Używanie pojazdów samochodowych jednostek gospodarki uspołecznionej przez zespoły pracowników tych jednostek w akcji łączności miasta ze wsią.

Monitor Polski

M.P.1954.A-72.890

Akt utracił moc
Wersja od: 31 lipca 1954 r.

OKÓLNIK
MINISTRA TRANSPORTU DROGOWEGO I LOTNICZEGO
z dnia 19 lipca 1954 r.
w sprawie używania pojazdów samochodowych jednostek gospodarki uspołecznionej przez zespoły pracowników tych jednostek w akcji łączności miasta ze wsią.

Wobec wynikłych wątpliwości i zapytań ze strony poszczególnych jednostek gospodarki uspołecznionej oraz niektórych ministerstw co do zasad używania i opłat za używanie pojazdów samochodowych tych jednostek do wyjazdów pracowniczych w ramach organizowanej akcji łączności miasta ze wsią wyjaśnia się, że zgodnie z § 6 pkt 3 okólnika nr 4 Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 stycznia 1950 r. o samochodach funkcyjnych, o służbowym i pozasłużbowym używaniu pojazdów mechanicznych, o garażowaniu oraz o wprowadzeniu kontroli społecznej w gospodarce samochodowej (Monitor Polski Nr A-17, poz. 177) używanie pojazdów samochodowych jednostek gospodarki uspołecznionej do powyższych wyjazdów powinno być traktowane na analogicznych zasadach, jak przy wyjazdach dla potrzeb służbowych.
Ocena, czy wyjazd jest podejmowany istotnie w celu niesienia pomocy wsi i czy użycie samochodu jednostki jest konieczne, należy zgodnie z wyżej wymienionym okólnikiem nr 4 Prezesa Rady Ministrów do przełożonego jednostki organizacyjnej, do której przydzielony jest pojazd, a w ministerstwie - do dyrektora departamentu, któremu podlega gospodarka samochodowa, o ile właściwy minister nie zarządzi inaczej.

Zwraca się równocześnie uwagę na obowiązek właściwego wykorzystania ładowności pojazdów używanych w ramach organizowanej akcji łączności miasta ze wsią w celu uniknięcia nieekonomicznych przewozów pojedynczych osób pojazdem ciężarowym oraz na konieczność przestrzegania innych przepisów obowiązujących w zakresie korzystania z taboru ciężarowego przy przewozie osób.