§ 5. - Używanie pojazdów samochodowych do celów służbowych.

Monitor Polski

M.P.1987.19.165

Akt utracił moc
Wersja od: 28 lutego 1989 r.
§  5.
1. 3
Służbowym samochodem osobowym może kierować osoba zatrudniona w charakterze kierowcy lub pisemnie upoważniona przez kierownika jednostki organizacyjnej do kierowania danym samochodem; kierownikowi jednostki organizacyjnej upoważnienie takie wydaje odpowiednio:
1)
w jednostce (zakładzie) budżetowej - jednostka nadrzędna,
2)
w spółdzielni - właściwy organ spółdzielni,
3)
w organizacji społecznej dotowanej z budżetu państwa - jednostka nadrzędna.

W przedsiębiorstwach państwowych decyzję o kierowaniu przez siebie służbowym samochodem osobowym podejmuje dyrektor po zasięgnięciu opinii rady pracowniczej.

2. 4
Pracownikowi nie zatrudnionemu na stanowisku kierowcy, któremu powierzono kierowanie służbowym samochodem osobowym, przysługuje dodatek do wynagrodzenia z tytułu kierowania samochodem oraz wykonywania dodatkowych czynności związanych z jego obsługą codzienną i eksploatacją w wysokości od 50 do 110 zł dziennie, jednakże nie więcej niż 2.700 zł miesięcznie. Jeżeli pracownik nie wykonuje obsługi codziennej, wysokość dodatku powinna być zmniejszona o kwotę od 15 zł do 35 zł dziennie.
3.
Dodatek przysługuje za każdy dzień na podstawie zapisu w karcie drogowej; za jeden dzień pracy może być wypłacony tylko jeden dodatek.
4.
Dodatek nie przysługuje osobom wymienionym w § 3 ust. 1 i 2 oraz kierownikom jednostek organizacyjnych.
3 § 5 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Transportu, Żeglugi i Łączności z dnia 12 kwietnia 1988 r. (M.P.88.12.106) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 kwietnia 1988 r.
4 § 5 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Transportu, Żeglugi i Łączności z dnia 12 kwietnia 1988 r. (M.P.88.12.106) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 kwietnia 1988 r.