Tabela stanowisk dla pracowników administracji zatrudnionych w akademiach medycznych.

Monitor Polski

M.P.1957.29.205

Akt utracił moc
Wersja od: 28 lipca 1960 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA
z dnia 14 marca 1957 r.
w sprawie tabeli stanowisk dla pracowników administracji zatrudnionych w akademiach medycznych.

Na podstawie § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 lipca 1956 r. w sprawie zniesienia Państwowej Komisji Etatów (Dz. U. Nr 35, poz. 160) i § 1 ust. 2 lit. a) uchwały nr 440 Rady Ministrów z dnia 2 lipca 1956 r. w sprawie przekazania zadań i likwidacji Państwowej Komisji Etatów - po uzgodnieniu z Ministrem Finansów zarządza się, co następuje:
1.
Ustanawia się dla pracowników administracji zatrudnionych w akademiach medycznych tabelę stanowisk, stanowiącą załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2.
Tabela stanowisk określa administracyjne stanowiska służbowe w akademiach medycznych oraz przywiązane do poszczególnych stanowisk grupy uposażenia i stawki dodatków funkcyjnych i służbowych.
Wymagania kwalifikacyjne w zakresie poziomu wykształcenia, stażu pracy i dodatkowych umiejętności, jakim odpowiadać powinni kandydaci na niektóre stanowiska podstawowe w administracji akademii medycznych, określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
Z dniem wejścia w życia zarządzenia tracą moc dotychczasowe przepisy w sprawach unormowanych niniejszym zarządzeniem.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 kwietnia 1957 r.
ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1 1

TABELA STANOWISK DLA PRACOWNIKÓW ADMINISTRACJI ZATRUDNIONYCH W AKADEMIACH MEDYCZNYCH

I.

Pracownicy administracji ogólnej akademii medycznych i domów dla studentów.

Lp.Stanowisko służboweGrupa uposażeniaStawka dodatku funkcyjnego lub służbowego
1234
1Dyrektor administracyjnyIII - I3 - 2
1-aZastępca kierownika Studium Doskonalenia Lekarzy do spraw administracyjnychIII-II3-2
2Kierownik działu, kwestor, sekretarz szkołyV - III4 - 3
3Kierownik dziekanatu, starszy radca do spraw organizacji i procesu nauczania, kierownik samodzielnej sekcji, starszy radca do spraw organizacji prac naukowo-badawczych, starszy radca do spraw klinicznych, starszy radca do spraw prawnychV - IV5 - 4
4Starszy radca do spraw bytowych studentów, zastępca kwestora, starszy ekonomista, starszy planista, inspektor bezpieczeństwa i higieny pracy, kierownik ochrony przeciwpożarowej, starszy instruktor kadr Studium Doskonalenia LekarzyVI-IV5 - 4
5Kierownik sekretariatu oddziału, kierownik domu studenckiego, kierownik "Domu Lekarza", kierownik centralnego magazynu materiałów laboratoryjnych, starszy księgowy-rewidentVI - IV5
6Kierownik sekcji (w dziale), kierownik sekretariatu studium, kierownik bursy dla lekarzyVI - V5
7Ekonomista, planista, starszy księgowy, starszy technik, starszy referentVI - Va
8Kierownik głównego magazynu gospodarczego, kierownik stołówkiVII - VIa
9TechnikVII - VIb
10Samodzielny księgowyVIII - VIb
11ReferentVIII - VIc - b
12Skarbnik szkołyVIII - VIc
13Kierownik kancelarii ogólnej, kierownik hali maszynVIII - VIIc
14Starszy pedelVIII - VII-
15Intendent, kwatermistrz, kasjer Studium Doskonalenia LekarzyIX - VIIc
16Magazynier centralnego magazynu materiałów laboratoryjnych, magazynier zakładu naukowego, maszynistka, starszy rachmistrzIX - VII-
17Likwidator rachunkówIX - VIIIc
18Kierownik archiwumIX - VIII-
19Sekretarz, magazynierX - VIII-
20Telefonista, kontystaXI - IX-
21Pedel, starszy woźny, starszy laborant pomocniczy, powielaczowyX - IX-
22Laborant pomocniczyXI - X-
23WoźnyXII - X-

II.

Pracownicy administracji oraz komórek dokumentacji chorych i statystyki medycznej w szpitalach klinicznych.

