§ 2. - Termin przechowywania oraz sposób przekazywania do archiwów państwowych dokumentów z referendów przeprowadzonych w dniu 18 lutego 1996 r.

Monitor Polski

M.P.1996.13.177

Akt utracił moc
Wersja od: 27 lutego 1996 r.
§  2.
1.
Dokumenty z referendów obwodowe komisje do spraw referendum przekazują, w oddzielnych pakietach dla każdego z referendów, odpowiednio wójtowi, burmistrzowi i prezydentowi miasta. Spis osób uprawnionych do udziału w referendum stanowi oddzielny pakiet. Dokumenty te są przechowywane do dyspozycji Sądu Najwyższego do czasu rozstrzygnięcia o ważności referendów, a także do dyspozycji sądów lub organów prokuratury prowadzących postępowanie karne.
2.
Po podjęciu przez Sąd Najwyższy uchwał w sprawie ważności referendów odpowiednio wójt, burmistrz i prezydent miasta zarządza zniszczenie przechowywanych dokumentów z referendów w sposób uzgodniony z kierownikiem właściwego archiwum państwowego. Zniszczenie dokumentów może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 3 miesięcy od daty ogłoszenia uchwał Sądu Najwyższego w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, chyba że udostępnienia lub zabezpieczenia tych dokumentów zażądał sąd lub prokurator. W takim wypadku późniejsze zniszczenie dokumentów wymaga uzgodnienia z organem, który zażądał ich zabezpieczenia lub udostępnienia.