Art. 4. - Sri Lanka-Polska. Umowa o transporcie lotniczym. Warszawa.2018.02.15.

Monitor Polski

M.P.2020.242

Akt obowiązujący
Wersja od: 31 grudnia 2019 r.
Artykuł  4

ODMOWA WYDANIA, COFNIĘCIE, ZAWIESZENIE I OGRANICZENIE ZEZWOLENIA

1. 
Każda Umawiająca się Strona może odmówić, cofnąć, zawiesić lub ograniczyć zezwolenie eksploatacyjne lub zezwolenia techniczne przedsiębiorstwu lotniczemu wyznaczonemu przez drugą Umawiającą się Stronę, jeżeli:
(a)
w przypadku przedsiębiorstwa lotniczego wyznaczonego przez Rzeczpospolitą Polską:
(i)
przedsiębiorstwo lotnicze nie jest ustanowione, zgodnie z Traktatami UE, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub nie posiada ważnej koncesji wydanej zgodnie z prawem Unii Europejskiej; lub
(ii)
państwo członkowskie odpowiedzialne za wydanie certyfikatu przewoźnika lotniczego nie sprawuje lub nie utrzymuje skutecznej kontroli regulacyjnej nad przedsiębiorstwem lotniczym, lub właściwa władza lotnicza nie jest wyraźnie określona w wyznaczeniu; lub
(iii)
przedsiębiorstwo lotnicze nie jest własnością bezpośrednio lub poprzez udział większościowy lub nie pozostaje pod skuteczną kontrolą państw członkowskich i/lub obywateli państw członkowskich i/lub innych państw wymienionych w Załączniku II do niniejszej Umowy i/lub obywateli tych innych państw; lub
(iv)
przedsiębiorstwo lotnicze jest upoważnione do wykonywania operacji zgodnie z umową dwustronną między Demokratyczno- Socjalistyczną Republiką Sri Lanki i innym państwem członkowskim i przez wykonywanie praw przewozowych zgodnie z niniejszą Umową, na trasie obejmującej punkt znajdujący się w tym innym państwie członkowskim, obchodziłoby ograniczenia praw przewozowych nałożone przez tą inną umowę; lub
(v)
wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze posiada certyfikat przewoźnika lotniczego wydany przez państwo członkowskie, z którym Demokratyczno-Socjalistyczna Republika Sri Lanki nie posiada dwustronnej umowy o komunikacji lotniczej a to inne państwo członkowskie odmówiło praw przewozowych Demokratyczno- Socjalistycznej Republice Sri Lanki.
(b)
w przypadku przedsiębiorstwa lotniczego wyznaczonego przez Demokratyczno-Socjalistyczną Republikę Sri Lanki:
(i)
przedsiębiorstwo lotnicze nie jest ustanowione lub nie ma głównego miejsca prowadzenia działalności na terytorium Demokratyczno-Socjalistycznej Republiki Sri Lanki lub nie jest licencjonowane zgodnie z obowiązującym prawem Demokratyczno- Socjalistycznej Republiki Sri Lanki; lub
(ii)
lankijskie władze lotnicze nie sprawują lub nie utrzymują skutecznej kontroli regulacyjnej nad przedsiębiorstwem lotniczym.
(c)
przedsiębiorstwo lotnicze nie przestrzega postanowień niniejszej Umowy i Załączników do niej.
2. 
Wykonując swoje prawa zgodnie z ustępem 1 niniejszego artykułu, Demokratyczno-Socjalistyczna Republika Sri Lanki nie stosuje dyskryminacji między przedsiębiorstwami lotniczymi z UE ze względu na ich przynależność państwową.
3. 
Prawa określone w ustępie 1 niniejszego artykułu będą wykonywane dopiero po konsultacjach z władzami lotniczymi drugiej Umawiającej się Strony, przeprowadzonych zgodnie z artykułem 19 (Konsultacje) niniejszej Umowy.