Art. 13. - Szwecja-Polska. Umowa ramowa o wzajemnej współpracy w dziedzinie obronności. Warszawa.2015.09.14.

Monitor Polski

M.P.2016.409

Akt obowiązujący
Wersja od: 24 lutego 2016 r.
Artykuł  13
1.
Podczas wykorzystywania wojskowego statku powietrznego albo okrętu w czasie działań podejmowanych na mocy niniejszej Umowy Ramowej, Strona Wysyłająca będzie ponosić pełną odpowiedzialność za stan techniczny tego statku powietrznego albo okrętu, jego uzbrojenia i wyposażenia.
2.
W razie wypadku albo incydentu z udziałem wojskowego statku powietrznego albo okrętu stosować się będzie następujące procedury:
1)
Strony, będąc świadome, że Konwencji chicagowskiej nie stosuje się do państwowych statków powietrznych, podejmują decyzję, iż procedury określone w Załączniku 13 do Konwencji chicagowskiej będą stosowane w celu przeprowadzenia dochodzenia w razie wypadku lub incydentu z udziałem statku powietrznego;
2)
każda ze Stron będzie odpowiednio odpowiedzialna za przeprowadzenie dochodzenia w razie wypadku albo incydentu dotyczącego statku pod swoją banderą albo naruszenia podstawowego interesu tej Strony w razie wypadku albo incydentu morskiego;
3)
w razie innych wypadków lub incydentów dochodzenie będzie należało do zakresu odpowiedzialności Strony Goszczącej, jednakże władze Strony Wysyłającej mogą, w zakresie dozwolonym na mocy prawa wewnętrznego i regulacji Strony Goszczącej, posiadać obserwatora danego dochodzenia. Władze Strony Wysyłającej będą otrzymywać kopię raportu dotyczącego wypadku lub incydentu. Wszelkie wnioski o udzielenie bardziej szczegółowych informacji będą życzliwie rozpatrywane przez władze Strony Goszczącej. Władze Strony Wysyłającej mogą w zakresie dozwolonym na mocy prawa wewnętrznego i regulacji Strony Goszczącej, przeprowadzać dalsze dochodzenia wymagane przez ich prawo i regulacje.