§ 11. - Tryb ustalania cen na produkty nietypowe i nietypowe usługi wykonywane przez przedsiębiorstwa podległe Ministrowi Poczt i Telegrafów i świadczone w obrębie gospodarki uspołecznionej.

Monitor Polski

M.P.1955.17.178

Akt utracił moc
Wersja od: 28 lutego 1955 r.
§  11.
1.
Ceny produktów wykonywanych na indywidualne zamówienia, różniących się od wyrobów typowych, objętych cennikiem, jedynie jakością surowców, półfabrykatów itp. lub nieznacznymi zmianami w konstrukcji, ustalone będą przez zastosowanie do obowiązujących cen dopłat lub rabatów w oparciu o kalkulację kosztów własnych (§ 3 uchwały nr 701 Rady Ministrów z dnia 24 września 1953 r.).
2.
Dopłaty do ceny lub rabaty od ceny, o których mowa w ust. 1, należy określać na podstawie różnic planowanej kalkulacji kosztu własnego danego wyrobu typowego a odpowiednimi pozycjami kalkulacji wstępnej (planowej) wyrobu zamówionego.
3.
Ustalenie wysokości dopłat i rabatów bez względu na wartość całego zamówienia następuje w drodze porozumienia między dostawcą (wykonawcą) a odbiorcą (zleceniodawcą) w trybie określonym w § 5, z tym że w razie nieosiągnięcia porozumienia stosuje się tryb przewidziany w §§ 6, 7 i 8.