Tryb postępowania w wypadkach uchylenia przez dyrektora przedsiębiorstwa decyzji kierownika kontroli jakości o wstrzymaniu odbioru jakościowego wyrobów oraz nieuwzględnienia jego wniosku o wstrzymanie produkcji.

Monitor Polski

M.P.1971.37.243

Akt utracił moc
Wersja od: 14 lipca 1971 r.

ZARZĄDZENIE
PREZESA CENTRALNEGO URZĘDU JAKOŚCI I MIAR
z dnia 13 maja 1971 r.
w sprawie trybu postępowania w wypadkach uchylenia przez dyrektora przedsiębiorstwa decyzji kierownika kontroli jakości o wstrzymaniu odbioru jakościowego wyrobów oraz nieuwzględnienia jego wniosku o wstrzymanie produkcji.

Na podstawie § 7 ust. 6 uchwały nr 122 Rady Ministrów z dnia 3 sierpnia 1970 r. w sprawie zasad organizacji kontroli jakości w przedsiębiorstwach przemysłowych (Monitor Polski Nr 27, poz. 222) ustala się, co następuje:
1.
Zawiadomienia o wstrzymaniu odbioru jakościowego wyrobów i wnioski kierownika kontroli jakości o wstrzymanie produkcji, kierowane do dyrektora przedsiębiorstwa w wypadkach przewidzianych w § 7 ust. 1 i 2 uchwały nr 122 Rady Ministrów z dnia 3 sierpnia 1970 r. w sprawie zasad organizacji kontroli jakości w przedsiębiorstwach przemysłowych (Monitor Polski Nr 27, poz. 222), zwanej w dalszych przepisach zarządzenia "uchwałą", oraz decyzje dyrektora przedsiębiorstwa w tych sprawach powinny być sporządzane w formie pisemnej.
2.
Dyrektor przedsiębiorstwa obowiązany jest rozpatrzyć niezwłocznie zawiadomienia i wnioski kierownika kontroli jakości, o których mowa w ust. 1.
1.
W razie wstrzymania przez kierownika kontroli jakości odbioru jakościowego wytwarzanych wyrobów w wypadkach określonych w § 7 ust. 1 uchwały, kierownik kontroli jakości powinien podać w zawiadomieniu kierowanym do dyrektora przedsiębiorstwa przyczyny podjętej decyzji i niezbędne środki umożliwiające dokonanie prawidłowego odbioru.
2.
Dyrektor przedsiębiorstwa, uchylając decyzję kierownika kontroli jakości (ust. 1), zawiadamia o tym pisemnie, najpóźniej w dniu następnym, dyrektora zjednoczenia (jednostki równorzędnej), któremu przedsiębiorstwo podlega, i podaje motywy zajętego stanowiska oraz podjęte środki dla zapewnienia prawidłowego odbioru jakościowego wyrobów.
1.
W wypadku wstrzymania przez kierownika kontroli jakości odbioru jakościowego wytwarzanych wyrobów w wyniku stwierdzenia, że odbierane wyroby nie odpowiadają ustalonym dla nich wymaganiom jakościowym (§ 7 ust. 2 uchwały), w zawiadomieniu kierowanym do dyrektora przedsiębiorstwa zawierającym także wniosek o wstrzymanie produkcji tych wyrobów, kierownik kontroli jakości powinien podać stwierdzone w wyrobach odchylenia parametrów w stosunku do ustalonych w dokumentacji technicznej i środki niezbędne dla usunięcia ujawnionych wad wyrobów.
2.
Dyrektor przedsiębiorstwa, uchylając decyzję kierownika kontroli jakości (ust. 1), zawiadamia o tym dyrektora zjednoczenia w trybie określonym w § 2 ust. 2 i podaje motywy zajętego stanowiska oraz informację co do dalszego postępowania z wyrobami objętymi decyzją (np. opust ceny, ograniczenie zastosowania, trwałe oznaczenie).
3.
W razie nieuwzględnienia wniosku kierownika kontroli jakości o wstrzymanie produkcji wyrobów, dyrektor przedsiębiorstwa obowiązany jest:
1)
niezwłocznie zawiadomić telefonogramem o swej decyzji dyrektora zjednoczenia (§ 2 ust. 2) oraz Centralny Urząd Jakości i Miar,
2)
przesłać, najpóźniej w dniu następnym, pisemne potwierdzenie wymienionej w pkt 1 informacji wraz z uzasadnieniem podjętej decyzji, które powinno zawierać również następujące dane:
a)
nazwę wyrobu z podaniem jego numeru statystycznego według systematycznego wykazu wyrobów,
b)
ujawnione wady wyrobu, przyczyny ich powstania i przewidywane środki zmierzające do ich usunięcia,
c)
wartość przewidywanej produkcji wyrobu w cenach zbytu, licząc od daty nieuwzględnienia wniosku o wstrzymanie jego produkcji, z podaniem odbiorców (kupujących) wyrażających zgodę na dostawę (kupno) wyrobu,
d)
przewidywane straty z tytułu opustu ceny.
Podjęcie przez dyrektora przedsiębiorstwa decyzji o skierowaniu do odbiorcy (kupującego) wyrobów bez prawidłowego odbioru jakościowego (§ 2) lub z ujawnionymi odchyleniami od założonych wymagań jakościowych (§ 3) może nastąpić po uprzednim uzyskaniu zgody odbiorcy (kupującego). W dokumentacji wysyłkowej należy zaznaczyć, że dostarczane wyroby nie zostały odebrane w sposób prawidłowy lub że nie odpowiadają wymaganiom jakościowym.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.