Lp.Stanowisko służboweSzpitale o ilości łóżek
+
do 350+ponad 350 do 1000
+ponad 1000+Uwagi
grupa uposażeniastawka dodatku funkcyjnego lub służbowegogrupa uposażenia
stawka dodatku funkcyjnego lub służbowegogrupa uposażeniastawka dodatku funkcyjnego lub służbowego
1Zastępca dyrektora do spraw administracyjnych--iv - iii
3III - I3 - 2
2Kierownik sekcji administracyjno-gospodarczej--V - IV
4 - 3V - iii4 - 3
3Kierownik administracyjno-gospodarczyVi - iV5 - 4-
---
4Główny księgowyVI - IV5V - iii
4 - 3IV - iii4 - 3
5Kierownik sekcji technicznej---
-V - Iii4 - 3
6Kierownik sekcji dokumentacji chorych i statystyki medycznejVI - IV5 w szpitalach o liczbie łóżek ponad 1.500 może być przyznane uposażenie według grupy V-IIIvi - IV
5 - 4V - iV4 - 3
7Kierownik sekcji kadr--vi - V
5VI - IV5 - 4
8Kierownik sekcji żywienia---
-V - iii4 - 3stanowisko występuje tylko w szpitalach powyżej 2000 łóżek
9Zastępca kierownika sekcji budżetowo-rachunkowej---
-VI - IV5 - 4
10Starszy księgowyVI - Va-
---
11Kierownik składnic zaopatrzenia--vii - V
a - 5VI - IV5 - 4
12Starszy referent, starszy statystyk medycznyVI - VaVI - V
aVI - Va
13Kalkulator żywnościowyviii - Vib - aviii - vi
b - aviii - vib - a
14Księgowy samodzielnyviii - vibviii - VI
bviii - vib
15Statystyk medycznyviii - VIc - bviii - vi
c - bVIII - Vic - b
16Referentviii - vic - bviii - vi
c - bviii - vic - b
17Księgowyviii - vi-viii - vi
-viii - vi-
18Kierownik kancelarii--viii - vii
cviii - viic
19Kasjer--ix - vii
cix - viic
20Starszy magazynier klinicznyix - viicix - vii
cix - viic
21Starszy rachmistrzix - vii-ix - vii
-ix - vii-
22Starsza maszynistkaviii - vii-viii - vii
-viii - vii-
23Starszy kancelistaix - viii-ix - viii
-ix - viii-
24Sekretarzx - viii-x - viii
-x - viii-
25Magazynier klinicznyxi - viii-xi - viii
-xi - viii-
26Starszy woźnyx - ix-x - ix
-x - ix-
27Maszynistka, kancelista, telefonista, kontystaxi - ix-xi - ix
-xi - ix-
28WoźnyXII - X-xii - X
-Xii - X-

ZAŁĄCZNIK  Nr 2 2

wymagania Kwalifikacyjne w zakresie poziomu wykształcenia, stażu pracy i dodatkowych umiejętności, jakim powinni odpowiadać kandydaci na niektóre stanowiska podstawowe w administracji akademii medycznych

I.

Pracownicy administracji ogólnej akademii medycznych i domów dla studentów.

