§ 1. - Sygnalizowanie lotów szybowcowych.

Monitor Polski

M.P.1951.A-11.172

Akt utracił moc
Wersja od: 16 lutego 1951 r.
§  1.
1.
Loty szybowcowe na lotniskach sportowych, wojskowych udostępnionych dla lotnictwa sportowego oraz komunikacyjnych udostępnionych dla lotnictwa sportowego mogą się odbywać jedynie za uprzednim każdorazowym zezwoleniem:
1)
zawiadowcy lotniska sportowego - na lotniskach sportowych,
2)
komendanta lotniska wojskowego - na lotniskach wojskowych udostępnionych dla lotnictwa sportowego,
3)
kierownictwa ruchu Polskich Linii Lotniczych "Lot" - na lotniskach komunikacyjnych udostępnionych dla lotnictwa sportowego; przy czym tam, gdzie dane lotnisko komunikacyjne byłoby używane również przez wojsko, uzgadnianie lotów szybowcowych z kierownictwem wojskowym należy do Polskich Linii Lotniczych "Lot".
2.
Wymienieni w ust. 1 zawiadowcy i komendanci lotnisk oraz kierownictwo ruchu Polskich Linii Lotniczych "Lot" mogą nakazać przerwanie lotów szybowcowych w rejonie lotniska w razie potrzeby w przewidywaniu niebezpieczeństwa, np. odlotu i przylotu samolotów.