§ 3. - Tryb postępowania przy scalaniu zaległości z tytułu podatku gruntowego, składka na rzecz Państwowego Zakładu Ubezpieczeń i równoważnik pieniężny w zamian nie wykonanych dostaw obowiązkowych oraz sposób likwidacji tych zaległości.

Monitor Polski

M.P.1959.26.120

Akt utracił moc
Wersja od: 1 kwietnia 1959 r.
§  3.
1.
Dokonując odpisu prezydia gromadzkich rad narodowych i powiatowe inspektoraty PZU sporządzą jednocześnie w dwóch egzemplarzach wykazy zaległości podlegających scaleniu i oba egzemplarze wykazów prześlą do organów finansowych. Wykazy powinny być sporządzone w układzie według wsi. Wzór wykazu jest podany w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2.
Organ finansowy zakłada kartotekę należności scalonych, wpisując do niej najpierw odpisane z księgowości podatkowej zaległości w podatku gruntowym. Następnie organ finansowy wpisuje zaległości w składce PZU i w równoważniku, notując jednocześnie w wykazach tych zaległości numer konta dłużnika w kartotece należności scalonych. Jeżeli dłużnik zalega w dwóch lub trzech należnościach, odpowiednie pozycje po wpisaniu ich do karty kontowej w kartotece należności scalonych podsumowuje się.
3.
Drugie egzemplarze wykazów zaległości z tytułu składki PZU i z tytułu równoważnika organ finansowy zwraca właściwym wierzycielom w celu odnotowania w ich księgowości numerów kont kartoteki należności scalonych. Jednocześnie organ finansowy wysyła do dłużników zawiadomienia o scaleniu według wzoru, podanego w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia. Zawiadomienie to sporządza się w dwóch egzemplarzach, z których pierwszy wysyła się do dłużnika za potwierdzeniem odbioru, a drugi pozostaje w organie finansowym. Drugie egzemplarze zawiadomień po dołączeniu do nich potwierdzeń odbioru przechowuje się według gromad i wsi w układzie alfabetycznym nazwisk dłużników. Po wystawieniu na należność scaloną tytułu wykonawczego dołącza się do tego tytułu potwierdzenie odbioru zawiadomienia.