Lp.StanowiskoWymagane kwalifikacje
1Kierownik działu1. Wykształcenie wyższe i 2 lata praktyki w administracji (w jednostce odpowiadającej pod względem zadań działowi).
2. Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 5 lat praktyki w administracji (w jednostce odpowiadającej pod względem zadań działowi). Znajomość organizacji i zadań szkoły wyższej oraz problematyki działu.
2Kwestor1. Wykształcenie wyższe ekonomiczne i 3 lata praktyki w dziedzinie finansowo-księgowej.
2. Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 5 lat praktyki w dziedzinie finansowo-księgowej. Znajomość przepisów z zakresu księgowości, sprawozdawczości i dyscypliny finansowej.
3Sekretarz szkoły1. Wykształcenie wyższe i 3 lata praktyki w administracji.
2. Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 6 lat praktyki w administracji (pożądane w tym 2 lata w administracji szkoły wyższej na stanowisku samodzielnym). Znajomość organizacji szkoły wyższej i jej zadań oraz przepisów organizacyjno-prawnych normujących działalność administracyjną szkoły.
4Kierownik dziekanatuWykształcenie wyższe i 4 lata pracy w szkole wyższej. Znajomość organizacji szkoły wyższej i problematyki szkolnej, zadań wydziału w zakresie jego podstawowej działalności oraz całokształtu zagadnień związanych z obsługą administracyjną wydziału.
5Starszy radca do spraw organizacji i procesu nauczaniaWykształcenie wyższe i 3 lata praktyki w szkolnictwie wyższym. Znajomość zadań szkoły wyższej i organizacji pracy szkolnej w zakresie procesu nauczania.
6Zastępca kwestora, kierownik samodzielnej sekcji1. Wykształcenie wyższe i 1 rok praktyki w administracji (w jednostce odpowiadającej pod względem zadań działowi lub sekcji).
2. Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 3 lata praktyki w administracji (w jednostce odpowiadającej pod względem zadań działowi lub sekcji). Znajomość organizacji i zadań szkoły wyższej oraz problematyki działu (samodzielnej sekcji).
7Starszy radca do spraw organizacji i prac naukowo-badawczychWykształcenie wyższe i 3 lata praktyki w szkolnictwie wyższym. Znajomość zadań szkoły wyższej i organizacji prac naukowo-badawczych szkoły.
8Starszy radca do spraw klinicznychWykształcenie wyższe i 3 lata praktyki w szkolnictwie wyższym. Znajomość zadań szkoły wyższej i organizacji pracy klinicznej.
9Starszy radca do spraw prawnychWykształcenie wyższe prawnicze i 3 lata praktyki w administracji.
10Starszy radca do spraw bytowych studentów1. Wykształcenie wyższe i 2 lata praktyki w zakresie opieki nad młodzieżą.
2. Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 4 lata praktyki w zakresie opieki nad młodzieżą. Znajomość zagadnień młodzieżowych występujących w szkołach wyższych.
11Starszy ekonomista, starszy planista, starszy księgowy-rewident, starszy instruktor kadr Studium Doskonalenia Lekarzy1. Wykształcenie wyższe i 2 lata praktyki zawodowej (w tym 1 rok na stanowisku samodzielnym).
2. Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 4 lata praktyki zawodowej (w tym 3 lata na stanowisku samodzielnym). Znajomość organizacji szkoły wyższej, podstawowych jej zadań oraz problematyki administracji szkolnej.
12Inspektor bezpieczeństwa i higieny pracyWykształcenie wyższe (techniczne) i 3 lata pracy zawodowej. Znajomość przepisów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy i zasad stosowania ich w praktyce. Umiejętność instruowania i samodzielnego przeprowadzania kontroli w zakresie przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
13Kierownik ochrony przeciwpożarowejOficerskie wykształcenie pożarnicze i 4 lata praktyki w służbie przeciwpożarowej. Znajomość przepisów w zakresie ochrony przeciwpożarowej i umiejętność stosowania ich w praktyce. Umiejętność instruowania i przeprowadzania kontroli w zakresie przestrzegania przepisów ochrony przeciwpożarowej.
14Kierownik sekretariatu oddziałuWykształcenie wyższe i 4 lata pracy w szkole wyższej. Znajomość organizacji szkoły wyższej i problematyki szkolnej, zadań oddziału w zakresie jego podstawowej działalności oraz zagadnień związanych z obsługą administracyjną oddziału.
15Kierownik domu studenckiego, kierownik Domu Lekarza lub bursy dla lekarzy1. Wykształcenie wyższe i 2 lata praktyki administracyjnej i pedagogicznej (w bursach, internatach itp.).
2. Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 4 lata praktyki administracyjnej i pedagogicznej (w bursach, internatach itp.). Znajomość wytycznych szkoły wyższej w zakresie zapewnienia warunków bytowych i kulturalno-oświatowych młodzieży oraz w zakresie jej wychowania.
16Kierownik centralnego magazynu materiałów laboratoryjnych1. Wykształcenie wyższe techniczne i 2 lata praktyki zawodowej (w tym 1 rok na stanowisku samodzielnym w jednostce zaopatrzeniowej).
2. Wykształcenie średnie zawodowe techniczne i 5 lat praktyki zawodowej (w tym 3 lata na stanowisku samodzielnym w jednostce zaopatrzeniowej). Znajomość asortymentu magazynowanych artykułów oraz zasad ich przechowywania, zasad prowadzenia księgowości w zakresie gospodarki materiałowej oraz zasad ustalania normatywów.
17Kierownik sekcji (w dziale)Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 4 lata praktyki w administracji (w tym 2 lata na stanowisku samodzielnym). Znajomość organizacji i zadań szkoły oraz problematyki sekcji.
18Kierownik sekretariatu studiumWykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 4 lata praktyki w administracji (pożądane - w tym 2 lata w administracji szkolnej na samodzielnym stanowisku). Znajomość organizacji szkoły wyższej i jej zadań, zadań studium w zakresie jego podstawowej działalności oraz całokształtu zagadnień związanych z obsługą administracyjną studium.
19Ekonomista, planista1. Wykształcenie wyższe i 1 rok praktyki w administracji.
2. Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 3 lata praktyki w administracji. Znajomość organizacji szkoły wyższej i podstawowych jej zadań.
20Starszy księgowyWykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 4 lata praktyki w księgowości (w tym 2 lata na stanowisku samodzielnym). Znajomość przepisów w zakresie księgowości, praktyki rachunkowości oraz sprawozdawczości i dyscypliny finansowej.
21Starszy technikWykształcenie średnie zawodowe techniczne i 2 lata praktyki w danej specjalności technicznej.

