Uprawianie żeglugi i spławu na śródlądowych drogach wodnych.
M.P.1961.23.111
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
MINISTRA ŻEGLUGI
z dnia 23 lutego 1961 r.
w sprawie uprawiania żeglugi i spławu na śródlądowych drogach wodnych.
Przepisy wstępne.
Przepisy wstępne.
Oznakowanie i wyposażenie statków i tratew.
Oznakowanie i wyposażenie statków i tratew.
Wolna burta, podziałki pomiarowe i załadunek statków.
Wolna burta, podziałki pomiarowe i załadunek statków.
Dokumenty na statkach i tratwach.
Dokumenty na statkach i tratwach.
Kierownictwo statkami i tratwami.
Kierownictwo statkami i tratwami.
Skład i kwalifikacje załogi.
Skład i kwalifikacje załogi.
– z kierownika statku posiadającego kwalifikacje mechanika i z marynarza,
– na mniejszych motorówkach z kierownika statku posiadającego kwalifikacje mechanika,
Poszczególne statki powinny posiadać wyżej podaną liczbę załogi dla danego typu nawet w przypadku, jeśli ich tonaż odbiega od podanych wielkości.
Dokumenty żeglarskie.
Dokumenty żeglarskie.
Znaki żeglugowe i sygnalizacja.
Znaki żeglugowe i sygnalizacja.
Latarnie sygnałowo-pozycyjne.
Lp. | Nazwa latarni sygnałowo-pozycyjnych | Kolor światła | Odległość widzialności światła w m | Kąt widzialności światła w płaszczyźnie poziomej | |
kąt całkowity | układ kąta widzialności | ||||
1 | latarnia masztowa (topowa) | ||||
a) na statkach z własnym napędem mechanicznym | biały jasny | 1000 | 225° | po 1121/2° w obie strony od płaszczyzny symetrii, licząc od dziobu statku | |
b) na statkach bez własnego napędu mechanicznego – holowanych | biały matowy | 500 | 360° | wokoło całego horyzontu | |
2 | latarnia burtowa prawa | zielony jasny | 500 | 1121/2° | od dziobu 221/2° poza trawers w kierunku rufy |
3 | latarnia burtowa lewa | czerwony | 500 | 1121/2° | – ‘‘ – |
4 | latarnia rufowa | biały jasny | 1000 | 135° | po 671/2° w obie strony od płaszczyzny symetrii, licząc od rufy statku |
5 | latarnia holownicza (druga topowa na maszcie w odstępie 1 m) | biały jasny | 1000 | 225° | jak w latarni masztowej |
6 | latarnie awaryjne: | 360° | wokoło całego horyzontu | ||
a) górna | czerwony | 500 | |||
b) dolna | biały | 500 | |||
jedną nad drugą w odstępie 1 m |
Światła statków z własnym napędem będących w ruchu.
Światła statków holujących w czasie jazdy.
Światła statków bez własnego napędu mechanicznego, pływających pojedynczo.
Światła statków holowanych.
Ruch żeglugowy i spław tratew.
Ruch żeglugowy i spław tratew.
Szybkość jazdy.
Przejazd pod mostami.
Zabezpieczenie przejazdu w przęsłach żeglownych.
Ograniczenie żeglugi i spławu z powodu złych warunków atmosferycznych.
Przepisy szczególne dla żeglugi pasażerskiej.
Przepisy szczególne dla żeglugi pasażerskiej.
- przystanie I klasy (dworce wodne),
- przystanie II klasy,
- przystanie III klasy,
- przystanie IV klasy (przystanki).
Lokalizację przystani I, II i III klasy ustala władza żeglugowa w porozumieniu z armatorem, administracją dróg wodnych i prezydium właściwej powiatowej rady narodowej.
Wypadki na drogach wodnych.
Wypadki na drogach wodnych.
Przewóz towarów niebezpiecznych.
Przewóz towarów niebezpiecznych.
Przepisy różne.
Przepisy różne.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »