§ 1. - Wprowadzenie granicznych odległości transportu zewnętrznego oraz dwukrotnego transportu materiałów przy kosztorysowaniu robót budowlano-montażowych.

Monitor Polski

M.P.1961.53.232

Akt utracił moc
Wersja od: 11 lipca 1961 r.
§  1.
1.
Dla materiałów wymienionych w § 1 ust. 1 oraz § 2 ust. 1 lit. b) zarządzenia Przewodniczącego Komitetu Budownictwa, Urbanistyki i Architektury z dnia 23 listopada 1960 r. w sprawie ustalenia odległości transportu zewnętrznego materiałów dla celów kosztorysowania robót budowlano-montażowych (Monitor Polski Nr 89, poz. 404) przy ustalaniu na podstawie przedstawionych przez wykonawcę robót wyliczeń średnich odległości transportu - danych wyjściowych do kosztorysów zakazuje się wprowadzania odległości transportu zewnętrznego większych niż:

a. transport kolejowy:

– piasek 100 km

– prefabrykaty małowymiarowe 200 "

– prefabrykaty wielkowymiarowe i cegła 300 "

– żwir, pospółka 350 "

– kamień, kostka i krawężniki, grys, tłuczeń i klińce 400 "

– żużel 500 "

b. transport samochodowy:

– wszystkie materiały 50 km

2.
Opłata za transport kolejowy lub za wydłużenie transportu samochodowego przy pobieraniu materiału bezpośrednio od dostawcy nie może przekraczać 60 zł od tony przewożonego materiału. Za wydłużenie transportu samochodowego uważa się całkowitą odległość transportu samochodowego pomniejszoną o odległość od najbliższej stacji kolejowej.
3.
Zarządzenie niniejsze nie obejmuje wyjątków podanych w § 2 ust. 1 lit. a), c), d) oraz § 2 ust. 2 zarządzenia wymienionego w ust. 1.