Ustalenie sieci komend rejonowych straży pożarnych.

Monitor Polski

M.P.1976.6.28

Akt utracił moc
Wersja od: 26 kwietnia 1988 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH
z dnia 24 stycznia 1976 r.
w sprawie ustalenia sieci komend rejonowych straży pożarnych.

Na podstawie art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 12 czerwca 1975 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. Nr 20, poz. 106) zarządza się, co następuje:
Ustala się sieć komend rejonowych straży pożarnych w województwach:
1)
stołecznym warszawskim - 14 komend rejonowych z siedzibami w dzielnicach miasta stołecznego: Warszawy Mokotów, Ochota, Praga-Południe, Praga-Północ, Śródmieście, Wola, Żoliborz oraz w Grodzisku Mazowieckim, Legionowie, Nowym Dworze Mazowieckim, Otwocku, Piasecznie, Pruszkowie i Wołominie,
2) 1
bialskopodlaskim - 5 komend rejonowych z siedzibami w Białej Podlaskiej, Łosicach, Międzyrzeczu Podlaskim, Parczewie i Radzyniu Podlaskim,
3)
białostockim - 8 komend rejonowych z siedzibami w Białymstoku, Bielsku Podlaskim, Dąbrowie Białostockiej, Hajnówce, Łapach, Mońkach, Siemiatyczach i Sokółce,
4)
bielskim - 6 komend rejonowych z siedzibami w Bielsku-Białej, Cieszynie, Oświęcimiu, Suchej Beskidzkiej, Wadowicach i Żywcu,
5)
bydgoskim - 10 komend rejonowych z siedzibami w Bydgoszczy, Chojnicach, Inowrocławiu, Mogilnie, Nakle nad Notecią, Sępólnie Krajeńskim, Szubinie, Świeciu, Tucholi i Żninie,
6)
chełmskim - 3 komendy rejonowe z siedzibami w Chełmie, Krasnymstawie i Włodawie,
7)
ciechanowskim - 6 komend rejonowych z siedzibami w Ciechanowie, Działdowie, Mławie, Płońsku, Pułtusku i Żurominie,
8)
częstochowskim - 6 komend rejonowych z siedzibami w Częstochowie, Kłobucku, Koniecpolu, Lublińcu, Myszkowie i Oleśnie,
9)
elbląskim - 6 komend rejonowych z siedzibami w Braniewie, Elblągu, Kwidzynie, Malborku, Nowym Dworze Gdańskim i Sztumie,
10)
gdańskim - 10 komend rejonowych z siedzibami w Gdańsku, Gdyni, Kartuzach, Kościerzynie, Pruszczu Gdańskim, Pucku, Sopocie, Starogardzie Gdańskim, Tczewie i Wejherowie,
11)
gorzowskim - 9 komend rejonowych z siedzibami w Dębnie, Choszcznie, Gorzowie Wielkopolskim, Międzychodzie, Międzyrzeczu, Myśliborzu, Strzelcach Krajeńskich, Słubicach i Sulęcinie,
12)
jeleniogórskim - 7 komend rejonowych z siedzibami w Bogatyni, Bolesławcu, Jeleniej Górze, Kamiennej Górze, Lubaniu, Lwówku Śląskim i Zgorzelcu,
13)
kaliskim - 9 komend rejonowych z siedzibami w Jarocinie, Kaliszu, Kępnie, Krotoszynie, Ostrowie Wielkopolskim, Ostrzeszowie, Pleszewie, Sycowie i Wieruszowie,
14)
katowickim - 27 komend rejonowych z siedzibami w Będzinie, Bytomiu, Chorzowie, Chrzanowie, Dąbrowie Górniczej, Gliwicach, Jastrzębiu-Zdroju, Jaworznie, Katowicach, Łaziskach Górnych, Mysłowicach, Olkuszu, Piekarach Śląskich, Pszczynie, Pyskowicach, Raciborzu, Rudzie Śląskiej, Rybniku, Siemianowicach Śląskich, Sosnowcu, Świętochłowicach, Tarnowskich Górach, Tychach, Wodzisławiu Śląskim, Wolbromiu, Zabrzu i Zawierciu,
