Wielkości średniego dziennego przywozu netto ropy naftowej i produktów naftowych, średniej dziennej produkcji paliw, średniego dziennego wewnętrznego zużycia ropy naftowej i produktów naftowych w 2009 r.

Monitor Polski

M.P.2010.17.184

Akt utracił moc
Wersja od: 7 kwietnia 2010 r.

OBWIESZCZENIE
MINISTRA GOSPODARKI1)
z dnia 19 marca 2010 r.
w sprawie wielkości średniego dziennego przywozu netto ropy naftowej i produktów naftowych, średniej dziennej produkcji paliw, średniego dziennego wewnętrznego zużycia ropy naftowej i produktów naftowych w 2009 r.

Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz zasadach postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa i zakłóceń na rynku naftowym (Dz. U. Nr 52, poz. 343, z 2008 r. Nr 157, poz. 976 oraz z 2009 r. Nr 3, poz. 11) ogłasza się wielkości średniego dziennego przywozu netto ropy naftowej i produktów naftowych, średniej dziennej produkcji paliw, średniego dziennego wewnętrznego zużycia ropy naftowej i produktów naftowych w 2009 r., zawarte w załączniku do obwieszczenia.
______

1) Minister Gospodarki kieruje działem administracji rządowej - gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki (Dz. U. Nr 216, poz. 1593).

ZAŁĄCZNIK 

WIELKOŚCI ŚREDNIEGO DZIENNEGO PRZYWOZU NETTO ROPY NAFTOWEJ I PRODUKTÓW NAFTOWYCH, ŚREDNIEJ DZIENNEJ PRODUKCJI PALIW, ŚREDNIEGO DZIENNEGO WEWNĘTRZNEGO ZUŻYCIA ROPY NAFTOWEJ I PRODUKTÓW NAFTOWYCH W 2009 R.

1.
Średni dzienny przywóz netto ropy naftowej i produktów naftowych w 2009 r. dla poszczególnych surowców oraz produktów wytwarzanych z ropy naftowej wyniósł:
1)
dla ropy naftowej 54,44 tys. ton;
2)
dla olejów ropy naftowej i olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, surowych (do przeprowadzania procesu specyficznego) 3,57 tys. ton;
3)
dla benzyn silnikowych i materiałów pędnych do silników lotniczych

0,32 tys. ton (0,42 tys. m3),

w tym:

a)
benzyny silnikowe 0,34 tys. ton (0,45 tys. m3),
b)
benzyny lotnicze -0,02 tys. ton (-0,03 tys. m3);
4)
dla olejów napędowych do silników i materiałów pędnych do silników lotniczych na bazie nafty oraz olejów pozostałych napędowych 4,42 tys. ton (5,23 tys. m3),

w tym:

a)
oleje napędowe do silników 5,65 tys. ton (6,77 tys. m3),
b)
oleje napędowe pozostałe 0,01 tys. ton (0,01 tys. m3),
c)
materiały pędne do silników lotniczych na bazie nafty

-1,24 tys. ton (-1,55 tys. m3);

5)
dla ciężkich olejów opałowych -2,76 tys. ton (-2,80 tys. m3);
6)
dla gazu płynnego (LPG) 5,57 tys. ton;
7)
dla gazu rafineryjnego 0,00 tys. ton;
8)
dla benzyn lakierniczych -0,21 tys. ton;
9)
dla asfaltów 0,10 tys. ton;
10)
dla parafin, wazelin, wosków 0,15 tys. ton;
11)
dla koksu naftowego 0,35 tys. ton;
12)
dla środków smarowych 0,32 tys. ton.
2.
Średnia dzienna produkcja paliw w 2009 r. wyniosła:
1)
dla benzyn silnikowych i materiałów pędnych do silników lotniczych

11,73 tys. ton (15,62 tys. m3),

w tym:

a)
benzyny silnikowe 11,70 tys. ton (15,58 tys. m3),
b)
benzyny lotnicze 0,03 tys. ton (0,04 tys. m3);
2)
dla olejów napędowych do silników i materiałów pędnych do silników lotniczych na bazie nafty oraz olejów pozostałych napędowych 29,61 tys. ton (35,57 tys. m3),

w tym:

a)
oleje napędowe do silników 24,18 tys. ton (28,99 tys. m3),
b)
oleje napędowe pozostałe 3,54 tys. ton (4,22 tys. m3),
c)
materiały pędne do silników lotniczych na bazie nafty

1,89 tys. ton (2,36 tys. m3);

3)
dla ciężkich olejów opałowych 4,31 tys. ton (4,38 tys. m3);
4)
dla gazu płynnego (LPG) 0,82 tys. ton.
3.
Średnie dzienne wewnętrzne zużycie ropy naftowej i produktów naftowych w 2009 r. wyniosło:
1)
dla ropy naftowej 55,63 tys. ton;
2)
dla olejów ropy naftowej i olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, surowych (do przeprowadzania procesu specyficznego) 3,14 tys. ton;
3)
dla benzyn silnikowych i materiałów pędnych do silników lotniczych

11,82 tys. ton (15,74 tys. m3),

w tym:

a)
benzyny silnikowe 11,81 tys. ton (15,73 tys. m3),
b)
benzyny lotnicze 0,01 tys. ton (0,01 tys. m3);
4)
dla olejów napędowych do silników i materiałów pędnych do silników lotniczych na bazie nafty oraz olejów pozostałych napędowych z wyłączeniem znakowanych i barwionych na podstawie odrębnych przepisów olejów do silników statków morskich

33,49 tys. ton (40,17 tys. m3),

w tym:

a)
oleje napędowe do silników 29,63 tys. ton (35,53 tys. m3),
b)
oleje napędowe pozostałe 3,21 tys. ton (3,83 tys. m3),
c)
materiały pędne do silników lotniczych na bazie nafty

0,65 tys. ton (0,81 tys. m3);

5)
dla ciężkich olejów opałowych z wyłączeniem znakowanych i barwionych na podstawie odrębnych przepisów olejów do silników statków morskich

1,22 tys. ton (1,24 tys. m3);

6)
dla gazu płynnego (LPG) 6,18 tys. ton;
7)
dla gazu rafineryjnego 0,41 tys. ton;
8)
dla benzyn lakierniczych 0,06 tys. ton;
9)
dla asfaltów 4,40 tys. ton;
10)
dla parafin, wazelin, wosków 0,56 tys. ton;
11)
dla koksu naftowego 0,35 tys. ton;
12)
dla środków smarowych 0,64 tys. ton.