§ 1. - Sygnalizowanie lotów szybowcowych.
Monitor Polski
M.P.1951.A-11.172
Akt utracił moc Wersja od: 16 lutego 1951 r.
§ 1.
1.
Loty szybowcowe na lotniskach sportowych, wojskowych udostępnionych dla lotnictwa sportowego oraz komunikacyjnych udostępnionych dla lotnictwa sportowego mogą się odbywać jedynie za uprzednim każdorazowym zezwoleniem: 1)
zawiadowcy lotniska sportowego - na lotniskach sportowych, 2)
komendanta lotniska wojskowego - na lotniskach wojskowych udostępnionych dla lotnictwa sportowego, 3)
kierownictwa ruchu Polskich Linii Lotniczych "Lot" - na lotniskach komunikacyjnych udostępnionych dla lotnictwa sportowego; przy czym tam, gdzie dane lotnisko komunikacyjne byłoby używane również przez wojsko, uzgadnianie lotów szybowcowych z kierownictwem wojskowym należy do Polskich Linii Lotniczych "Lot".2.
Wymienieni w ust. 1 zawiadowcy i komendanci lotnisk oraz kierownictwo ruchu Polskich Linii Lotniczych "Lot" mogą nakazać przerwanie lotów szybowcowych w rejonie lotniska w razie potrzeby w przewidywaniu niebezpieczeństwa, np. odlotu i przylotu samolotów.