Taryfa morskich opłat portowych.
M.P.1952.A-27.382
Akt utracił mocOBWIESZCZENIE
MINISTRA ŻEGLUGI
z dnia 14 marca 1952 r.
o taryfie morskich opłat portowych.
obowiązujące z dniem 1 kwietnia 1952 r.
Jednocześnie uchylam z dniem 1 kwietnia 1952 r. taryfę morskich opłat portowych, ustaloną w załączniku do obwieszczenia Ministra Żeglugi z dnia 30 czerwca 1951 r. o taryfie morskich opłat portowych (Monitor Polski Nr A-71, poz. 925) wraz ze zmianami wprowadzonymi obwieszczeniem Ministra Żeglugi z dnia 5 września 1951 r. o taryfie morskich opłat portowych (Monitor Polski Nr A-62, poz. 1148), z wyjątkiem rozdziału IV "Opłata za wyładowanie lub załadowanie towaru (ładunkowe)", który traci moc z dniem 15 kwietnia 1952 r.
ZAŁĄCZNIK Nr 1 1
TARYFA MORSKICH OPŁAT PORTOWYCH DLA ŻEGLUGI DALEKOMORSKIEJ
TARYFA MORSKICH OPŁAT PORTOWYCH DLA ŻEGLUGI DALEKOMORSKIEJ
I.
Oplata tonażowo-pilotowa.
Oplata tonażowo-pilotowa.
tramp | liniowiec europejski | liniowiec oceaniczny | |||||||
pusty | pusty | pełny | pusty | pusty | pełny | pusty | pusty | pełny | |
pusty | pełny | pełny | pusty | pusty | pełny | pusty | pełny | pełny | |
Gdańsk-Gdynia | 19 | 27 | 35 | 11 | 16 | 21 | 10 | 14 | 17 |
Szczecin | 24 | 34 | 42 | 15 | 20 | 25 | 14 | 17 | 21 |
małe porty | 17 | 25 | 31 | 11 | 15 | 19 | - | - | - |
Uwaga: Za czekanie zamówionego pilota na gotowość statku do rozpoczęcia manewru pobiera się za każde rozpoczęte 1/2 godziny czekania - 125. Od jednostek nie posiadających pomiarów pobiera się za każde rozpoczęte 1/2 godziny pracy pilota 500.
statek "pełny" - statek załadowujący lub wyładowujący powyżej tych granic;
"żegluga europejska" - obsługa portów europejskich, portów Morza Śródziemnego i Czarnego oraz portów atlantyckich Afryki Północnej do 25 równoleżnika szerokości geograficznej północnej;
"żegluga oceaniczna" - obsługa wszystkich innych portów.
Uwaga: Statki pasażerskie traktuje się zawsze jako puste.
Uwaga 1: Gdynię i Gdańsk traktuje się jako jeden port, o ile statek w tej samej podróży operuje w obydwu rejonach i przechodzi z jednego rejonu do drugiego w czasie nie przekraczającym 6 godzin.
Uwaga 2: Statek, który w tej samej podróży operuje w Świnoujściu oraz Szczecinie, uiszcza opłaty portowe tak, jak gdyby operował tylko w Szczecinie.
w Gdańsku, Gdyni i małych portach | w Szczecinie | |
a) trampy poczynając od 6 wejścia w roku kalendarzowym | 5% | 5% |
b) trampy poczynając od 11 wejścia w roku kalendarzowym | 15% | 15% |
Uwaga: Wejście do Gdyni oraz wejście do Gdańska należy traktować jako wejście do jednego portu i dodawać je przy obliczeniu ilości rejsów. | ||
c) trampy prowadzone przez kapitanów posiadających świadectwo samodzielnego pilotażu | 5% | 10% |
d) statki trampowe poniżej 100 NRT, jeżeli nie korzystają z usług pilota | 10% | 30% |
e) statki zatrzymujące się na redzie i tam wykonujące przeładunek lub odprawę pasażerów | 60% | 60% |
f) pod warunkiem uprzedniego zgłoszenia i niewykonywania żadnych czynności handlowych: | ||
- statki wchodzące celem zasięgnięcia informacji lub otrzymania dyspozycji, a wychodzące z portu przed upływem 48 godzin, | ||
- statki wchodzące do portu celem remontu, rozbiórki, uzupełnienia zapasów paliwa i materiałów wyposażenia, a ograniczające pobyt w porcie do czasu niezbędnego dla tych czynności, | ||
- statki szukające schronienia przed niepogodą, | ||
- statki turystyczne i wycieczkowe w żegludze zagranicznej, wykonywające jedynie odprawę pasażerów, | ||
- statki wychodzące w celach remontów i wracające po dokonanym remoncie | ||
wszystkie | 90% | 80% |
w Gdańsku, Gdyni i małych portach | w Szczecinie | |
a) przy pierwszym przeprowadzeniu statku przez pilota wewnątrz rejonu portowego | 5% | 5% |
b) przy przeprowadzaniu statku przez pilota z rejonu portowego Gdynia do rejonu portowego Gdańsk (lub odwrotnie) w nieprzekraczalnym czasie 6 godzin (wejście na redę uważa się za wejście do portu) | 10% | - |
II.
