§ 17. - Szczegółowy sposób przeprowadzania przez przedsiębiorstwo maklerskie transakcji i rozliczeń, zasady prowadzenia ewidencji tych transakcji oraz tryb postępowania w przypadku zabezpieczenia wierzytelności na papierach wartościowych dopuszczonych do publicznego obrotu.

Monitor Polski

M.P.1994.27.224

Akt utracił moc
Wersja od: 17 maja 1994 r.
§  17.
1.
Podmiot prowadzący przedsiębiorstwo maklerskie powinien ewidencjonować wszelkie transakcje zawierane w obrocie papierami wartościowymi.
2.
W celu ewidencji transakcji podmiot, o którym mowa w ust. 1, sporządza w szczególności następujące dokumenty:
1)
zestawienie zawartych transakcji z każdej sesji giełdowej, z wyszczególnieniem, czy transakcja była zawarta:
a)
na rachunek klienta,
b)
na rachunek własny,
c)
w związku z wykonywaniem czynności, o których mowa w § 1 pkt 5,
2)
dzienne zestawienie zleceń przyjętych od klientów, z wyjątkiem zleceń, o których mowa w pkt 3,
3)
wykaz innych transakcji zawieranych w obrocie papierami wartościowymi,
4)
kopie dokumentów potwierdzających zawarcie transakcji.
3.
Podmiot prowadzący przedsiębiorstwo maklerskie obowiązany jest sporządzać zbiorcze zestawienie składanych na daną sesję giełdową zleceń klientów. Zestawienie podpisuje uprawniony pracownik. Zestawienie przechowywane jest przez okres 5 lat.