§ 5. - Szczegółowe zasady rozliczeń z tytułu administracji zleconej budynków mieszkalnych.

Monitor Polski

M.P.1984.2.16

Akt utracił moc
Wersja od: 30 stycznia 1984 r.
§  5.
1.
Przedsiębiorstwo wykazuje przejęte budynki i związane z nimi inne środki trwałe (dźwigi osobowe, urządzenia centralnego ogrzewania, wyposażenie przejętych ekip remontowych itp.) w ewidencji pozabilansowej jako obce środki trwałe w administracji zleconej.
2.
Jednostka przekazująca wykazuje w swojej ewidencji umorzenie środków trwałych określonych w ust. 1 oraz dokonuje odpisów amortyzacyjnych od tych środków trwałych, które podlegają amortyzowaniu, na zasadach obowiązujących w tej jednostce.
3.
Jednostka przekazująca jest obowiązana zawiadomić przedsiębiorstwo w terminie do dnia 15 miesiąca kończącego kwartał o kwartalnym obciążeniu należnością, stanowiącą równowartość dokonanych odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w ust. 2, w celu odpowiedniego zarachowania przez przedsiębiorstwo kwot z tego tytułu do kosztów utrzymania przejętych budynków albo do kosztów innej działalności, jeżeli przejęty środek trwały jest wykorzystywany również częściowo w innej działalności przedsiębiorstwa.