów Urzędu Wojewódzkiego w ..........
zatwierdza się:
.......... dn. .......... 194... r.
..........
(Naczelnik Wydziału Pomiarów)
..........
(Urzędnik sporządzający zestaw.)
Sprawdzono, dnia .......... 194... r.
..........
(Mierniczy Powiatowy)
Wzór Nr 5.
do Instrukcji o "sposobie pobierania i zarachowywania opłat za czynności urzędowe".
Strona przednia
Starostwo Powiatowe
w ..........
.........., dnia .......... 194... r.
Zarządu Gminy
w ..........
Starostwo Powiatowe przesyła w załączeniu ..... sztuk indywidualnych wykazów należności sporządzonych na każdą gromadę za przeprowadzenie zmian w posiadaniu w operatach katastralnych celem ściągnięcia należności.
Za Starostę
..........
Mierniczy Powiatowy
Zestawienie wykazów należności
L.p. | Gromada wiejska | Należność za przeprowadzenie zmian w operatach katastralnych od: | Uwagi | |||||||
Nazwa | gruntów | budynków | Razem | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||||
Strona tylna
L.p. | Gromada wiejska | Należność za przeprowadzenie zmian w operatach katastralnych od: | Uwagi | |||||||
Nazwa | gruntów | budynków | Razem | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||||
Razem | ||||||||||
..........
(Urzędnik sporządzający zestawienie)
Sprawdzono dnia .......... 194... r.
..........
Mierniczy Powiatowy
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »