§ 8. - Szczegółowe prawa i obowiązki oraz wymagane kwalifikacje pracowników Najwyższej Izby Kontroli.

Monitor Polski

M.P.1981.1.4

Akt utracił moc
Wersja od: 8 stycznia 1981 r.
§  8.
1.
Pracownik Najwyższej Izby Kontroli jest obowiązany przestrzegać przepisów art. 100 Kodeksu pracy oraz pełnić swoje obowiązki w sposób zapewniający sprawne i prawidłowe wykonywanie zadań jednostki organizacyjnej, w której jest zatrudniony.
2.
W szczególności pracownik mianowany powinien:
1)
postępować zgodnie z zasadami praworządności ludowej, kierując się interesem społecznym i ochroną praw obywateli,
2)
strzec autorytetu władzy ludowej i jej organów,
3)
zwiększać efektywność i skuteczność kontroli przez wnikliwe, szybkie i bezstronne działanie oraz stałe doskonalenie metod pracy,
4)
stale podnosić swoje kwalifikacje zawodowe i pogłębiać swą wiedzę polityczno-społeczną,
5)
zachowywać się z godnością w służbie i poza służbą.