Art. 4. - Umowa w Sprawie Sekretariatu Partnerstwa Wymiaru Północnego w Zakresie Transportu i Logistyki. Warszawa.2010.10.21.

Monitor Polski

M.P.2011.13.137

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 stycznia 2012 r.
ARTYKUŁ  4

Finansowanie i zarządzanie środkami finansowymi

1.
Strony są odpowiedzialne za pokrywanie wszystkich kosztów związanych z utworzeniem i funkcjonowaniem Sekretariatu.
2.
Strony zapewnią środki finansowe niezbędne do funkcjonowania Sekretariatu w postaci rocznych składek, określonych szczegółowo w Załączniku 1.
3.
Co roku Komitet Sterujący po konsultacji z Bankiem, najpóźniej do dnia 31 marca, zatwierdzi z góry łączną kwotę kosztów związanych z funkcjonowaniem Sekretariatu na kolejny rok kalendarzowy.
4.
Odbiorcą składek będzie Bank. Strony dokonają wpłaty należnych składek do Banku w terminie nie późniejszym niż do 31 marca każdego roku kalendarzowego, na oprocentowany rachunek bankowy (zwany dalej "Rachunkiem Bankowym Sekretariatu") określony na piśmie przez Bank. W przypadku nie dokonania wpłaty przez Stronę, Bank powiadomi o tym Komitet Sterujący określając skutki braku wpłaty na wysokość zatwierdzonej rocznej sumy kosztów Sekretariatu oraz usług świadczonych przez Sekretariat.
5.
Rachunek Bankowy Sekretariatu będzie oddzielony od środków własnych Banku, w tym rezerw kapitałowych. Odsetki naliczane od kwot składek na prowadzenie Sekretariatu będą doliczane do Rachunku Bankowego Sekretariatu. Dla uniknięcia wątpliwości uznaje się, że środki pieniężne Sekretariatu będą podlegać zwolnieniom z podatków i opłat na takich samych zasadach, na jakich Bank korzysta z tych zwolnień zgodnie z dokumentami założycielskimi Banku.
6.
Bank będzie prowadzić odrębną ewidencję i konta księgi głównej dla środków finansowych zdeponowanych na Rachunku Bankowym Sekretariatu oraz płatności z tego rachunku, a także zlecać badanie wspomnianej ewidencji i rachunków przez niezależnych zewnętrznych audytorów Banku na koniec każdego roku finansowego. Kopie sprawozdań finansowych po ich zbadaniu przez audytorów będą dostarczane Komitetowi Sterującemu w najszybszym możliwym terminie po zakończeniu każdego roku finansowego. Zbadane sprawozdania finansowe powinny obejmować wykaz środków finansowych wykorzystanych w poprzednim roku finansowym oraz wyciąg bankowy z Rachunku Bankowego Sekretariatu.
7.
Dyrektor Sekretariatu będzie odpowiedzialny za zarządzanie Rachunkiem Bankowym Sekretariatu. Rachunek Bankowy Sekretariatu będzie zarządzany zgodnie z postanowieniami niniejszej Umowy oraz z taką samą starannością, z jaką Bank zarządza funduszami własnymi.
8.
Środki finansowe Sekretariatu mogą obejmować także dobrowolne wpłaty wniesione przez Strony, jak również dotacje lub wszelkiego rodzaju wpłaty dokonane przez międzynarodowe i krajowe organizacje, zarówno publiczne, pół-publiczne, jak i prywatne, w celu rozszerzenia zakresu działalności Sekretariatu.