Sposób sporządzania i aktualizacji spisu osób uprawnionych do udziału w referendum konstytucyjnym przez kapitanów polskich statków morskich.

Monitor Polski

M.P.1997.24.234

Akt utracił moc
Wersja od: 23 kwietnia 1997 r.

UCHWAŁA
PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ
z dnia 14 kwietnia 1997 r.
w sprawie sposobu sporządzania i aktualizacji spisu osób uprawnionych do udziału w referendum konstytucyjnym przez kapitanów polskich statków morskich.

Na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy z dnia 28 maja 1993 r. - Ordynacja Wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 45, poz. 205 i z 1995 r. Nr 132, poz. 640) i art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o referendum (Dz. U. Nr 99, poz. 487) Państwowa Komisja Wyborcza po porozumieniu z Ministrem Transportu i Gospodarki Morskiej uchwala, co następuje:
Spis osób uprawnionych do udziału w referendum konstytucyjnym, o których mowa w art. 12 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o referendum (Dz. U. Nr 99, poz. 487), zwany dalej spisem, dla obwodu głosowania utworzonego na polskim statku morskim sporządza i aktualizuje kapitan statku.
1.
Do spisu wpisuje się osoby uprawnione do udziału w referendum, przebywające na statku, na podstawie ich osobistego zgłoszenia.
2.
Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, może być wniesione ustnie lub pisemnie. W zgłoszeniu należy podać nazwisko i imiona, imię ojca, datę urodzenia i miejsce stałego zamieszkania osoby uprawnionej.
3.
Spis jest aktualizowany przez dokonywanie odpowiednich uzupełnień lub skreśleń.
1.
Spis sporządza się w 2 egzemplarzach. Na podstawie spisu kapitan sporządza wykaz osób wpisanych do spisu i za pośrednictwem armatora przekazuje go delegaturze wojewódzkiej Krajowego Biura Wyborczego właściwej dla siedziby armatora, najpóźniej w 10 dniu przed dniem referendum konstytucyjnego.
2.
Na podstawie wykazu, o którym mowa w ust. 1, delegatura wojewódzka Krajowego Biura Wyborczego zawiadamia urzędy gmin właściwe ze względu na miejsce zamieszkania osób ujętych w wykazie o wpisaniu ich do spisu w obwodzie głosowania na polskim statku morskim.
1.
Spis, wykaz i zawiadomienia, o których mowa w § 3, sporządza się na formularzach, których wzory określa uchwała Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 8 stycznia 1996 r. w sprawie spisu osób uprawnionych do udziału w referendum (Monitor Polski Nr 3, poz. 34).
2.
Spis sporządza się zgodnie z rubrykami formularza, z tym że w rubryce "miejsce zamieszkania" wpisuje się adres stałego zamieszkania osoby uprawnionej w kraju, w odniesieniu zaś do osób stale zamieszkałych za granicą wpisuje się ich aktualny adres.
3.
Spis sporządza się w kolejności alfabetycznej nazwisk.
Formularz spisu zapisuje się dwustronnie.
1.
Spis sporządza się pismem maszynowym lub pismem ręcznym - atramentem lub długopisem.
2.
Każdy arkusz spisu powinien być opatrzony pieczęcią kapitana i przez niego podpisany.
Kapitan przekazuje jeden egzemplarz spisu przewodniczącemu obwodowej komisji do spraw referendum najpóźniej w przeddzień referendum konstytucyjnego; drugi egzemplarz przechowuje u siebie.
1.
Kapitan powiadamia osoby uprawnione o sporządzeniu spisu oraz o miejscu i czasie jego udostępnienia.
2.
Podczas udostępnienia spisu do publicznego wglądu każda osoba uprawniona może żądać sprawdzenia prawidłowości sporządzenia spisu w odniesieniu do siebie oraz innych osób.
1.
Reklamację w sprawie nieprawidłowości sporządzenia spisu wnosi się do kapitana statku, który sporządził spis.
2.
Kapitan rozpatruje reklamację w ciągu 24 godzin od daty jej wniesienia.
1.
W wyniku rozpatrzenia reklamacji kapitan może:
1)
uzupełnić lub sprostować spis,
2)
skreślić ze spisu osobę, której reklamacja dotyczy, doręczając jej decyzję wraz z uzasadnieniem,
3)
pozostawić reklamację bez uwzględnienia, doręczając reklamującemu decyzję wraz z uzasadnieniem.
2.
Decyzje kapitana w sprawach reklamacji są ostateczne.
Zgłoszone w czasie udostępnienia do publicznego wglądu spisu oczywiste błędy w danych dotyczących osoby uprawnionej prostuje się bezpośrednio w spisie.
Obwodowa komisja do spraw referendum dopisuje do spisu w dniu referendum konstytucyjnego:
1)
osobę, która przedstawi zaświadczenie o prawie do głosowania, dołączając zaświadczenie do spisu,
2)
osobę nie wpisaną do spisu, która udokumentuje, iż posiada prawo do udziału w referendum.
W sprawach nie uregulowanych w niniejszej uchwale w zakresie sporządzania spisów osób uprawnionych do udziału w referendum stosuje się odpowiednio przepisy uchwały, o której mowa w § 4 ust. 1.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.