§ 2. - Termin przechowywania oraz sposób przekazania do archiwów państwowych dokumentów z głosowania i z wyborów do Sejmu i Senatu zarządzonych na dzień 21 września 1997 r.

Monitor Polski

M.P.1997.63.616

Akt utracił moc
Wersja od: 26 września 1997 r.
§  2.
1.
Dokumenty z wyborów obwodowe komisje wyborcze przekazują odpowiednio wójtowi, burmistrzowi, prezydentowi miasta, konsulowi i kapitanowi statku. Spis wyborców stanowi oddzielny pakiet. Dokumenty te są przechowywane do dyspozycji Sądu Najwyższego do czasu rozstrzygnięcia o ważności wyborów lub wyboru posłów bądź senatorów, a także do dyspozycji sądów lub organów prokuratury prowadzących postępowania karne.
2.
Po podjęciu przez Sąd Najwyższy uchwał, o których mowa w ust. 1, wójt, burmistrz, prezydent miasta, konsul i kapitan statku zarządza zniszczenie przechowywanych dokumentów z wyborów w sposób uzgodniony z kierownikiem właściwego archiwum państwowego. Zniszczenie dokumentów może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 3 miesięcy od daty ogłoszenia uchwał Sądu Najwyższego w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, chyba że udostępnienia lub zabezpieczenia tych dokumentów zażądał sąd lub prokurator. W takim wypadku późniejsze zniszczenie dokumentów wymaga uzgodnienia z organem, który zażądał ich zabezpieczenia lub udostępnienia.