Przepisy o regularnych liniach okrętowych.
Przepisy o regularnych liniach okrętowych.
– nazwisko oraz siedzibę armatora,
– szlak obsługiwany z podaniem portu końcowego,
– nazwę statku,
– daty wejścia i wyjścia (liniowce europejskie),
– miesiące wejścia i wyjścia (linie oceaniczne).
Rozkład rejsów może być przedkładany częściami z tym, że obejmować one będą okresy co najmniej 2 pełnych miesięcy. Odnowienie rozkładu rejsów następuje na 8 dni przed upływem poprzedniego. Wprowadzenie zmian do rozkładu wymaga uprzedniego zgłoszenia.
Uwaga: Na wcześniejsze wyjście winna linia uzyskać zgodę władzy portowej. W granicach podanych norm reprezentant linii informuje władzę portową o przyczynach odchylenia. Jeśli odchylenie przekracza podane normy, reprezentant linii przedkłada dowody na usprawiedliwienie.
30% przy statkach do 1000 NRT,
15% przy statkach do 2500 NRT,
5% przy statkach ponad 2500 NRT.
Jeżeli statek ponad 2500 NRT posiada mieszany ładunek towarów drobnicowych i masowych, wówczas ilość drobnicy powinna wynosić co najmniej 10% łącznego ładunku.
III.
Opłaty pasażerskie.
Opłaty pasażerskie.
IV.
Opłaty na "Dom Marynarza".
Opłaty na "Dom Marynarza".
V.
Opłaty manipulacyjne za wystawienie rachunków.
Opłaty manipulacyjne za wystawienie rachunków.
VI.
Zwolnienia.
Zwolnienia.
VII.
Postanowienia końcowe.
Postanowienia końcowe.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
TARYFA MORSKICH OPŁAT PORTOWYCH DLA ŻEGLUGI PRZYBRZEŻNEJ, PORTOWEJ I ŚRÓDLĄDOWEJ
TARYFA MORSKICH OPŁAT PORTOWYCH DLA ŻEGLUGI PRZYBRZEŻNEJ, PORTOWEJ I ŚRÓDLĄDOWEJ
I.
Opłaty ryczałtowe.
Opłaty ryczałtowe.
A.
Roczne.
Roczne.
W rozumieniu niniejszej taryfy Zatoką Gdańską jest rejon wód ograniczony linią łączącą port Hel z punktem granicznym R. P. w okolicy Braniewa, natomiast Zatoką Szczecińską - rejon wód od Świnoujścia do Szczecina, obejmujący wszystkie porty w nim położone.
B.
Jednorazowe.
Jednorazowe.
od 10 do 20 m 26.-
od 20 do 25 m 34.-
"25 " 30 m 60.-
"30 " 35 m 90.-
"35 " 40 m 155.-
"40 " 45 m 230.-
"45 " 50 m 300.-
"50 " 55 m 370.-
"55 " 60 m 440.-
poniżej 150 m3 12.-
z napędem 53.-
C.
Pasażerskie.
Pasażerskie.
D.
Rybne.
Rybne.
E.
Od tratew.
Od tratew.
F.
Ryczałty dla zagranicznych kutrów rybackich.
Ryczałty dla zagranicznych kutrów rybackich.
Ryczałt | ||
tygodniowy | jednorazowy | |
do 15 BRT | 6,00 | 3,40 |
15 - 20 BRT | 690 | 4,60 |
20 - 25 " | 9,20 | 5,70 |
25 - 30 " | 11,50 | 6,90 |
30 - 35 " | 13,70 | 8,00 |
ponad 35 " | 14,90 | 9,20 |
II.
Opłaty pilotowe.
Opłaty pilotowe.
w Szczecinie | w Gdańsku | |
1) statki załadowane powyżej 25% ładowności lub wykonujące czynności zarobkowe | 240.- | 170.- |
2) statki załadowane poniżej 25% ładowności lub nie wykonujące czynności zarobkowych | 120.- | 84.- |
3) za pierwsze przeprowadzenie przez pilota wewnątrz portu | 36.- | 24.- |
III.
Opłaty postojowe.
Opłaty postojowe.
IV.
Zwolnienia.
Zwolnienia.
V.
Postanowienia końcowe.
Postanowienia końcowe.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »