Rozdział 3 - Dokumentacja pierwotna. - Sposób prowadzenia badań geologicznych i związanych z nimi robót oraz sposób postępowania z dokumentami geologicznymi.

Monitor Polski

M.P.1969.46.363

Akt utracił moc
Wersja od: 28 października 1969 r.

Rozdział  3.

Dokumentacja pierwotna.

§  19.
1.
Kierownik robót oraz osoba sprawująca geologiczny nadzór nad robotami obowiązani są posiadać na miejscu robót i stale uzupełniać w miarę postępu robót dokumentację ruchową, w skład której wchodzi:
1)
zatwierdzony projekt badań geologicznych albo wyciąg z tego projektu, dotyczący wykonywanych robót, lub zarejestrowany projekt techniczny,
2)
zatwierdzony plan ruchu w wypadku, gdy roboty podlegają nadzorowi urzędów górniczych,
3)
dziennik robót i badań geologicznych.
2.
Po zakończeniu robót dokumentację ruchową przechowuje przedsiębiorstwo, które sporządza dokumentację geologiczną.
3.
Prezes Centralnego Urzędu Geologii ustala w porozumieniu z Prezesem Wyższego Urzędu Górniczego, jakie dokumenty, poza wymienionymi w ust. 1, powinny wchodzić w skład dokumentacji ruchowej dla poszczególnych rodzajów robót i badań, wzory tych dokumentów oraz wzór dziennika robót i badań, a także sposób ich prowadzenia.
§  20.
1.
Osoba sprawująca geologiczny nadzór nad robotami jest obowiązana do prawidłowego pobierania próbek stosownie do zatwierdzonego projektu badań geologicznych oraz do przechowywania tych próbek z dokładnym oznaczeniem na ich opakowaniu oraz w dzienniku robót i badań geologicznych miejsca, czasu i okoliczności pobrania próbek.
2.
W dzienniku robót i badań geologicznych należy ponadto sporządzić wstępny opis pobranych próbek.
3.
Prezes Centralnego Urzędu Geologii ustala sposób oznaczania, ewidencjonowania, przechowywania, likwidacji i udostępniania próbek.
§  21.
1.
W razie wykonywania wiercenia badawczego lub głębszego niż 30 m wiercenia poszukiwawczego, przedsiębiorstwo jest obowiązane sporządzić po zakończeniu wiercenia kartę otworu wiertniczego według wzoru ustalonego przez Centralny Urząd Geologii.
2.
Kartę otworu wiertniczego sporządza się co najmniej w dwóch egzemplarzach, z których jeden należy przesłać do Centralnego Archiwum Geologicznego, a drugi do właściwego ze względu na miejsce wiercenia wojewódzkiego archiwum geologicznego.
3.
Karta otworu wiertniczego powinna być sporządzona i przesłana do odpowiedniego archiwum najpóźniej w terminie 3 miesięcy od dnia zakończenia badań i prac w otworze wiertniczym.