§ 2. - Termin przechowywania oraz sposób przekazywania do archiwów państwowych dokumentów z referendów przeprowadzonych w dniu 18 lutego 1996 r.
Monitor Polski
M.P.1996.13.177
Akt utracił moc
Wersja od: 27 lutego 1996 r.
§ 2.
1.
Dokumenty z referendów obwodowe komisje do spraw referendum przekazują, w oddzielnych pakietach dla każdego z referendów, odpowiednio wójtowi, burmistrzowi i prezydentowi miasta. Spis osób uprawnionych do udziału w referendum stanowi oddzielny pakiet. Dokumenty te są przechowywane do dyspozycji Sądu Najwyższego do czasu rozstrzygnięcia o ważności referendów, a także do dyspozycji sądów lub organów prokuratury prowadzących postępowanie karne.
2.
Po podjęciu przez Sąd Najwyższy uchwał w sprawie ważności referendów odpowiednio wójt, burmistrz i prezydent miasta zarządza zniszczenie przechowywanych dokumentów z referendów w sposób uzgodniony z kierownikiem właściwego archiwum państwowego. Zniszczenie dokumentów może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 3 miesięcy od daty ogłoszenia uchwał Sądu Najwyższego w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, chyba że udostępnienia lub zabezpieczenia tych dokumentów zażądał sąd lub prokurator. W takim wypadku późniejsze zniszczenie dokumentów wymaga uzgodnienia z organem, który zażądał ich zabezpieczenia lub udostępnienia.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .