§ 3. - Tryb postępowania organów administracji morskiej w zakresie przygotowania dokumentacji szkody uzasadniającej odpowiedzialność Międzynarodowego Funduszu Odszkodowań za Szkody Spowodowane Zanieczyszczeniem Olejami.

Monitor Polski

M.P.1992.20.156

Akt utracił moc
Wersja od: 6 lipca 1992 r.
§  3.
1.
Dyrektor urzędu morskiego właściwego ze względu na miejsce wypadku, o którym mowa w § 2 ust.1, sporządza dokumentację szkody dla Międzynarodowego Funduszu, niezbędną do rozpatrzenia roszczenia odszkodowawczego.
2.
Dokumentacja, o której mowa w ust.1, powinna zawierać w szczególności:
1)
dane umożliwiające identyfikację statku uczestniczącego w wypadku,
2)
datę i miejsce wypadku,
3)
rodzaj oleju oraz rodzaj szkody w środowisku, a także miejsce wystąpienia szkody,
4)
dowody na stwierdzenie, że zanieczyszczenie wystąpiło wskutek wypadku, któremu uległ statek,
5)
opis wypadku, w tym: prędkość i kierunek wiatru, stan morza, warunki pogodowe w momencie rozlewu i w czasie usuwania plamy olejowej, obserwacje dotyczące przemieszczania się plamy olejowej,
6)
wykaz osób, które poniosły szkodę, oraz wysokość szkody,
7)
dokumenty o wysokości szkody, dostarczone przez poszkodowanych.