Tymczasowa instrukcja alarmowa ratownictwa powietrzno-morskiego.
M.P.1951.A-69.897
Akt utracił mocZARZĄDZENIE NR 130
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 16 lipca 1951 r.
w sprawie tymczasowej instrukcji alarmowej ratownictwa powietrzno-morskiego.
ZAŁĄCZNIK
TYMCZASOWA INSTRUKCJA ALARMOWA RATOWNICTWA POWIETRZNO-MORSKIEGO DLA LOTNICZYCH LINII KOMUNIKACYJNYCH WARSZAWA-KOPENHAGA i WARSZAWA-SZTOKHOLM
TYMCZASOWA INSTRUKCJA ALARMOWA RATOWNICTWA POWIETRZNO-MORSKIEGO DLA LOTNICZYCH LINII KOMUNIKACYJNYCH WARSZAWA-KOPENHAGA i WARSZAWA-SZTOKHOLM
1. Alarmowanie z powietrza:
2. Alarmowanie na ziemi:
– zarządza natychmiast wykonywanie namiarów przez odpowiednie r-goniometry i określa pozycję samolotu przez cały czas aż do chwili przerwania się łączności;
– zawiadamia każdym dostępnym środkiem łączności Kapitanaty Portów w Gdyni i Szczecinie, a w następnej kolejności G.U.M. i S.U.M., podając wszystkie znane niezbędne szczegóły o sytuacji samolotu;
– w końcu zawiadamia ATG Warszawa o wypadku, podając określoną pozycję samolotu, czas zajścia wypadku, postępy akcji ratunkowej itp.
3. Akcja ratunkowa:
Po otrzymaniu zawiadomienia, że samolot znajduje się w niebezpieczeństwie, Kapitanaty Portów w Gdyni i Szczecinie przy współudziale Marynarki Wojennej i W.O.P. podejmą wszelkie konieczne środki dla przeprowadzenia akcji ratunkowej na morzu.
Załącznik
PRZEPISY O SYGNALE I KORESPONDENCJI W NIEBEZPIECZEŃSTWIE ORAZ SYGNAŁACH BACZNOŚCI, NAGLĄCYCH I OSTRZEGAWCZYCH.
PRZEPISY O SYGNALE I KORESPONDENCJI W NIEBEZPIECZEŃSTWIE ORAZ SYGNAŁACH BACZNOŚCI, NAGLĄCYCH I OSTRZEGAWCZYCH.
Dział 1.
Postanowienia ogólne.
Postanowienia ogólne.
Dział 2.
Częstotliwości stosowane w wypadkach niebezpieczeństwa.
Częstotliwości stosowane w wypadkach niebezpieczeństwa.
Dział 3.
Sygnał niebezpieczeństwa.
Sygnał niebezpieczeństwa.
Dział 4.
Wezwanie w niebezpieczeństwie.
Wezwanie w niebezpieczeństwie.
– sygnał niebezpieczeństwa, nadany trzy razy,
– wyraz DE,
– znak wywoławczy stacji ruchomej będącej w niebezpieczeństwie, powtórzony trzykrotnie.
– sygnału niebezpieczeństwa MEJDEJ, powtórzonego trzy razy,
– wyrażenia ICI lub THIS IS, po którym następuje znak wywoławczy lub jakikolwiek inny sygnał rozpoznawczy stacji ruchomej będącej w niebezpieczeństwie, z powtórzeniem całości trzy razy.
Dział 5.
Zawiadomienie o niebezpieczeństwie.
Zawiadomienie o niebezpieczeństwie.
– wezwania w niebezpieczeństwie,
– nazwy samolotu w niebezpieczeństwie,
– wskazówek co do położenia geograficznego, rodzaju niebezpieczeństwa i rodzaju żądanej pomocy,
– wszelkich innych wskazówek, które mogłyby ułatwić okazanie tej pomocy.
– obliczoną przybliżoną pozycję i godzinę tego obliczenia,
– rzeczywisty kierunek lotu i szybkość lotu według wskaźnika,
– wysokość lotu,
– rodzaj samolotu,
– rodzaj niebezpieczeństwa,
– zamierzenie dowódcy (jak np. przymusowe wodowanie lub lądowanie na ryzyko).
- bądź podając swą szerokość i długość (Greenwich) w stopniach i minutach, uzupełnione odpowiednio jednym z wyrazów NORTH, SOUTH, EAST lub WEST,
– bądź też podając nazwę najbliższej miejscowości, przybliżoną odległość od niej, uzupełnioną odpowiednio jednym z wyrazów: NORTH, SOUTH, EAST lub WEST albo ewentualnie wyrazami oznaczającymi kierunki pośrednie.
– Po nadaniu swego zawiadomienia o niebezpieczeństwie stacja ruchoma nadaje dwie kreski w ciągu ok. 10 sekund każdą i zaraz po tym swój znak wywoławczy, co pozwoli stacjom radiogoniometrycznym określić jej położenie. W razie potrzeby nadawanie to może być powtarzane w częstych odstępach.
Dział 6.
Korespondencja w niebezpieczeństwie.
Korespondencja w niebezpieczeństwie.
– sygnał niebezpieczeństwa,
– wezwanie "do wszystkich" CQ (trzy razy),
– wyraz DE,
– znak wywoławczy stacji nadającej zawiadomienie (raz),
– godzina nadania zawiadomienia,
– nazwa i znak wywoławczy stacji ruchomej, która była w niebezpieczeństwie,
– skrót przepisowy QUM.
Dział 7.
Potwierdzenie odbioru zawiadomienia o niebezpieczeństwie.
Potwierdzenie odbioru zawiadomienia o niebezpieczeństwie.
– znak wywoławczy stacji ruchomej, będącej w niebezpieczeństwie (trzy razy),
– wyraz DE,
– znak wywoławczy stacji potwierdzającej odbiór (trzy razy),
– grupa RRR,
– sygnał niebezpieczeństwa.
– swoją nazwę,
– swe położenie geograficzne w sposób wskazany w pkt 19 i 45,
– szybkość, z jaką zdąża w kierunku samolotu, będącego w niebezpieczeństwie.
Dział 8.
Powtórzenie wezwania lub zawiadomienia o niebezpieczeństwie.
Powtórzenie wezwania lub zawiadomienia o niebezpieczeństwie.
Dział 9.
Sygnał baczności.
Sygnał baczności.
Dział 10.
Sygnał naglący.
Sygnał naglący.
Dział 11.
Sygnał ostrzegawczy.
Sygnał ostrzegawczy.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »