Rozdział 4 - Usterki i braki. - Tryb odbioru robót budowlanych i instalacyjnych.

Monitor Polski

M.P.1952.A-67.1024

Akt utracił moc
Wersja od: 3 listopada 1953 r.

IV.

Usterki i braki.

§  21.
1.
Stwierdzone przy odbiorze usterki i braki powinny być ujęte w oddzielnym wykazie stanowiącym załącznik do protokołu.
2.
Termin usunięcia usterek i braków ustala komisja odbiorcza.
3.
W przypadku niedotrzymania terminu usunięcia usterek i braków przez wykonawcę zamawiający ma prawo usunięcia ich na koszt wykonawcy, przy czym zamawiający nie jest związany cenami kosztorysu umownego.
§  22.
Wykonawca zawiadamia inspektora nadzoru o usunięciu wad i braków, a inspektor nadzoru po sprawdzeniu stwierdza ich usunięcie zapisem w dzienniku budowy.
§  23.
1.
Jeżeli wady i braki stwierdzone przy odbiorze są istotne, zamawiający może odmówić przyjęcia robót, wykonawca zaś ponosi pełną odpowiedzialność za wszystkie straty i szkody poniesione przez zamawiającego.
2.
W przypadkach przewidzianych w ust. 1 zamawiający może wyznaczyć wykonawcy nowy termin odbioru, do którego wszystkie wady i braki powinny być usunięte.
3.
Za istotne należy uważać te wady i braki, które zagrażają zdrowiu lub życiu ludzi, stałości budowli lub wyłączają możliwość celowego wykorzystania danej budowli ze względu na jej zadanie planowe, cel użytkowy lub przeznaczenie.
§  24.
1.
Okres gwarancyjny dla wykonanych robót trwa 12 miesięcy i liczy się od daty dokonania odbioru ostatecznego obiektu bądź od daty przekazania obiektu lub jego części do użytku, o ile przekazanie odbyło się wcześniej niż odbiór ostateczny obiektu.
2.
Podczas okresu gwarancyjnego wykonawca obowiązany jest usunąć na własny koszt wszelkie usterki i braki powstałe z jego winy, a wskazane przez zamawiającego lub użytkownika.
3.
Termin usunięcia usterek i braków powinien być uzgodniony pomiędzy zamawiającym i wykonawcą.