§ 3. - Warunki oraz sposób wykorzystania techniki elektronicznej w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 25 października 2015 r.

Monitor Polski

M.P.2015.975

Akt utracił moc
Wersja od: 25 września 2015 r.
§  3.
1.
System informatyczny Wsparcie Organów Wyborczych (WOW) umożliwia:
1)
wprowadzenie i przechowywanie danych o komitetach wyborczych;
2)
wprowadzenie i przechowywanie danych o terytorialnym zasięgu działania okręgowych komisji wyborczych;
3)
wprowadzenie i przechowywanie danych o okręgach wyborczych i obwodach głosowania oraz o składach okręgowych i obwodowych komisji wyborczych;
4)
wprowadzenie i przechowywanie informacji o listach kandydatów na posłów i o kandydatach na senatorów;
5)
wprowadzenie i przechowywanie danych o liczbie mieszkańców, o liczbie wyborców, o liczbie udzielonych pełnomocnictw do głosowania, o liczbie wydanych zaświadczeń o prawie do głosowania, o liczbie wysłanych pakietów wyborczych oraz o liczbie osób dopisanych i skreślonych ze spisu wyborców;
6)
przygotowanie danych do składu obwieszczeń o zarejestrowanych listach kandydatów na posłów i o zarejestrowanych kandydatach na senatorów oraz danych do kart do głosowania;
7)
dwukrotne przekazanie, w trakcie głosowania, danych o liczbie osób uprawnionych do głosowania ujętych w spisach wyborców oraz o liczbie wydanych wyborcom kart do głosowania w stałych obwodach głosowania utworzonych w kraju;
8)
druk formularzy protokołów głosowania dla właściwej obwodowej komisji wyborczej;
9)
wprowadzenie wszystkich danych zawartych w protokołach głosowania w obwodzie oraz przechowywanie tych danych;
10)
wsparcie sprawdzenia pod względem zgodności arytmetycznej poprawności ustalenia wyników głosowania w obwodzie;
11)
sporządzenie, w formie wydruku, projektów protokołów głosowania w obwodzie z ewentualnym zestawieniem błędów oraz raportem ostrzeżeń, ułatwiającymi sprawdzenie zgodności arytmetycznej poprawności ustalenia wyników głosowania w obwodzie;
12)
zapisanie danych z protokołów głosowania w postaci pliku na elektronicznym nośniku danych;
13)
przekazanie z obwodowej komisji wyborczej do właściwej terytorialnie okręgowej komisji wyborczej, za pośrednictwem pełnomocnika okręgowej komisji wyborczej w gminie, danych o wynikach głosowania w obwodzie;
14)
weryfikację oraz zatwierdzenie przez okręgową komisję wyborczą zgodności danych elektronicznych otrzymanych z obwodowej komisji wyborczej z protokołami głosowania przekazanymi przez obwodową komisję wyborczą;
15)
sporządzenie wydruków kontrolnych zawierających dane z protokołów głosowania w poszczególnych obwodach z właściwości terytorialnej okręgowej komisji wyborczej;
16)
zsumowanie wyników głosowania na obszarze właściwości okręgowej komisji wyborczej;
17)
przesłanie zweryfikowanych przez okręgową komisję wyborczą wyników głosowania w obwodach do Państwowej Komisji Wyborczej;
18)
zsumowanie wyników głosowania i wyników wyborów w okręgach wyborczych;
19)
sporządzenie, w formie wydruku, projektów protokołów głosowania i protokołów wyborów;
20)
weryfikację przez Państwową Komisję Wyborczą zgodności danych elektronicznych otrzymanych z okręgowej komisji wyborczej z danymi z protokołów wyników głosowania i wyników wyborów w okręgach wyborczych dostarczonymi przez komisje okręgowe;
21)
zsumowanie przez Państwową Komisję Wyborczą zbiorczych wyników głosowania i wyników wyborów na obszarze kraju;
22)
sporządzenie, w formie wydruku, projektów obwieszczeń Państwowej Komisji Wyborczej o wynikach wyborów do Sejmu i o wynikach wyborów do Senatu;
23)
przechowywanie danych zawartych w protokołach głosowania w obwodach, w okręgach wyborczych i w skali kraju.
2.
System informatyczny zapewnia Państwowej Komisji Wyborczej wgląd we wszystkie dane z protokołów głosowania w obwodzie, wprowadzone do systemu informatycznego.
3.
System informatyczny zapewnia przesyłanie danych obejmujących wyniki głosowania przez internet, z zapewnieniem bezpieczeństwa komunikacji i autoryzacji oraz poprawności i integralności przekazanych danych.