Dział 5 - KANCELARIA SEJMU. - Tymczasowy regulamin Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej.

Monitor Polski

M.P.1986.21.151

Akt utracił moc
Wersja od: 5 marca 1992 r.

DZIAŁ  V

KANCELARIA SEJMU.

1.
Kancelaria Sejmu jest organem wykonawczym Prezydium Sejmu oraz doradczym Sejmu i jego organów.
2.
Kancelaria Sejmu podlega Prezydium Sejmu.
3.
Kancelaria Sejmu wykonuje czynności doradcze oraz zapewnia warunki materialno-organizacyjne i techniczne związane z działalnością Sejmu i jego organów, a w szczególności Prezydium Sejmu, Konwentu Seniorów i komisji sejmowych.
4.
Kancelaria Sejmu udziela pomocy posłom w wykonywaniu mandatu poselskiego oraz wojewódzkim zespołom poselskim w ich działalności. W tym zakresie Kancelaria Sejmu przekazuje posłom druki sejmowe oraz inne opracowania i materiały związane z pracami Sejmu, stwarza warunki korzystania przez posłów z opracowań fachowych, literatury i ekspertyz, zapewnia posłom warunki uczestniczenia w pracach Sejmu i jego organów, a także współdziała z sekretariatami wojewódzkich zespołów poselskich w sprawach związanych z obsługą tych zespołów.
1.
Kancelarią Sejmu kieruje Szef Kancelarii Sejmu, powoływany i odwoływany na wniosek Marszałka Sejmu przez Prezydium Sejmu, po zasięgnięciu opinii Komisji Regulaminowej i Spraw Poselskich.
2.
Szef Kancelarii Sejmu jest zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Kancelarii Sejmu i ponosi odpowiedzialność za ich działania.

Szczegółowy zakres działania oraz organizację wewnętrzną Kancelarii Sejmu określa statut uchwalony przez Prezydium Sejmu.