15)
kieleckim - 12 komend rejonowych z siedzibami w Busku-Zdroju, Chmielniku, Jędrzejowie, Kazimierzy Wielkiej, Kielcach, Końskich, Miechowie, Ostrowcu Świętokrzyskim, Pińczowie, Skarżysku-Kamiennej, Starachowicach i Włoszczowie,
16)
konińskim - 4 komendy rejonowe z siedzibami w Kole, Koninie, Słupcy i Turku,
17)
koszalińskim - 6 komend rejonowych z siedzibami w Białogardzie, Drawsku Pomorskim, Kołobrzegu, Koszalinie, Świdwinie i Szczecinku,
18)
miejskim krakowskim - 7 komend rejonowych z siedzibami w dzielnicach miasta Krakowa: Krowodrza, Nowa Huta, Podgórze, Śródmieście oraz w Myślenicach, Proszowicach i Skawinie,
19)
krośnieńskim - 6 komend rejonowych z siedzibami w Brzozowie, Jaśle, Krośnie, Lesku, Sanoku i Ustrzykach Dolnych,
20)
legnickim - 6 komend rejonowych z siedzibami w Chojnowie, Głogowie, Jaworze, Legnicy, Lubinie i Złotoryi,
21)
leszczyńskim - 6 komend rejonowych z siedzibami w Gostyniu, Górze, Kościanie, Lesznie, Rawiczu i Wschowie,
22) 2
lubelskim - 9 komend rejonowych z siedzibami w Bełżycach, Bychawie, Kraśniku, Lubartowie, Lublinie, Łęcznej, Opolu Lubelskim, Puławach i Rykach,
23)
łomżyńskim - 5 komend rejonowych z siedzibami w Grajewie, Kolnie, Łomży, Wysokiem Mazowieckiem i Zambrowie,
24)
miejskim łódzkim - 9 komend rejonowych z siedzibami w dzielnicach miasta Łodzi: Bałuty, Górna, Polesie, Śródmieście, Widzew oraz w Ozorkowie, Pabianicach, Strykowie i Zgierzu,
25)
nowosądeckim - 7 komend rejonowych z siedzibami w Gorlicach, Krynicy, Limanowej, Nowym Sączu, Rabce, Nowym Targu i Zakopanem,
26)
olsztyńskim - 11 komend rejonowych z siedzibami w Bartoszycach, Biskupcu, Iławie, Kętrzynie, Lidzbarku Warmińskim, Morągu, Mrągowie, Nidzicy, Olsztynie, Ostródzie i Szczytnie,
27)
opolskim - 14 komend rejonowych z siedzibami w Brzegu, Głubczycach, Głuchołazach, Grodkowie, Kluczborku, Kędzierzynie-Koźlu, Krapkowicach, Namysłowie, Niemodlinie, Nysie, Opolu, Paczkowie, Prudniku i Strzelcach Opolskich,
28)
ostrołęckim - 5 komend rejonowych z siedzibami w Makowie Mazowieckim, Ostrołęce, Ostrowi Mazowieckiej, Przasnyszu i Wyszkowie,
29)
pilskim - 7 komend rejonowych z siedzibami w Chodzieży, Czarnkowie, Pile, Wałczu, Wągrowcu, Trzciance i Złotowie,
30)
piotrkowskim - 6 komend rejonowych z siedzibami w Bełchatowie, Koluszkach, Opocznie, Piotrkowie Trybunalskim, Radomsku i Tomaszowie Mazowieckim,
31)
płockim - 5 komend rejonowych z siedzibami w Gostyninie, Kutnie, Łęczycy, Płocku i Sierpcu,
32) 3
poznańskim - 11 komend rejonowych z siedzibami w dzielnicach miasta Poznania: Grunwald, Nowe Miasto, Stare Miasto, Wilda oraz w Gnieźnie, Nowym Tomyślu, Obornikach, Szamotułach, Śremie, Środzie Wielkopolskiej i Wrześni,
33)
przemyskim - 4 komendy rejonowe z siedzibami w Jarosławiu, Lubaczowie, Przemyślu i Przeworsku,
34)
radomskim - 8 komend rejonowych z siedzibami w Białobrzegach, Grójcu, Kozienicach, Lipsku, Przysusze, Radomiu, Szydłowcu i Zwoleniu,
35)
