§ 9. - Szczegółowy sposób przeprowadzania przez przedsiębiorstwo maklerskie transakcji i rozliczeń, zasady prowadzenia ewidencji tych transakcji oraz tryb postępowania w przypadku zabezpieczenia wierzytelności na papierach wartościowych dopuszczonych do publicznego obrotu.

Monitor Polski

M.P.1994.27.224

Akt utracił moc
Wersja od: 17 maja 1994 r.
§  9.
1.
Podmiot prowadzący przedsiębiorstwo maklerskie, dokonujący czynności, o których mowa w § 1 pkt 3, realizuje pisemne zlecenie klienta, które w szczególności powinno zawierać:
1)
imię i nazwisko (firmę), adres (siedzibę) dającego zlecenie oraz numer rachunku klienta,
2)
datę i czas wystawienia,
3)
rodzaj, kod i liczbę papierów wartościowych będących przedmiotem transakcji,
4)
przedmiot zlecenia (kupno bądź sprzedaż papierów wartościowych),
5)
określenie ceny,
6)
oznaczenie terminu realizacji zlecenia.
2.
Przedmiotem jednego zlecenia może być wyłącznie sprzedaż lub wyłącznie kupno określonego papieru wartościowego. Jedno zlecenie klienta może dotyczyć wyłącznie jednego rodzaju papieru wartościowego.
3.
Zlecenia, o których mowa w ust. 1, powinny być przechowywane przez okres 5 lat.