Oddział B - OKRĘGOWE URZĘDY LIKWIDACYJNE. - Statut Organizacyjny Urzędów Likwidacyjnych.
M.P.1946.51.90
Akt utracił mocB.
OKRĘGOWE URZĘDY LIKWIDACYJNE.
OKRĘGOWE URZĘDY LIKWIDACYJNE.
sprawy układania i wykonywania budżetu oraz sprawozdawczości budżetowej O.U.L; poza tym w porozumieniu z oddziałami rachunkowo-kasowym i księgowości dokonywa rozliczeń z osobami, którym przywrócono posiadanie majątków opuszczonych.
załatwia sprawy dotyczące przyjmowania wpłat 1 dokonywania wypłat, prowadzi kasę O.U.L., sprawdza pod względem formalnym i cyfrowym rachunki i inne dowody na wydatki O.U.L., wystawia asygnaty i zlecenia wypłat, przechowuje wszelkiego rodzaju dowody rachunkowo-kasowe. Ponadto prowadzi księgę kredytów i wydatków budżetowych, księgę zaliczek O.U.L. i czuwa nad wyliczeniem się z zaliczek.
ustala, opisuje, inwentaryzuje, określa wartość i zabezpiecza majątki opuszczone i poniemieckie za pomocą organów własnych oraz przy pomocy czynników do tego powołanych (art. 10 i 11 dekretu) i prowadzi ewidencję tych majątków zgodnie z instrukcją ewidencyjno-szacunkową. Na podstawie zgromadzonego w powyższy sposób materiału ewidencyjnego, oddział ten rozprowadza dane ewidencyjne na tablice statystyczne okręgu i sporządza okresowe sprawozdania statystyczne we właściwym sobie zakresie.
Oddział 2 - Szacunkowo-Rewizyjny:
załatwia sprawy nieruchomości odnośnie: oddawania W zarząd, najem i dzierżawę, przekazywania majątków nieruchomych właściwym władzom i instytucjom; współdziała właściwymi wydziałami O.U.L. w zakresie wprowadzania w posiadanie nieruchomości i ustalania nakładów w nieruchomościach opuszczonych.
załatwia spławy przedsiębiorstw przemysłowych i handlowych odnośnie: oddawania w zarząd, najem i dzierżawę waz likwidacji przekazywania majątków właściwym władzom i instytucjom, współdziała z właściwymi wydziałami w zakresie przywracania posiadania i ustalania nakładów W majątkach opuszczonych.
załatwia sprawy dotyczące ruchomości opuszczonych 1 poniemieckich odnośnie: oddawania pod dozór, w dzierżawę, przekazywania właściwym władzom 1 instytucjom oraz sprzedaży I współdziała z właściwymi wydziałami pracy wprowadzaniu w posiadanie ruchomości opuszczonych.
sporządza wnioski w przedmiocie ujawnienia W księgach hipotecznych i innych rejestrach publicznych przejścia na rzecz Skarbu Państwa i innych osób prawa publicznego praw majątkowych hipotekowanych (art. 2 ust. 6 dekretu); przygotowuje wnioski celem stwierdzenia zajęcia wierzytelności pieniężnych i innych praw majątkowych osób i spółek, których majątek przechodzi na własność Skarbu Państwa lub innych osób prawa publicznego (art. 2 ust. 7 dekretu); sporządza wnioski w przedmiocie zabezpieczenia kosztów nadzoru i zarządu majątków opuszczonych, obciążających te majątki, przygotowuje projekty przepisów na zlecenie dyrektora, opiniuje i ustala ostateczną formę umów najmu dzierżawy i udziela opinii prawnych dla innych wydziałów oraz dokonuje wszelkich czynności prawnych zleconych przez dyrektora.
załatwia sprawy w przedmiocie przywracania posiadania w trybie administracyjnym w porozumieniu z właściwymi władzami, przygotowuje materiały w sprawach sądowych Z wniosków o przywrócenie posiadania majątków opuszczonych w porozumieniu z właściwymi władzami (art. 19-25 dekretu).