Ustalenie odległości transportu zewnętrznego materiałów dla celów kosztorysowania robót budowlano-montażowych.
M.P.1960.89.404
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
PRZEWODNICZĄCEGO KOMITETU BUDOWNICTWA, URBANISTYKI I ARCHITEKTURY
z dnia 23 listopada 1960 r.
w sprawie ustalenia odległości transportu zewnętrznego materiałów dla celów kosztorysowania robót budowlano-montażowych.
ZAŁĄCZNIK Nr 1
PRZYKŁAD WYLICZENIA ŚREDNIEJ WAŻONEJ ODLEGŁOŚCI TRANSPORTU KOLEJOWEGO I SAMOCHODOWEGO BEZPOŚREDNIEGO DLA MATERIAŁÓW O CENIE ZAKUPU NIE OBEJMUJĄCEJ KOSZTÓW TRANSPORTU KOLEJOWEGO (LOCO WAGON STACJA ZAŁADOWANIA BĄDŹ LOCO ŚRODEK PODSTAWIONY PRZEZ ODBIORCĘ)
PRZYKŁAD WYLICZENIA ŚREDNIEJ WAŻONEJ ODLEGŁOŚCI TRANSPORTU KOLEJOWEGO I SAMOCHODOWEGO BEZPOŚREDNIEGO DLA MATERIAŁÓW O CENIE ZAKUPU NIE OBEJMUJĄCEJ KOSZTÓW TRANSPORTU KOLEJOWEGO (LOCO WAGON STACJA ZAŁADOWANIA BĄDŹ LOCO ŚRODEK PODSTAWIONY PRZEZ ODBIORCĘ)
2.1. transport kolejowy;
2.2. wydłużenie transportu samochodowego przy pobieraniu materiału bezpośrednio od dostawcy, tj. całkowitą odległość transportu samochodowego pomniejszoną o odległość od stacji kolejowej do magazynu przyobiektowego.
w którym:
A, B, C itd. - oznaczają ilości materiałów otrzymane z poszczególnych zakładów (pełny przydział materiałowy),
A1, A2, B1, B2 itd. - oznaczają poszczególne ilości kierowane do poszczególnych miejsc przeznaczenia
(suma A1 + A2 itd. powinna dać wielkość = A; przy transporcie kolejowym należy łączyć budowy, które odbierają ładunki z tej samej stacji przeznaczenia),
a1, a2, b1, b2 itd. - oznaczają poszczególne odległości transportu (przy transporcie samochodowym poszczególne wydłużenie lub skrócenie transportu w porównaniu z odległością od najbliższej stacji kolejowej).
5.1. Założenia:
5.1.1. Całość zakupu cegły w III kwartale 1960 r. wyniosła 125 mln sztuk, z czego:
z cegielni I - 27 mln sztuk, w tym:
6 | mln | sztuk | transportowano | 183 | km | koleją | |
8 | " | " | " | 245 | km | " | |
10 | " | " | " | 295 | km | " | |
3 | " | " | " | 35 | km | samochodem | (budowa 1), |
z cegielni II - 32 mln sztuk, w tym:
11 | mln | sztuk | transportowano | 295 | km | koleją | |
12 | " | " | " | 145 | km | " | |
5 | " | " | " | 37 | km | samochodem | (budowa 2) |
4 | " | " | " | 45 | km | " | (budowa 3), |
z cegielni III - 18 mln sztuk, w tym:
11 | mln | sztuk | transportowano | 27 | km | samochodem | (budowa 4) |
5 | " | " | " | 32 | km | " | (budowa 5) |
2 | " | " | " | 12 | km | " | (budowa 6), |
z cegielni IV - 8 mln sztuk,
które transportowano 23 km samochodem (budowa 7),
z cegielni V - 40 mln sztuk, w tym:
12 | mln | sztuk | transportowano | 183 | km | koleją | |
17 | " | " | " | 258 | km | " | |
8 | " | " | " | 392 | km | " | |
3 | " | " | " | 47 | km | samochodem | (budowa 1). |
5.1.2. Położenie budów w stosunku do stacji kolejowej:
- budowa 1 i 3 - do 5 km | (odległość | kosztorysowa) |
- budowa 2, 4, 5 - do 10 km | " | " |
- budowa 6, 7 - do 15 km | " | " |
5.2. Wyliczenie:
5.2.1. Transport kolejowy:
(6 x 183 + 8 x 245 + 10 x 295 + 11 x 295 + 12 x 145 + 12 x 183 + 17 x 258 + 8 x 392): (6 + 8 + 10 + 11 + 12 + 12 + 17 + 8) = 247 km = 250 km.
5.2.2. Wydłużenie bezpośredniego transportu samochodowego ponad odległość od najbliższej stacji kolejowej:
[3 (35 - 5) + 5 (37 - 10) + 4 (45 - 5) + 11 (27 - 10) + 5 (32 - 10) + 2 (12 - 15) + 8 (23 - 15) + 3 (47 - 5) ]: (3 + 5 + 4 + 11 + 5 + 2 + 8 + 3) = 21 km = około 25 km.
5.2.3. Średnia ważona transportu kolejowego i wydłużenia bezpośredniego transportu samochodowego przy 84 mln sztuk cegieł przewiezionych transportem kolejowym i 41 mln sztuk cegieł przewiezionych transportem samochodowym.
Przy cenach transportu:
12,10 zł/t - transport kolejowy na 50 km,
1,09 zł/t - dopłata za każde następne 10 km,
7,90 zł/t - dopłata do transportu samochodowego za każde 5 km.
Udział %: transport kolejowy 84 x 100: 125 = 67%
transport samochodowy 41 x 100: 125 = 33%.
Wyliczenie wartości średniej:
0,67 (12,10 + 20 x 1,09) = 22,70
0,33 x 7,90 x 5 = 13,05
razem: 35,75 zł/t.
5.2.4. Obliczenie średniej ważonej odległości transportu kolejowego, uwzględniającej wpływ wydłużenia transportu samochodowego:
km.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
SPIS PODSTAWOWYCH MATERIAŁÓW O CENIE LOCO WAGON STACJA ZAŁADOWANIA
SPIS PODSTAWOWYCH MATERIAŁÓW O CENIE LOCO WAGON STACJA ZAŁADOWANIA
2. Pozostałe prefabrykaty betonowe i żelbetowe, z wyjątkiem wyrobów azbestocementowych.
3. Wyroby ceramiczne, z wyjątkiem dachówek, gąsiorów, pustaków Akermana, kafli, terrakoty, glazury, płytek przyborskich i wyrobów kamionkowych.
4. Kamień.
5. Kostka kamienna i krawężniki kamienne.
6. Grysy, tłuczeń i kliniec.
7. Piasek.
8. Żwir i pospółka.
9. Żużel.
10. Bloki budowlane z wapienia.
11. Mączka ceglana.
12. Torf.
13. Faszyna i leszczyna.
______
*) Dotyczy indywidualnych wyliczeń odległości.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »