§ 2. - Warunki techniczne tramwajów oraz zakres ich wyposażenia.

Monitor Polski

M.P.1984.23.161

Akt utracił moc
Wersja od: 16 października 1984 r.
§  2.
1.
Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:
1)
wagon tramwajowy - pojazd przeznaczony do przewożenia pasażerów w komunikacji miejskiej, poruszający się po szynach z wykorzystywaniem energii elektrycznej dostarczanej z zewnątrz,
2)
wagon silnikowy - wagon tramwajowy wyposażony w elektryczne urządzenia napędowe i stanowisko motorniczego, sterujące jego ruchem,
3)
wagon doczepny czynny - wagon tramwajowy wyposażony w elektryczne urządzenia napędowe, sterowane z wagonu silnikowego,
4)
wagon doczepny bierny - wagon tramwajowy nie wyposażony w urządzenia napędowe, przewidziany do łączenia z wagonem silnikowym,
5)
wagon przegubowy - wagon tramwajowy składający się co najmniej z dwóch członów połączonych ze sobą w sposób trwały, nierozłączalny podczas eksploatacji i umożliwiający bezpośrednie przejście pasażerów między członami wagonu,
6)
znamionowa masa wagonu - masę wagonu, motorniczego i pasażerów zajmujących wszystkie miejsca siedzące oraz miejsca stojące, przy przyjęciu 0,15 m2 powierzchni miejsc stojących na pasażera,
7)
dopuszczalna masa całkowita wagonu - masę wagonu, motorniczego i pasażerów zajmujących wszystkie miejsca siedzące oraz miejsca stojące, przy przyjęciu 0,1 m2 powierzchni miejsc stojących na pasażera,
8)
pociąg tramwajowy - jeden lub kilka wagonów połączonych, z których przynajmniej jeden wagon jest wagonem silnikowym.
2.
Do obliczeń obciążenia wagonu przyjmuje się masę pasażera równą 68 kg.