rzeszowskim - 7 komend rejonowych z siedzibami w Kolbuszowej, Leżajsku, Łańcucie, Mielcu, Ropczycach, Rzeszowie i Strzyżowie,
36)
siedleckim - 6 komend rejonowych z siedzibami w Garwolinie, Łukowie, Mińsku Mazowieckim, Siedlcach, Sokołowie Podlaskim i Węgrowie,
37)
sieradzkim - 5 komend rejonowych z siedzibami w Łasku, Poddębicach, Sieradzu, Wieluniu i Zduńskiej Woli,
38)
skierniewickim - 6 komend rejonowych z siedzibami w Brzezinach, Łowiczu, Rawie Mazowieckiej, Skierniewicach, Sochaczewie i Żyrardowie,
39)
słupskim - 6 komend rejonowych z siedzibami w Bytowie, Człuchowie, Lęborku, Miastku, Sławnie i Słupsku,
40)
suwalskim - 9 komend rejonowych z siedzibami w Augustowie, Ełku, Giżycku, Gołdapi, Olecku, Piszu, Suwałkach, Sejnach i Węgorzewie,
41)
szczecińskim - 10 komend rejonowych z siedzibami w Goleniowie, Gryficach, Gryfinie, Kamieniu Pomorskim, Łobzie, Nowogardzie, Pyrzycach, Stargardzie Szczecińskim, Szczecinie i Świnoujściu,
42)
tarnobrzeskim - 6 komend rejonowych z siedzibami w Janowie Lubelskim, Opatowie, Sandomierzu, Stalowej Woli, Staszowie i Tarnobrzegu,
43)
tarnowskim - 5 komend rejonowych z siedzibami w Bochni, Brzesku, Dąbrowie Tarnowskiej, Dębicy i Tarnowie,
44)
toruńskim - 7 komend rejonowych z siedzibami w Brodnicy, Chełmnie, Golubiu-Dobrzyniu, Grudziądzu, Nowym Mieście Lubawskim, Toruniu i Wąbrzeźnie,
45)
wałbrzyskim - 8 komend rejonowych z siedzibami w Bystrzycy Kłodzkiej, Dzierżoniowie, Kłodzku, Nowej Rudzie, Świdnicy, Świebodzicach, Wałbrzychu i Ząbkowicach Śląskich,
46)
włocławskim - 5 komend rejonowych z siedzibami w Aleksandrowie Kujawskim, Lipnie, Radziejowie, Rypinie i Włocławku,
47)
wrocławskim - 13 komend rejonowych z siedzibami w dzielnicach miasta Wrocławia: Fabryczna, Krzyki, Psie Pole, Stare Miasto, Śródmieście oraz w Miliczu, Oleśnicy, Oławie, Kątach Wrocławskich, Środzie Śląskiej, Strzelnie, Trzebnicy i Wołowie,
48)
zamojskim - 4 komendy rejonowe z siedzibami w Biłgoraju, Hrubieszowie, Tomaszowie Lubelskim i Zamościu,
49)
zielonogórskim - 10 komend rejonowych z siedzibami w Krośnie Odrzańskim, Lubsku, Nowej Soli, Sulechowie, Świebodzinie, Szprotawie, Wolsztynie, Zielonej Górze, Żaganiu i Żarach.
Terenowe organy administracji państwowej stopnia wojewódzkiego określają gminy i miasta objęte właściwością komend rejonowych, o których mowa w § 1.
W rejonie, w którym istnieje terenowa zawodowa straż pożarna lub jej oddział, funkcję komendanta rejonowego wykonuje komendant tej straży lub dowódca oddziału.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1 § 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 23 marca 1988 r. (M.P.88.12.105) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 kwietnia 1988 r.
2 § 1 pkt 22 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 23 marca 1988 r. (M.P.88.12.105) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 kwietnia 1988 r.
3 § 1 pkt 32 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 23 marca 1988 r. (M.P.88.12.105) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 kwietnia 1988 r.