Utworzenie warsztatów mechanicznych kolei państwowych, jako zakładów pomocniczych przedsiębiorstwa "Polskie Koleje Państwowe".

Monitor Polski

M.P.1949.A-84.1033

Akt indywidualny
Wersja od: 15 listopada 1949 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 6 października 1949 r.
o utworzeniu warsztatów mechanicznych kolei państwowych, jako zakładów pomocniczych przedsiębiorstwa "Polskie Koleje Państwowe".

Na podstawie § 20 ust. 1 Statutu przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe". (Monitor Polski Nr A-19 z 1949 r., poz. 232), zarządza się w porozumieniu z Prezesem Rady Ministrów i z Ministrem Skarbu, co następuje:
W przedsiębiorstwie państwowym "Polskie Koleje Państwowe" tworzy się jako zakłady pomocnicze (pracy) tego przedsiębiorstwa, podległe bezpośrednio Dyrekcji Generalnej Kolei Państwowych:

Warsztaty Mechaniczne K. P. Nr 1 w Pruszkowie,

Warsztaty Mechaniczne K. P. Nr 2 w Radomiu,

Warsztaty Mechaniczne K. P. Nr 3 w Nowym Sączu,

Warsztaty Mechaniczne K. P. Nr 4 w Tarnowie,

Warsztaty Mechaniczne K. P. Nr 5 w Gliwicach z Oddziałem w Katowicach,

Warsztaty Mechaniczne K. P. Nr 6 w Gliwicach,

Warsztaty Mechaniczne K. P. Nr 7 w Opolu,

Warsztaty Mechaniczne K. P. Nr 8 we Wrocławiu,

Warsztaty Mechaniczne K. P. Nr 9 w Oleśnicy,

Warsztaty Mechaniczne K. P. Nr 10 w Świdnicy,

Warsztaty Mechaniczne K. P. Nr 11 w Ostrowie Wielkopolskim,

Warsztaty Mechaniczne K. P. Nr 12 w Poznaniu,

Warsztaty Mechaniczne K. P. Nr 13 w Bydgoszczy,

Warsztaty Mechaniczne K. P. Nr 14 w Pile z Oddziałem w Stargardzie,

Warsztaty Mechaniczne K. P. Nr 15 w Gdańsku,

Warsztaty Mechaniczne K. P. Nr 16 w Łapach z Oddziałem w Ostródzie.

Zadaniem warsztatów, o których mowa w § 1, jest:
1)
naprawa okresowa taboru kolejowego;
2)
naprawa urządzeń mechanicznych (obrabiarek, maszyn i t. p.);
3)
wytwarzanie części zapasowych taboru kolejowego i innych przedmiotów;
4)
wykonywanie różnych innych robót dla potrzeb P. K. P. oraz robót dla innych instytucji państwowych i osób postronnych w ramach zatwierdzonego na dany rok planu produkcji warsztatów;
5)
przygotowywanie kadr fachowych.
Warsztaty, o których mowa w § 1, działają na zasadzie wewnętrznego rozrachunku gospodarczego.
Zakres działania i organizację warsztatów, o których mowa w § 1, określi Regulamin, ustalony przez Ministra Komunikacji na wniosek dyrektora generalnego kolei państwowych.
Zarządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1950 r.