Tryb i terminy sporządzania faktur miesięcznych za roboty budowlano-montażowe przez Przedsiębiorstwo Robót Termoizolacyjnych "Termoizolacja" w Zabrzu oraz forma tych faktur.

Monitor Polski

M.P.1954.A-47.660

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lipca 1953 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ENERGETYKI
z dnia 8 lutego 1954 r.
w sprawie trybu i terminów sporządzania faktur miesięcznych za roboty budowlano-montażowe przez Przedsiębiorstwo Robót Termoizolacyjnych "Termoizolacja" w Zabrzu oraz formy tych faktur.

Na podstawie §§ 4 i 5 uchwały nr 17 Prezydium Rządu z dnia 10 stycznia 1952 r. w sprawie zasad rozliczeń za roboty budowlano-montażowe i prace projektowe w zakresie inwestycji i kapitalnych remontów między jednostkami gospodarki uspołecznionej (Monitor Polski Nr A-6, poz. 59 i Nr A-106, poz. 1642) zarządza się, co następuje:
Podstawą rozliczeń za wykonane przez Przedsiębiorstwo Robót Termoizolacyjnych "Termoizolacja" w Zabrzu roboty izolacyjne (ciepłochronne, zimnochronne, roboty konserwacyjne) są miesięczne faktury wystawiane według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zarządzenia na zasadach określonych w § 8 powołanej na wstępie uchwały.
1.
Podwykonawca wystawia miesięczną fakturę na generalnego wykonawcę w terminie 8 dni po odbiorze robót.
2.
Generalny wykonawca wystawia miesięczną fakturę na zamawiającego w terminie 10 dni po odbiorze robót.
3.
Faktury miesięczne wystawiane przez generalnego wykonawcę obejmują roboty wykonane przez generalnego wykonawcę i podwykonawców.
4.
Fakturę należy wystawiać oddzielnie na każdy obiekt.
Przy rozliczeniach podwykonawcy z generalnym wykonawcą obowiązuje następujący tryb postępowania:
1)
podwykonawca przesyła listem poleconym generalnemu wykonawcy oryginał miesięcznej faktury z dwiema kopiami i z dwoma egzemplarzami aktu zdawczo-odbiorczego (załącznik nr 2) w terminach ustalonych dla wystawiania miesięcznych faktur (§ 2 ust. 1 i 2),
2)
najpóźniej następnego dnia roboczego po upływie terminów ustalonych dla wystawiania miesięcznych faktur podwykonawca składa w banku finansującym jego działalność operacyjną żądanie zapłaty, do którego dołącza się dwie kopie miesięcznej faktury oraz dwa egzemplarze aktu zdawczo-odbiorczego.
Przy rozliczeniach generalnego wykonawcy z zamawiającym obowiązuje następujący tryb postępowania:
1)
generalny wykonawca przesyła zamawiającemu listem poleconym lub doręcza za pokwitowaniem oryginał miesięcznej faktury z jedną kopią w terminach ustalonych dla wystawiania miesięcznych faktur (§ 2), dołączając do przesłanej faktury jeden odpis aktu zdawczo-odbiorczego,
2)
najpóźniej do następnego dnia roboczego po upływie terminów ustalonych dla wystawiania miesięcznych faktur generalny wykonawca składa w banku finansującym jego działalność operacyjną żądanie zapłaty, do którego dołącza dwie kopie miesięcznej faktury oraz jeden egzemplarz aktu zdawczo-odbiorczego, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2.
W § 1 zarządzenia Ministra Energetyki z dnia 22 kwietnia 1953 r. w sprawie trybu i terminów sporządzania faktur przejściowych i końcowych (Monitor Polski Nr A-42, poz. 508) dodaje się na końcu wyrazy "z wyjątkiem Przedsiębiorstwa Robót Termoizolacyjnych "Termoizolacja" w Zabrzu".
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 lipca 1953 r.
ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

..........................

(nazwa przedsiębiorstwa)

Kredyt P. I. 195 .. r.

Część .... Dział ... Rozdział ....§...

Tytuł inwestycyjny nr ......... poz. .........

Umowa notyfikowana w Banku Inwestycyjnym Oddział .........................

Data rozpoczęcia budowy ............ 195 .. r.

Data rozpoczęcia obiektu ........... 195 .. r.

Data rozpoczęcia roboty ............ 195 .. r.

Budowa ......................

Obiekt ......................

Adres .......................

Inwestor ....................

Generalny wykonawca .........

Kosztorys na roboty .........

na zł .......................

MIESIĘCZNA FAKTURA Nr ....../.......

Dla zleceniodawcy ......................................

Na podstawie umowy nr ... z dnia ....... oraz zgodnie z załączonym aktem zdawczo-odbiorczym nr .... z dnia ..........

wykonano od dnia ......... do dnia ............ 195 .. r.

element obiektu ........................................

Lp.Asortyment robót izolacyjnychPozycja kosztorysu lub cennikaJednostka i wykonana ilość według obmiaruCena jednostkowa
RazemOgółem (7+8)Koszty ogólne
materiały
robociznamateriałyrobocizna
12345
678910
xRazemxxx
x
IOgółem (9+10)xxx
xxxx

II.

Wartość robót sprowadzona do poziomu cen roku bieżącego (I X wskaźnik przeliczeniowy zł .............

III.

Obniżka cen z tytułu oszczędności na etapie realizacji ....% zł ..............

IV.

Mniej 1% na rzecz generalnego wykonawcy zł ..........

V.

Razem należność do wypłaty (I- III, IV) zł ...........

słownie złotych ........................

Stwierdza się zgodność poszczególnych pozycji faktury z załączonym aktem zdawczo-odbiorczym, sporządzonym w oparciu o faktyczny obmiar i potwierdzonym przez inspektora nadzoru inwestycyjnego.

Należność prosimy przekazać na nasze konto nr .... w Banku Inwestycyjnym Oddział ..........

Oryginał faktury wraz z załącznikami wysłano płatnikowi listem poleconym dnia .................

Dnia ........... 195 .. r.

(pieczątka i podpis)

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

..................

(nazwa przedsiębiorstwa)

Dn. ............... 195 .. r.

AKT ZDAWCZO-ODBIORCZY Nr ....

dla zleceniodawcy ..........................

na roboty ..................................

wykonane przy obiekcie .....................

symbol obiektu ......... symbol elementu obiektu ........

w czasie od dnia ........... do dnia ...... 195 .. r.

Lp.Asortyment robót izolacyjnychJednostka miaryIlość wykonanych jednostekPozycja kosztorysu lub cennika
Uwagi
1234.5
6

Wykazane w rubrykach 2, 3 i 4 asortymenty robót izolacyjnych, jednostki miary i ilość wykonanych jednostek są zgodne z obmiarem, dokonanym w dn. ....... oraz z wpisem do księgi obmiaru robót. Jakości robót objętych aktem zdawczo-odbiorczym nie zakwestionowano.

...............

(inspektor nadzoru inwestycyjnego)

.................

(przedstawiciel generalnego wykonawcy)

.................

(przedstawiciel wykonawcy)