§ 9. - Współpraca wyższych szkół artystycznych z jednostkami gospodarki uspołecznionej, urzędami i instytucjami w zakresie prac artystyczno-badawczych i artystyczno-usługowych.

Monitor Polski

M.P.1956.71.865

Akt utracił moc
Wersja od: 30 sierpnia 1956 r.
§  9.
1.
Rektorzy szkół, w których wykonywane są prace zlecone, powołują komisje do spraw zleceń.
2.
W skład komisji do spraw zleceń wchodzą dwaj samodzielni pracownicy nauki powołani przez rektora oraz zastępca rektora do spraw administracyjnych lub kwestor szkoły.
3.
Do zadań komisji należy:
a)
wydawanie dla rektora opinii, czy zgłoszone zamówienie ma charakter artystyczno-badawczy, czy artystyczno-usługowy w rozumieniu § 2 załącznika do uchwały,
b)
opiniowanie dla rektora liczby godzin przewidzianej w umowie na wykonanie pracy oraz wysokości narzutu,
c)
przedkładanie rektorowi wniosków o udzielenie określonym wydziałom (zakładom, pracowniom) upoważnień do przyjmowania powtarzających się zamówień określonego typu i na określony okres czasu,
d)
opiniowanie dla rektora wszelkich zagadnień, związanych ze zleceniami, a w szczególności ocena wykonanych prac.
4.
W uzasadnionych przypadkach komisja może powoływać rzeczoznawców spośród samodzielnych pracowników nauki dla uzyskania opinii o charakterze projektowanych zleceń i o warunkach, na jakich mogą być przyjęte.