Art. 3. - Sri Lanka-Polska. Umowa o transporcie lotniczym. Warszawa.2018.02.15.

Monitor Polski

M.P.2020.242

Akt obowiązujący
Wersja od: 31 grudnia 2019 r.
Artykuł  3

WYZNACZENIE I ZEZWOLENIE

1. 
Każda Umawiająca się Strona będzie miała prawo wyznaczyć, w drodze pisemnego powiadomienia drugiej Umawiającej się Strony drogą dyplomatyczną, przedsiębiorstwa lotnicze w celu eksploatacji uzgodnionych linii na trasach określonych w Załączniku I do niniejszej Umowy oraz cofnąć lub zamienić takie wyznaczenia.
2. 
Po otrzymaniu takiego wyznaczenia oraz wniosków od wyznaczonego przedsiębiorstwa lotniczego w formie i trybie wymaganym dla zezwoleń eksploatacyjnych i zezwoleń technicznych, druga Umawiająca się Strona udzieli odpowiednich zezwoleń i upoważnień, w najkrótszym przewidzianym przez procedury terminie, pod warunkiem, że:
(a)
w przypadku przedsiębiorstwa lotniczego wyznaczonego przez Rzeczpospolitą Polską:
(i)
przedsiębiorstwo lotnicze jest ustanowione, zgodnie z Traktatami UE, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i posiada ważną koncesję wydaną zgodnie z prawem Unii Europejskiej; oraz
(ii)
państwo członkowskie odpowiedzialne za wydanie certyfikatu przewoźnika lotniczego sprawuje i utrzymuje skuteczną kontrolę regulacyjną nad przedsiębiorstwem lotniczym, a właściwa władza lotnicza jest wyraźnie określona w wyznaczeniu; oraz
(iii)
przedsiębiorstwo lotnicze jest własnością bezpośrednio lub poprzez udział większościowy i pozostaje pod skuteczną kontrolą państw członkowskich i/lub obywateli państw członkowskich i/lub innych państw wymienionych w Załączniku II do niniejszej Umowy i/lub obywateli tych innych państw;
(b)
w przypadku przedsiębiorstwa lotniczego wyznaczonego przez Demokratyczno-Socjalistyczną Republikę Sri Lanki:
(i)
przedsiębiorstwo lotnicze jest ustanowione i ma główne miejsce prowadzenia działalności na terytorium Demokratyczno- Socjalistycznej Republiki Sri Lanki i jest licencjonowane zgodnie z obowiązującym prawem Demokratyczno-Socjalistycznej Republiki Sri Lanki; oraz
(ii)
lankijskie władze lotnicze sprawują i utrzymują skuteczną kontrolę regulacyjną nad przedsiębiorstwem lotniczym.
(c)
wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze jest w stanie spełnić warunki określone w ustawach i przepisach normalnie stosowanych w odniesieniu do eksploatacji międzynarodowych linii lotniczych przez Umawiającą się Stronę rozpatrującą wniosek lub wnioski.
3. 
Jeżeli przedsiębiorstwo lotnicze zostanie tak wyznaczone i upoważnione, może rozpocząć operacje na uzgodnionych liniach, pod warunkiem, że przedsiębiorstwo lotnicze działa zgodnie z postanowieniami niniejszej Umowy, a także z wymaganiami krajowymi dotyczącymi zezwoleń, jeżeli takie są stosowane.