Tymczasowa organizacja Centralnego Urzędu Radiofonii.

Monitor Polski

M.P.1949.A-80.987

Akt utracił moc
Wersja od: 31 października 1949 r.

ZARZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 29 października 1949 r.
w sprawie tymczasowej organizacji Centralnego Urzędu Radiofonii.

Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 4 lutego 1949 r. o utworzeniu i zakresie działania Centralnego Urzędu Radiofonii (Dz. U. R. P. Nr 9, poz. 50) zarządza się, co następuje:
Ustala się tymczasowy statut organizacyjny Centralnego Urzędu Radiofonii stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
Wykonanie zarządzenia porucza się Prezesowi Centralnego Urzędu Radiofonii.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Monitorze Polskim.

ZAŁĄCZNIK 

TYMCZASOWA ORGANIZACJA CENTRALNEGO URZĘDU RADIOFONII.

§ 1.
1.
W skład Centralnego Urzędu Radiofonii wchodzą: Sekretariat Generalny, Biuro Planowania i Koordynacji, Biuro Spraw i Postępu Technicznego, Biuro Kadr, Biuro Finansowe, Biuro Kontroli, Samodzielny Wydział Badania i Nadzoru Programu.
2.
Przy Prezesie Centralnego Urzędu Radiofonii działa Bada Programowa i Rada Techniczna.
§  2.
1.
Do zakresu działania Sekretariatu Generalnego należą:

sprawy, wynikające ze stosunku Prezesa do naczelnych władz, urzędów i instytucji, o ile sprawy te nie należą do zakresu działania innych komórek organizacyjnych Urzędu, obsługa Rady Programowej i Rady Technicznej oraz sprawy reprezentacyjne; sprawy koordynacji wewnętrznej, sprawy współpracy z zagranicą; sprawy prasowe i wydawnicze, sprawy prawne, intendentura oraz inne sprawy zlecone przez Prezesa CUR.

2.
Sekretariat Generalny dzieli się na:

Wydział Prezydialny,

Wydział Zagraniczny,

Referat Informacji i Wydawnictw.

W skład Sekretariatu Generalnego wchodzi nadto Kancelaria Główna.

§  3.
1.
Do zakresu działania Biura Planowania i Koordynacji należą:

sprawy koordynacji planowania podległych przedsiębiorstw w zakresie planowania operatywnego, inwestycyjnego, finansowego, organizacyjnego oraz zatrudnienia i płac; sprawy planowania we współdziałaniu z innymi naczelnymi władzami i instytucjami, opracowanie wytycznych planów gospodarczych, inwestycyjnych i innych; polityka radiofonizacji kraju; sprawy zaopatrywania przedsiębiorstw; ustalenie ustroju, zakresu działania i organizacji wewnętrznej podległych przedsiębiorstw, ustalenie i kwalifikowanie stanowisk oraz sprawy norm etatów osobowych, sprawy wytycznych usprawnienia metod pracy, prowadzenie i nadzorowanie prac z dziedziny sprawozdawczości i statystyki.

2.
Biuro Planowania i Koordynacji dzieli się na:

Wydział Koordynacji Planów,

Wydział Kontroli Wykonania Planów,

Wydział Inwestycji,

Referat Organizacji.

§  4.
Do zakresu działania Biura Spraw i Postępu Technicznego należą:

sprawy technicznej współpracy Polski z zagranicą w zakresie radiofonii i telewizji, sprawy technicznego nadzoru nad podległymi przedsiębiorstwami, eksploatującymi radiofoniczne i telewizyjne urządzenia dla powszechnego odbioru; inicjatywa nowych metod technicznych w zakresie radiofonii, czuwanie nad postępem technicznym, wynalazczością i racjonalizacją.

§  5.
1.
Do zakresu działania Biura Kadr należą:

polityka personalna, przygotowanie przyszłych kadr pracowniczych oraz sprawy metod i programów szkolenia dla potrzeb radiofonii i telewizji; sprawy osobowe CUR-u i prowadzenie ewidencji osobowej pracowników zatrudnionych w podległych przedsiębiorstwach; sprawy odznaczeń, sprawy paszportów na wyjazd zagranicę; sprawy pracy i płacy, opieki społecznej nad pracownikiem, sprawy emerytalne, ubezpieczeniowe i społeczne; współdziałanie z Powszechną Organizacją "Służba Polsce" w zakresie przysposobienia zawodowego młodzieży.

2.
Biuro Kadr dzieli się na:

Wydział Zatrudnienia i Płac,

Wydział Metod i Programów Szkolenia,

Referat Spraw Osobowych CUR,

Samodzielny Referat Socjalny.

§  6.
1.
Do zakresu działania Biura Finansowego należą: sprawy polityki finansowej podległych przedsiębiorstw, opracowanie planów finansowych, nadzór nad finansowaniem produkcji i inwestycji, organizowanie księgowości, analiza bilansów i sprawozdawczości rachunkowej, analiza kosztów własnych i cen, ustalenie zasad rozliczeń za usługi, ewidencja majątku bilansowego, sporządzanie preliminarzy budżetowych CUR, wykonanie obsługi finansowej CUR, sprawowanie nadzoru nad sprawami finansowymi przedsiębiorstw podległych, sprawy polityki koncesyjnej w zakresie urządzeń odbiorczych oraz polityki zezwoleń na posiadanie i użytkowanie odbiorczych urządzeń radiofonicznych i telewizyjnych.
2.
Biuro Finansowe dzieli się na:

Wydział Planów Finansowych i Rozliczeń Przedsiębiorstw,

Wydział Bilansów i Organizacji Księgowości,

Referat Budżetowy CUR.

§  7.
Do zakresu działania Biura Kontroli należą: sprawy organizowania i planowania czynności kontrolnych, nadzór nad wykonaniem kontroli przez organa podległe, czynności bezpośrednie kontrolne z inicjatywy własnej i zlecone sprawy wynikające ze stosunku nadzoru Prezydium Rady Ministrów oraz kontroli społecznej, sprawozdawczość w zakresie kontroli.
§  8.
Do zakresu działania Samodzielnego Wydziału Badania i Nadzoru Programu należą: opiniowanie treści i układu programu radiowego dla Prezesa CUR i Rady Programowej oraz sprawowanie nadzoru nad programem.
§  9.
W skład Biur wchodzą referaty ogólne obejmujące następujące sprawy tych Biur:
a)
zestawienie planów prac i sprawozdań ogólnych,
b)
załatwienie bieżących spraw osobowych,
c)
ewidencja zarządzeń normatywnych i wydawnictw urzędowych,
d)
sprawy gospodarcze,
e)
sprawy kancelaryjne.
§  10.
Zakres działania Rady Programowej i Rady Technicznej, ich skład oraz sposób powoływania członków ustali Prezes Rady Ministrów na wniosek Prezesa Centralnego Urzędu Radiofonii.