III.

Pracownicy administracji oraz komórek dokumentacji chorych i statystyki medycznej w szpitalach klinicznych.

Lp.StanowiskoWymagane kwalifikacje
1Zastępca dyrektora do spraw administracyjnych1. Wykształcenie wyższe i 3 lata praktyki w społecznych zakładach służby zdrowia.
2. Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 6 lat praktyki w administracji (w tym 3 lata na stanowisku samodzielnym). Znajomość organizacji i gospodarki szpitalnej.
2Kierownik sekcji administracyjno-gospodarczej, kierownik administracyjno-gospodarczy, kierownik sekcji dokumentacji chorych i statystyki medycznej, kierownik sekcji kadr, kierownik sekcji żywienia1. Wykształcenie wyższe i 1 rok praktyki w administracji (w jednostce odpowiadającej pod wzglądem zadań działowi lub sekcji).
2. Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 3 lata praktyki w administracji (w jednostce odpowiadającej pod wzglądem zadań działowi lub sekcji). Znajomość organizacji i zadań szkoły wyższej oraz problematyki działu (samodzielnej sekcji).
3Kierownik sekcji budżetowo rachunkowej1. Wykształcenie wyższe ekonomiczne i 3 lata praktyki w dziedzinie finansowo-księgowej.
2. Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 5 lat praktyki w dziedzinie finansowo-księgowej. Znajomość przepisów z zakresu księgowości, sprawozdawczości i dyscypliny finansowej.
4Kierownik sekcji technicznej1. Wykształcenie wyższe politechniczne.
2. Wykształcenie średnie techniczne i 4 lata praktyki w jednostce odpowiadającej zadaniom sekcji technicznej w szpitalu klinicznym.
5Zastępca kierownika sekcji budżetowo-rachunkowej1. Wykształcenie wyższe i 1 rok praktyki w administracji (w jednostce odpowiadającej pod względem zadań działowi lub sekcji).
2. Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 3 lata praktyki w administracji (w jednostce odpowiadającej pod względem zadań działowi lub sekcji). Znajomość organizacji i zadań szkoły wyższej oraz problematyki działu (samodzielnej sekcji).
6Starszy księgowyWykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 4 lata praktyki w księgowości (w tym 2 lata na stanowisku samodzielnym). Znajomość przepisów w zakresie księgowości, praktyki rachunkowości oraz sprawozdawczości i dyscypliny finansowej.
7Kierownik składnic zaopatrzenia1. Wykształcenie wyższe techniczne i 2 lata praktyki zawodowej (w tym 1 rok na stanowisku samodzielnym w jednostce zaopatrzeniowej).
2. Wykształcenie średnie zawodowe techniczne i 5 lat praktyki zawodowej (w tym 3 lata na stanowisku samodzielnym w jednostce zaopatrzeniowej). Znajomość asortymentu magazynowanych artykułów oraz zasad ich przechowywania, zasad prowadzenia księgowości w zakresie gospodarki materiałowej oraz zasad ustalania normatywów.
1 Załącznik Nr 1:

-zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 24 lutego 1958 r. (M.P.58.22.135) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1958 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 14 maja 1958 r. (M.P.58.45.262) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 maja 1958 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 20 czerwca 1960 r. (M.P.60.58.277) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 lipca 1960 r.

2 Załącznik Nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 14 maja 1958 r. (M.P.58.45.262) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 maja 1958 r.